نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴

جریمه ۱۲ میلیون دلاری برای دو سایت عرضه‌کننده رام بازی‌های نینتندو

بعد از شکایت نینتندو از دو سایت عرضه‌کننده رام بازی‌های این شرکت در ماه‌های گذشته، سرانجام جریمه‌ای سنگین برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

حدود چهار ماه قبل خبری منتشر شد مبنی بر شکایت نینتندو از دو سایت مرتبط با عرضه رام بازی‌های این کمپانی ژاپنی؛ خبری که نشان می‌داد سایت‌های LoveRetro و LoveROMS به علت توزیع بدون اجازه‌ی بازی‌های قدیمی نینتندو و نقض کپی رایت با مشکلاتی مواجه شده‌اند. طبق آخرین اخبار دنیای بازی، سرانجام نینتندو موفق شده است این دو سایت را با جریمه‌ای سنگین مواجه کند.

یک زوج اهل آریزونا به نام‌های جیکوب و کریستین ماتیاس مسئولیت اداره هر دو سایت را بر عهده دارند و توسط نینتندو با حکم دادگاه ایالتی در این زمینه روبه‌رو شده‌اند که آن‌ها را بابت زیر پا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی این کمپانی به پرداخت ۱۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دلار جریمه وادار کرده است. هرچند کار این زوج غیر قانونی بوده است، ولی این مبلغ هم با توجه به حال و هوای چنین سایت‌هایی بیش از حد زیاد به نظر می‌رسد؛ موضوعی که شاید بتوان آن را هشداری برای صاحبان سایر سایت‌های عرضه‌کننده رام بازی‌ها در نظر گرفت و احتمالاً باعث می‌شود آن‌ها هم به زودی دست از این کار بکشند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بلافاصله بعد از راه افتادن مراحل قانونی شکایت Nintendo از این زوج در ماه جولای، آن‌ها هر دو سایت دانلود بازی را بستند و تعدادی دیگر از سایت‌های مشابه هم از ترس برخوردهای بعدی به کار خود پایان دادند. بعد از آن هم خانواده ماتیاس با نینتندو وارد صحبت شدند تا قضیه را سریع‌تر از حالت معمول دادگاهی حل و فصل کنند که در نهایت به چنین جریمه‌ای رسیدند؛ جریمه‌ای که هنوز مشخص نیست این زوج می‌تواند آن را به شکل کامل پرداخت کند یا خیر.

در حال حاضر سایت‌ها از کنترل این دو نفر خارج شده‌اند و در اختیار نینتندو هستند و با ورود به آن‌ها هم با چنین جملاتی مواجه می‌شویم:

وبسایت ما LoveROMS/LoveRetro پیش از این بدون اجازه نینتندو اقدام به عرضه کپی‌هایی از بازی‌های این کمپانی می‌کرد که چنین کاری با حقوق معنوی و کپی رایت در تضاد بود. LoveROMS/LoveRetro تصدیق می‌کند که عرضه کپی‌های غیر مجاز از بازی‌های نینتندو باعث آسیب زدن به کمپانی، شرکای آن و مشتریان نینتندو شده است و توافق می‌کند که همه فعالیت‌های خود را در این زمینه متوقف کند. برای دسترسی قانونی و آنلاین به بازی‌های نینتندو می‌توانید به سایت www.nintendo.com سر بزنید تا اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه آنلاین این کمپانی به‌دست آورید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده