نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹

لوکیشن‌های ایندیانا جونز جدید جهانی خواهد بود

برخلاف آخرین قسمت از مجموعهٔ Indiana Jones (ایندیانا جونز) که تنها در خاک ایالات متحده آمریکا فیلمبرداری شد، فیلم جدید لوکیشن‌های جهانی خواهد داشت.

یکی از ناامیدکننده‌ترین تصمیماتی که در مورد فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین) گرفته شده این بود که تمام مراحل فیلمبرداری آخرین قسمت از این مجموعه تنها در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد و این تصمیم را نیز استیون اسپیلبرگ، کارگردان فیلم گرفت؛ تصمیمی که متفاوت با سه فیلم ابتدایی بود که لوکیشن‌های جهانی داشتند و در نهایت نیز تأثیر خود را روی فیلم گذاشت.

حال در جدیدترین خبر از فیلم پنجم مجموعهٔ ایندیانا جونز، فرانک مارشال، تهیه‌کنندهٔ این مجموعه مصاحبه‌ای با سایت ComingSoon در رابطه با فیلم The Other Side of the Wind (سوی دیگر باد) داشت و در خلال این مصاحبه از آیندهٔ مجموعهٔ ایندیانا جونز نیز سخن گفت و به این نکته اشاره کرد که پنجمین فیلم از این مجموعه، همچون سه فیلم ابتدایی در نقاط مختلف دنیا فیلمبرداری خواهد شد و تنها یک لوکیشن نخواهد داشت. وی همچنین تأیید کرد که اتاق نویسندگان این فیلم در حال کار روی پروژه است. مصاحبهٔ کوتاه فرانک مارشال را با سایت ComingSoon می‌خوانیم:

ComingSoon: تقریباً تمام فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull در آمریکا فیلمبرداری شد؛ آیا این مرتبه لوکیشن‌های فیلمبرداری جهانی خواهند بود یا خیر؟

فرانک مارشال: بله.

ComingSoon: مراحل ساخت فیلم جدید ایندیانا جونز چطور پیش می‌رود و نبود جرج لوکاس تأثیری روی پروژه داشته است؟

فرانک مارشال: از حضور جرج لوکاس خوشحال بودم و ایده‌هایی را که ‌می‌داد پذیرا بودیم، اما اوضاع تغییر می‌کند و باید رو به جلو حرکت کنیم. وی از پیش ما رفت. ما به لحن فیلم‌های ابتدایی پایبند هستیم؛ مخصوصاً شخصیتی که هریسون فورد در فیلم‌ها ایفا می‌کرد و همچنین روند ترتیبی فیلم‌های این مجموعه بسیار برای ما قابل احترام است. دوست داشتم که جرج لوکاس در این پروژه می‌بود. صادقانه بگویم؛ بودن در کنار وی و کار کردن با او را دوست دارم؛ چون ایده‌های جرج لوکاس همیشه متفاوت و خاص است.

ComingSoon: حال که استودیو لوکاس فیلم (Lucasfilm) تصمیم گرفته است که دیگر هر سال فیلمی جدید از مجموعهٔ جنگ ستارگان نسازد، آیا این تصمیم به کاتلین کندی فرصت بیشتری خواهد داد که با تمرکز بیشتر به مراحل ساخت فیلم جدید ایندیانا جونز بپردازد؟

فرانک مارشال: امیدوارم این‌طور باشد. خوش به حال من اگر این اتفاق بیفتد (با خنده). صادقانه بگویم که نمی‌دانم. آن‌ها دنیای خودشان و درگیری‌های خودشان را هم آنجا دارند [اشاره به مجموعهٔ جنگ ستارگان]. در حال حاضر هم مشغول ساخت فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) هستند و از همین رو صحبت چندانی راجع به فیلم جدید ایندیانا جونز نداشتیم. فعلاً اینجا هستم که اتاق نویسندگان را راه بیندازم و آن‌ها را دور هم جمع کنم.

ComingSoon: واقعاً برای فیلم جدید ایندیانا جونز اتاق نویسندگان تشکیل می‌دهید؟

فرانک مارشال: خب نمی‌دانم؛ اگر دوست دارید، بگویید اتاق نویسندگان. می‌دانم که افراد زیادی که به آن‌ها اعتماد داریم، مشغول کار روی نگارش فیلم جدید این مجموعه هستند.

ComingSoon: جاناتان کاسدان هم رهبر این گروه نویسندگان است دیگر؟

فرانک مارشال: بله.

فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) که بر اساس فیلمنامه‌ای از جاناتان کاسدان ساخته شد، نه در گیشه موفق بود و نه توانست چندان رضایت منتقدان را جلب کند. این نویسنده پس از فراغت از نگارش فیلمنامهٔ Solo: A Star Wars Story، کار نگارش فیلمنامه قسمت پنجم مجموعهٔ ایندیانا جونز را به همراه تیمش آغاز کرده است و باید دید فیلمنامهٔ فیلم جدید چطور از آب درخواهد آمد. دیوید کپ، یار قدیمی استیون اسپیلبرگ که نگارش فیلمنامه‌ٔ چهار قسمت قبلی مجموعهٔ ایندیانا جونز را بر عهده داشت، این مرتبه جای خود را به جاناتان کاسدان داده است. دیوید کپ در فیلم‌های Jurassic Park (پارک ژوراسیک)، The Lost World (دنیای گمشده)، War of the Worlds (جنگ دنیاها) و فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull، با اسپیلبرگ سابقهٔ همکاری داشت.

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

گفتنی است چندی پیش سایت وِرایتی خبری منتشر ساخت، مبنی بر اینکه احتمال عقب افتادن زمان فیلمبرداری و تولید فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) وجود دارد و بسیار بعید است که این فیلم در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹)‌ اکران شود. پیش از این اعلام شده بود که فیلمبرداری و تولید این فیلم از ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین یا اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) در بریتانیا آغاز خواهد شد، اما بنا بر خبر وِرایتی، شروع مراحل فیلمبرداری این پروژه تا ماه‌ها، حتی یک سال یا بیشتر ممکن است عقب بیفتد. گفته می‌شود دلیل این تأخیر تغییر نویسنده فیلم بوده تا جاناتان کاسدان زمان بیشتری را برای نوشتن فیلمنامه این فیلم در اختیار داشته باشد.

هر چهار فیلم قبلی این مجموعه را استیون اسپیلبرگ کارگردانی کرده است. تهیه‌کنندگان فیلم جدید فرانک مارشال و کاتلین کندی هستند. گفتنی است شخصیت ایندیانا جونز، این باستان‌شناس و سیاح معروف تاریخ سینما، در دهه ۸۰ میلادی و با فیلم Raiders of the Lost Ark (مهاجمان صندوق گمشده) معرفی شد. قسمت دوم این فیلم با عنوان Indiana Jones and the Temple of Doom (ایندیانا جونز و معبد مرگ) در سال ۱۹۸۴ و قسمت سوم نیز با عنوان Indiana Jones and the Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) در سال ۱۹۸۹ اکران شدند. فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal با بودجهٔ ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۷۹۰ میلیون دلار فروش داشت. چهار فیلم مجموعه ایندیانا جونز در مجموع نزدیک ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده