// یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷

گیگابایت از حافظه‌ DDR4 جدید خود رونمایی کرد

کمپانی Gigabyte طی روز‌های گذشته از اولین ماژول‌‌های حافظه‌‌ی DDR4 خود رونمایی کرده است.

کمپانی Gigabyte طی روز‌های گذشته از اولین ماژول‌‌های حافظه‌ DDR4 خود، با حجم 16 گیگابایت رونمایی کرده است. این رم‌های جدید به صورت دو کاناله و در دو ماژول ۲x۸ گیگ با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز عرضه می‌شوند. علاوه بر موارد گفته شده، برچسب تجاری Aorus روی این محصولات زیبا و جدید مشاهده نمی‌شود و تنها روی بسته بندی آن عبارت «GIGABYTE Memory 2666MHz» ذکر شده است؛ در نتیجه به راحتی می‌توان حدس زد که سیستم نورپردازی RGB در این رم‌ها تعبیه نشده است.

کمپانی مذکور ادعا می‌کند که طراحی حرارت‌گیر این حافظه‌ها با حفظ همان ارتفاع و داشتن ضخامت بیشتر، باعث می‌شود که آنها وزن و حجم بیشتری داشته باشند و حتی بدون وجود شبکه‌های پره‌های فلزی روی سطح این رم‌ها، به خوبی بتوانند گرمای تولید شده را جذب و به خارج از سخت‌افزار مذکور منتقل کنند.

GIGABYTE Memory 2666MHz

این رم‌های جدید با سیستم زمانبندی ۱۶-۱۶-۱۶-۳۵ و ولتاژ ۱.۲ ولت فعالیت می‌کنند. محصولات مذکور همچنین با استاندارد JEDEC مطابقت دارند و از پروفایل XMP (اورکلاک حافظه‌های رم) نیز پشتیبانی می‌کنند.

طبق اعلام کمپانی گیگابایت، کنترلر تعبیه شده روی این محصولات جدید تنها برای پشتیبانی از DDR4-2666 به بعد (پردازنده‌های سری Coffee Lake از تولیدات کمپانی اینتل و نسل‌های بعدی تولیدات این کمپانی) بهینه‌سازی شده است؛ در نتیجه بدون نیاز به هرگونه دستکاری اضافه‌ای و تغییر در تنظیمات سیستم، این حافظه‌های رم می‌توانند روی پردازنده‌های جدید‌تر با فرکانس ۲۶۶۶ و بالاتر فعالیت کنند. در صورت استفاده از این محصولات در پلتفرم‌های قدیمی‌تر‌، استفاده از پروفایل XMP 2.0 می‌تواند برای رسیدن به حداکثر عملکرد به کاربران کمک زیادی کند.

GIGABYTE Memory 2666MHz

این حافظه‌های رم جدید از طرف کمپانی گیگابایت دارای گارانتی مادام العمر هستند.


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده