// چهار شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

تاریخ عرضه و قیمت نسل دوم پردازنده‌ی Ryzen Threadripper مشخص شد

کمپانی AMD تاریخ عرضه و قیمت نسل دوم پردازنده‌ی Ryzen Threadripper را مشخص کرد.

کمپانی AMD اعلام کرد که دو مدل جدید از نسل دوم پردازنده‌های قدرتمند Ryzen Threadripper به نام‌های 2970WX و 2920X در تاریخ ۲۹ اکتبر(‌هفتم آبان) سال جاری به صورت عمومی عرضه خواهند شد.

پردازنده‌ی Ryzen Threadripper 2970WX یک پردازنده‌ی ۲۴ هسته‌ای با ۴۸ رشته‌ی پردازشی خواهد بود که برای تولید کنندگان محتوا و فشارهای کاری بسیار سنگین تولید می‌شود. مدل دوم یعنی پردازنده‌ی Ryzen Threadripper 2920X هم یک پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای با ۲۴ رشته‌ی پردازشی است که با هدف علاقه‌مندان به صنعت سخت‌افزار و گیمرها تولید خواهد شد.

هسته‌های دو پردازنده‌ی Ryzen Threadripper 2970WX و Ryzen Threadripper 2990WX در چهار سطح Die ساخته شده‌اند که دو عدد از آنها به صورت مستقیم به حافظه‌های محلی و دو عدد دیگر هم از طریق فناوری Infinity Fabric به حافظه سیستم دسترسی دارند.

دسترسی به حافظه سیستمی به صورت محلی و مستقیم می‌تواند عملکرد فوق العاده‌ای را در برنامه‌های اجرایی ویا فشار‌های کاری خاص، در زمان اجرای به ارمغان بیاورد. به طور مثال برنامه‌هایی که برای اجرا حالت دسترسی محلی حافظه‌ی DRAM را ترجیح می‌دهند، به صورت خودکار آن را دریافت می‌کنند و برنامه‌هایی که  می‌توانند توسط هسته‌ها مقیاس شوند‌‌، در انجام این کار آزاد هستند. این دقیقا موردی است که پردازنده‌های Threadripper 2970WX و 2990WX برای آن طراحی شده‌اند؛ تا به صورت خودکار با استفاده از حالت دسترسی محلی به حافظه‌ی سیستم‌، پیش‌ نیاز‌های سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها را روی هسته‌‌های پردازشی پیاده سازی کنند.

یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های نرم افزاری که قرار است توسط کمپانی AMD در ماه اکتبر (آبان) برای پردازنده‌های سری WX منتشر شود، نرم افزار جدید AMD Dynamic Local Mode خواهد بود. این نرم افزار عملکرد برنامه‌ها را در رشته‌های پردازشی که به همراه هسته‌ها اجرا می‌شوند بهبود بخشیده و در هر زمان که دسترسی به حافظه محلی نیاز باشد، آن را در اختیار برنامه قرار می‌دهد. 

کمپانی AMD در بیانیه‌ای در رابطه با به‌روز رسانی نرم‌افزاری خود موارد ذیل را اعلام کرده است:

  • افزایش چشم‌گیر عملکرد پردازنده‌های Ryzen Threadripper در کنار کارت‌های گرافیک انویدیا
  • به‌روز رسانی نسخه‌ی ۹ برای بازی Far Cry 5، رفع یک اشکال فنی در بازی که توسط پردازنده‌های چند هسته‌ای بخصوص پردازنده‌یRyzen Threadripper 2990WX به وجود می‌آمد، و همچنین بهبود عملکرد چشم‌گیر در بازی مذکور.
  • به‌روز رسانی ماه اکتبر برای ویندوز 10 (نسخه‌ی ۱۸۰۹) در روز ۲ام اکتبر( سه شنبه) منتشر شد و علاوه اضافه کردن برخی ویژگی‌های نوآورانه، ثبات برای پردازنده‌های ۶۴ هسته‌ای و بالاتر نیز به  ارمغان آورده شد.
اسم محصولتعداد هسته و رشته‌ی پردازشیفرکانس(گیگاهرتز)حافظه‌ی L3TDPتعداد مسیر PCIe Gen 3.0قیمت حدودی
AMD Ryzen™ Threadripper™ 2990WX

۳۲ هسته - ۶۴ رشته‌ی پردازشیپایه ۳/۰ - بوست ۴/۲۶۴ مگابایت۲۵۰ وات۶۴ مسیر۱۷۹۹ دلار
AMD Ryzen™ Threadripper™ 2970WX۲۴ هسته - ۴۸ رشته‌ی پردازشیپایه ۳/۰ - بوست ۴/۲۶۴ مگابایت۲۵۰ وات۶۴ مسیر۱۲۹۹ دلار
AMD Ryzen™ Threadripper™ 2950X۱۶ هسته - ۳۲ رشته‌ی پردازشیپایه ۳/۵ - بوست ۴/۴۳۲ مگابایت۱۸۰ وات۶۴ مسیر۸۹۹ دلار
AMD Ryzen™ Threadripper™ 2920X۱۲ هسته - ۲۴ رشته‌ی پردازشیپایه ۳/۵ - ۴/۳۳۲ مگابایت۱۸۰ وات۶۴ مسیر۶۴۹ دلار


منبع guru3d.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده