نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

سونی پتانسیل کمی در کنسول های دستی می بیند

اندرو هاوس از سونی می‌گوید که تمرکز سونی و پلی استیشن روی کنسول‌های قدرتمند بوده و پتانسیل کمی در بازار کنسول‌های دستی وجود دارد.

اندرو هاوس، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های سونی در مصاحبه اخیر خود با سایت بلومبرگ بار دیگر اعلام کرد که سونی و پلی استیشن تمرکز خود را روی کنسول‌های قدرتمند و برخلاف کنسول‌های دستی قرار داده‌اند.

ممکن است دوران اوج کنسول‌های دستی به اتمام رسیده باشد، اما یادمان نرورد که همین چند سال پیش علاوه بر نینتندو (که اکنون صاحب بی‌چون و چرای این بازار است)، پلی‌استیشن موفق شد با عرضه کنسول PSP به موفقیت فراوانی در بازار کنسول‌های دستی دست یافته و در طول عمر ۱۰ ساله این کنسول، بیش از ۸۰ میلیون واحد بفروشد.

با این وجود، جانشین PSP یعنی پلی استیشن ویتا به موفقیت خاصی در خارج از ژاپن (کشوری که مردمش همچنان هم این کنسول را خریداری می‌کنند) دست نیافت. تا پایان سال ۲۰۱۵، پلی‌استیشن ویتا تنها حدود ۱۰ میلیون واحد فروخت که آمار بسیار کمتری از انتظارات فراوان سونی است.

سونی هم قبلا گفته بود که به جز چندین بازار آسیایی محدود (که شاون لیدن معتقد است ویتا همچنان در آن‌ها رو به رشد است)، کنسول‌های دستی با موبایل جایگزین شده‌اند و اخیرا هم سونی تمرکز فراوانی روی موبایل داشته و کنسول‌های دستی را فراموش کرده است.

در این شرایط، در جریان مصاحبه مذکور، بلومبرگ از هاوس پرسیده بود که آیا سونی با توجه به موفقیت نینتندو سوییچ جبهه خود را نسبت به کنسول‌های دستی تغییر داده یا خیر که با پاسخ منفی مدیرعامل مواجه شده بود:

کنسول نینتندو یک دستگاه ترکیبی است و رویکرد و استراتژی متفاوتی را دنبال می‌کند. ما تمرکز روی کنسول‌های دستی برای خارج از ژاپن را فرصت تجاری بزرگی نمی‌بینیم.

هاوس در ادامه گفت که تمرکز سونی همچنان روی کنسول‌ها خواهد بود:

ما تمرکز خود را همچنان روی تجربیات بازی با کیفیت بالا قرار داده‌ایم و همراه با آن تجربیات سرگرمی متفاوت و عالی دیگری هم فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید در خانه با افراد مخلتفی در ارتباط باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده