نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه صدرنشینی Call of Duty: Black Ops 4 برای دومین هفته متوالی

در هفته‌ای که شاهد دو بازی جدید در بین ۱۰ بازی پرفروش هستیم، Call of Duty: Black Ops 4 دومین صدرنشینی متوالی خودش را تجربه کرد. 

به گزارش سایت چارت‌ترک که وظیفه انتشار آمار فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد و در جدید‌ترین اخبار بازی، بازی Call of Duty: Black Ops 4 در هفته منتهی به ۲۸ مهر برای دومین هفته متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. ساخته استودیو تری‌آرک که علی‌رغم حذف شدن بخش داستانی از آن، نمره‌های خوبی از سایت‌های معتبر نقد و بررسی دنیا دریافت کرده است، در حالی دومین صدرنشینی خود را تجربه کرده که شاهد انتشار دو بازی جدید هم بودیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

اما درست مثل رتبه اول جدول، در رتبه دوم هم تغییری نسبت به هفته گذشته صورت نگرفته است و فیفا 19 کماکان در این جایگاه دیده می‌شود و در رتبه سوم هم درست مثل هفته قبل، شاهد بازی Assassin's Creed Odyssey هستیم تا سه رتبه اول جدول بدون تغییر نسبت به هفته گذشته باشند. اما در رتبه چهارم بالاخره شاهد تغییراتی در جدول هستیم؛ جایی که بازی Spider-Man استودیو اینسامنیاک گیمز با دو پله صعود، از رتبه شِشُم به رتبه چهارم رسیده است. با این حال رتبه پنجم مجددا بدون تغییر نسبت به هفته قبل باقی مانده و Forza Horizon 4 در آن قرار گرفته است. 

SoulCalibur VI

در رتبه شِشُم جدول این هفته، شاهد یک تازه‌وارد هستیم؛‌ LEGO DC Super-Villains، محصول کمپانی برادران وارنر که جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های لگو به‌شمار می‌رود و در آن شاهد تجربه‌ای مفرح با حضور ضدقهرمان‌های دی‌سی هستیم. اما در رتبه هفتم Super Mario Party قرار گرفته است که یکی دیگر از بازی‌هایی است که جایگاهش نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است. Soulcalibur VI یکی از بازی‌های مورد‌انتظار امسال به‌شمار می‌رفت که علی‌رغم گرفتن نمره‌های خوبی از سایت‌های مختلف شروع خیلی خوبی در جدول فروش هفتگی انگلستان نداشته است و در جایگاه هشتم قرار گرفته است. باید منتظر ماند و دید که آیا در هفته‌های بعدی این بازی می‌تواند به رتبه‌های بالاتر جدول برسد یا اینکه با انتشار بازی‌های جدید‌تر خیلی زود از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته هم خارج می‌شود. 

اما در دو رتبه پایانی جدول به ترتیب شاهد بازی‌های Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و Shadow of the Tomb Raider هستیم که هر دو نسبت به هفته پیش یک پله سقوط را تجربه کرده‌اند. از اتفاقات قابل‌ذکر در هفته منتهی به ۲۸ مهر، می‌توان به خارج شدن چند بازی از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته اشاره کرد؛ اتفاقی که برای آثاری چون WWE 2K19 و Mario Kart 8 Deluxe رخ داده است. همچنین بازی GTA V که هفته پیش از جمع ۱۰ بازی پرفروش خارج شد و به رتبه دوازدهم رسید، این هفته مجددا با سه پله سقوط رو‌به‌رو شد و در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. در نهایت بازی جدید کمپانی یوبی‌سافت یعنی Starlink: Battle for Atlas هم در اولین هفته انتشار جایی در بین ۱۰ بازی پرفروش نداشت و کارش را در رتبه ۱۴ آغاز کرده است. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Call of Duty: Black Ops 4

دومین صدرنشینی متوالی
۲۲

FIFA 19

حفظ رتبه هفته پیش
۳۳

Assassin's Creed Odyssey

حفظ رتبه هفته پیش
۴۶

Spider-Man

-
۵۵

Forza Horizon 4

حفظ رتبه هفته پیش
۶-

LEGO DC Super-Villains

هفته اول انتشار
۷۷

Super Mario Party

حفظ رتبه هفته پیش
۸-

Soulcalibur VI

هفته اول انتشار
۹۸

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-
۱۰۹

Shadow of the Tomb Raider

-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده