نویسنده: سهند عباسپور
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸

آمازون فرانسه بازی Injustice 2 را برای پی سی لیست کرد

آیا بالاخره پس از انتظاری چند ماهه، بازی مبارزه‌ای و تحسین‌شده‌ی Injustice 2 برای پی سی هم عرضه می‌شود؟ آمازون فرانسه که این‌طور می‌گوید.

بازی‌های مبارزه‌ای استودیو NetherRealm گذشته‌ی چندان خوبی با پلتفرم پی سی نداشته‌اند، اما اگر بازی Injustice 2 قرار است راهی کامپیوتر شود، فرصت خوبی است تا این ماجرا یک‌بار برای همیشه تغییر پیدا کند.

بازی Mortal Kombat 9 و بازی Injustice: Gods Among Us هر دو داستان‌های عجیبی برای عرضه‌ روی پی‌سی داشتند و حتی Mortal Kombat Trilogy که هنوز هم برای خرید روی سرویس استیم موجود است به طور شگفت‌انگیزی به هیچ وجه روی ویندوز 10 اجرا نمی‌شود! و اگر نوبتی هم باشد، نوبت می‌رسد به آخرین نفر در صف طویل مشکلات NetherRealm با کامپیوترها، که در حقیقت می‌توان لقب ضعیف‌ترین پورت نسخه‌ی پی‌سی را در میان تمام بازی‌های این کمپانی به آن اعطا کرد؛ یعنی بازی Mortal Kombat 10 که حداقل در اوایل زمان عرضه دست کمی از یک فاجعه‌ی تمام عیار نداشت. مشکلات شدید شبکه، آپدیت‌ها و بروز‌رسانی‌هایی که خیلی دیر منتشر می‌شدند و به طور کلی عملکرد خیلی ضعیف این بازی با توجه به سخت‌افزاری که روی آن اجرا می‌شد‌، در نهایت خشم کاربران استیم را هم برانگیخت. البته نه اینکه Mortal Kombat 10 یک فاجعه‌ی Batman Arkham Knight-گونه باشد (!)، اما خب فاصله‌ی چندانی هم با آن نداشت.

در نهایت NetherRealm Studios مشکلات نسخه‌ی پی‌سی Mortal Kombat 10 را برطرف کرد، اما زمانی که این کمپانی بازی بعدی خود یعنی Injustice 2 را عرضه کرد چندان باعث تعجب نبود که سازندگان از خیر نسخه‌ی پی‌سی و مشکلاتی که هرچه نباشد در درست کردنشان استاد بودند، گذشتند و بازی تنها روی دو پلتفرم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 ارائه شد.

طبق فهرست جدیدی که خرده فروشی آمازون فرانسه در وب‌سایتش قرار داده، گویا Injustice 2 قرار نیست بیش از این در انحصار کنسول‌های خانگی بماند. این فهرست نسخه‌ی Deluxe Edition بازی را بدون هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد زمان عرضه یا هیچ توضیح مشابه دیگری نشان می‌دهد که به‌طور واضح برای پلتفرم پی‌سی لیست شده است. قابل ذکر است که خرده‌فروشی اروپایی Game Mania نیز این بازی را حتی با باکس‌آرت کامل برای کامپیوترها لیست کرده است.

Injustice 2

ندررلم به‌طور معمول هیچ‌گاه خود بازی‌های ساخته شده‌اش را برای پی‌سی پورت نکرده و همیشه آن‌ها را به دست توسعه‌دهندگان دیگری سپرده است. پس این بازی می‌تواند فرصت خوبی در اختیار کمپانی مذکور قرار دهد تا یک‌بار هم که شده خودش این کار دشوار و طاقت‌فرسا (!) را انجام دهد. پورت اصلی و کابوس‌وار Mortal Kombat 10 به دست کمپانی High Voltage انجام شد؛ اگر‌چه برادران وارنر در نهایت آن را با QLOC تعویض کرد و این کمپانی بود که توانست نسخه‌ی سالم و پایداری از بازی را روی پی‌سی عرضه کند.

همچنین تعدادی بسته‌ی الحاقی با شخصیت‌های Spawn ،Red Hood و Starfire به همراه دو تن از شخصیت‌های Mortal Kombat یعنی Sub-Zero و Raiden نیز تا به حال برای Injustice 2 عرضه شده‌اند و پورتی که شاید حالا بعد از گذشت زمانی چند ماهه برای پی‌سی انجام شود، می‌تواند تمامی این آپدیت‌ها را یک‌جا در بر گیرد.

Injustice 2 اردیبهشت‌ماه (می) به بازار عرضه شد و توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و امتیاز‌های بالایی را کسب کند. در بررسی زومجی نیز، این بازی توانست امتیاز بسیار خوب ۹ از ۱۰ را کسب کند. نیلوفر ابراهیم‌پور در نقد این بازی می‌نویسد:

بازی Injustice 2 یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای چند سال اخیر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و آن‌قدر محتوا دارد که برای مدت طولانی بازیکن را پای خود بنشاند. قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌ها با جزییات بسیار خوب، بخش داستانی عالی و حالت‌های مختلفی از جمله مولتی‌ورس، Injustice 2 را به اثری باارزش و قابل احترام تبدیل کرده‌اند. Injustice 2 نه‌تنها طرفداران بازی‌های فایتینگ را راضی می‌کند، نه‌تنها عاشقان دنیای دی‌سی را به سمت خود می‌کشاند، بلکه برای افرادی که برای اولین بار به سمت بازی‌های مبارزه‌ای می‌آیندگزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

  شما در اینجا می‌توانید متن کامل این نقد را به همراه بررسی ویدیویی آن مشاهده کنید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده