نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴

سونی کار روی کنسول بعدی خود را تایید کرد

مدیرعامل کمپانی سونی در مصاحبه‌ای، به طور ضمنی تایید کرد که این شرکت در حال کار روی کنسول بعدی خود است. 

همواره در صنعت بازی‌های ویدیویی، پس از گذشت چند سال از عرضه یک کنسول، شرکت‌ها کار روی کنسول نسل بعدی خودشان را آغاز کرده‌اند و طبیعتا، این اتفاقی دیر یا زود در رابطه با نسل فعلی کنسول‌ها هم رخ خواهد داد. حال در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، مدیر‌عامل کمپانی سونی به‌طور ضمنی تایید کرده که این شرکت، در حال کار روی کنسول نسل بعدی خود است. کنیچیرو یوشیدا، مدیر سونی، اخیرا مصاحبه‌ای با Financial Times داشت و در بخشی از آن، در رابطه با کنسول نسل بعدی سونی گفت:

در حال حاضر، فقط می‌توانم بگوییم که ما حتما باید یک کنسول برای نسل بعدی داشته باشیم. 

البته مدیر سونی، هیچ اشاره‌ای به نام کنسول بعدی سونی نداشت؛ با این حال بعید است تا این کنسول، نامی به غیر از پلی استیشن 5 داشته باشد. همچنین برخی منابع دیگر، اعلام کرده‌اند که کنسول نسل بعدی سونی، از نظر معماری ساخت و برخی جنبه‌های دیگر، شباهت زیادی به کنسول پلی استیشن 4 دارد و شاید همین مساله باعث شود که کار بازیسازان در زمینه ساخت بازی برای این کنسول، ساده‌تر شود. 

در حال حاضر، پنج سال از عرضه کنسول PS4 می‌گذرد و البته در این بین، مدل پرو این کنسول هم عرضه شده است. با این حال در کل، کنسول‌های سونی معمولا عمری بین ۶ تا ۷ سال دارند و برای مثال، پلی‌استیشن 2 پس از گذشت ۶ سال از عرضه کنسول اول پلی‌استیشن روانه بازار شد و فاصله بین پلی‌استیشن 2 تا عرضه پلی‌استیشن 3 هم ۶ سال بود و در نهایت، پس از گذشت هفت سال از عرضه PS3 شاهد عرضه پلی‌استیشن 4 بودیم؛ پس بعید نیست که نهایتا در یک یا دو سال آینده، نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن هم راهی بازار شود. 

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده