نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

جرمی رنر می‌ خواهد که بیشتر به شخصیت هاوک آی بها داده شود

جرمی رنر بازیگر نقش کلینت بارتون در فیلم‌های مختلف انتقام‌ جویان مانند Civil War و Age Of Ultron خواهان تمرکز بیشتر بر روی این شخصیت است.

جرمی رنر (بازیگر فیلم Arrival) که نقش کلینت بارتون ملقب به هوکای را در قسمت‌های مختلف فیلم انتقام‌ جویان ایفا کرده است، اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد در فیلم جنگ بینهایت اثر آنتونی و جو روسو و همچنین قسمت‌های بعد از آن بهای بیشتری به این شخصیت داده شود. رنر نقش کلینت بارتون که در ابتدا جزو مامورین سازمان شیلد بود و مدتی بعد تبدیل به یک قهرمان می‌شود، اولین بار در سال ۲۰۱۱ در فیلم ثور (Thor) به کارگردانی کنث برانا ایفا کرد. بعد از آن، این نقش را در فیلم‌ انتقام جویان به کارگردانی جاس ویدون در سال ۲۰۱۲ هم بازی کرد. متاسفانه به جز همان مقدار کمی که خودش با ناتاشا رومناف ملقب به بلک ویدو (Black Widow) با بازی اسکارلت جوهانسون درمیان گذاشته، هیچ اطلاعات خاص و مهمی از گذشته این شخصیت نشان داده نشده است. این یکی از چیزهایی بود که رنر دوست دارد در آینده تغییر پیدا کند زیرا این شخصیت آنطوری نیست که در ابتدا قرار بود باشد.

او دوباره در اثر دیگری از جاس ویدون یعنی فیلم Avengers: Age of Ultron در سال ۲۰۱۵ ایفای نقش کرد و خانواده‌ی پنهان بارتون که فقط رومناف و نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون خبر داشتند، در آن فیلم به همه بینندگان و طرفداران معرفی شد. آخرین بازی او در این نقش، سال گذشته و در فیلم Captain America: Civil War به کارگردانی روسو بود. در تمام طول این فیلم بارتون شانه به شانه کاپیتان آمریکا با بازی کریس اوانز حرکت می‌کرد و هر دوی آنها در مقابل آیرون من با بازی رابرت داونی جونیور و همه حامیان پیمان Sokovia قرار دارند. رنر سال‌های گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بارتون شخصیتی است که بیشتر به خاطر وفاداری به کاپیتان آمریکا و فیوری است که در کنار آنها مانده نه اینکه صرفا فقط یک هم گروهی و همراه باشد.

این کاملا قابل درک بود که بارتون می‌خواست خانواده‌اش را از رادار سازمان‌های دولتی مخفی نگه دارد. با این حال، به غیر از مواردی که در کامیک‌ها گفته شده و جزئیات کمی که در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به آن اشاره شده، ما تقریبا هیچ چیز زیادی از گذشته این شخصیت نمی‌دانیم. مخصوصا درباره زمان‌هایی که او هنوز یکی از ماموران شیلد بود و ماموریت‌هایی هم با بلک ویدو انجام داده بودند، هیچ اطلاعاتی داده نشده است. این همان چیزی است که رنر امیدوار است در آینده‌ای نه چندان دور تمرکز بیشتری روی او و بهای بیشتری به این شخصیت و گذشته‌اش داده شود.

Jeremy Renner Hawkeye

جرمی رنر که اخیرا سرش با تولید فیلم اخیرش به نام رودخانه باد (Wind River) شلوغ بود، مصاحبه‌ای هم با گزارشگر Collider انجام داد. در این مصاحبه، این بازیگر در مورد امیدواری‌هایی که درباره شخصیت هوکای و اینکه می‌خواهد در فیلم‌ Avengers: Infinity War و همچنین فیلم Avengers 4 و فیلم‌هایی که در آینده دنیای سینمایی مارول ساخته می‌شود، تمرکز بیشتری بر روی این شخصیت بشود صحبت کرد. 

بله من همین طور فکر می‌کنم. منظورم این است که دنیای سینمایی مارول خیلی خوب عمل کرده‌اند و به موفقیت‌های زیادی هم رسیده‌اند و خیلی خوشحالم که من هم توانستم بخشی از آن باشم. من واقعا می‌خواهم که بیشتر با این شخصیت آشنا شوم. این مسأله خیلی من را ناراحت می‌کند. من همیشه می‌خواستم شخصیت بارتون را بشناسم و او را به خوبی بفهمم زیرا فکر می‌کنم شخصیت خیلی خوب و جذابی است. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بیشتر روی این شخصیت مانور دهیم. به نظر می‌رسد که ما بقیه سال را خیلی مشغول و پرکار خواهیم بود و من واقعا بی‌صبرانه می‌خواهم پایان کار را ببینم که در نهایت چه خواهد شد.

کاملا قابل درک است که در فیلم Infinity War که قصد دارد ده‌ها تن از ابرقهرمانان اصلی دنیای سینمایی مارول را گرد هم آورد، بعضی شخصیت‌ها و داستان آنها در میان دیگران و در نتیجه نهایی گم شود. مخصوصا حالا که قرار است تازه وارد‌هایی مانند مرد عنکبوتی (Spider-Man) و پلنگ سیاه (Black Panther) به لیست قهرمانان کارکشته و قدیمی اضافه شوند. فیلم Age of Ultron داستان خوبی را از بارتون به نمایش گذاشت. می‌توان گفت که این داستان خیلی کوتاه و مخترصش تقریبا در همانجا که تنها ریشه و بنیادی (خانواده‌اش) از این شخصیت را نشان داد تمام شد و در همان اندازه باقی ماند. از بعضی زوایا می‌توان گفت که خانواده بارتون برای او همانند همان رابطه‌ای است که پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) با عمه می دارد. مسأله این است که ممکن است خانواده‌ی او هیچ تاثیری در گذشته و یا حتی حال او نداشته باشد اما او گذشته‌ی دیگری هم به جز خانواده‌اش دارد.

رنر امیدوار است که بهای بیشتری به شخصیت هوکای داده شود، زیرا گذشته کلینت بارتون فقط و فقط به خانواده‌اش ختم نمی‌شود و او رازهای زیادی برای گفتن دارد

شخصیت هوکای با بازی رنر، در بیشتر فیلم‌های مارول تقریبا به پس‌زمینه منتقل شده و نقش خاص و اساسی ندارد، این هم یکی از مواردی است که رنر امیدوار است در آینده تغییراتی روی آن اعمال شود. علاوه بر حضور در فیلم جنگ بینهایت که سال آینده اکران می‌شود، مشخص شده که رنر حداقل یک بار دیگر هم این نقش را در فیلم انتقام جویان 4 به کارگردانی روسو که فیلمبرداری آن به زودی آغاز خواهد شد، ایفا خواهد کرد. اگر در هیچ کدام از این فیلم‌ها باز هم حرفی از گذشته هوکای به میان نیاید، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در فیلمی بیشتر از قبل شاهد هنرنمایی این شخصیت باشیم و بتوانیم بیشتر از داستان او خبردار شویم. رنر امروز صبح در حساب کاربری اینستاگرام خود تصویری را از خود در آتلانتا منتشر کرد که مشخص می‌کند فیلمبرداری فیلم Avengers 4 آغاز شده است.

Jeremy Renner Hawkeye

در فیلم انتقام جویان 3 و 4 بیشتر از قبل روی شخصیت هوکای مانور خواهند داد و تمرکز بیشتری روی این شخصیت وجود خواهد داشت اما از بعد از این دو فیلم، کسی خبر ندارد که چه اتفاقی خواهد افتاد. ما می‌دانیم که قرار است در آینده خبرهای بیشتری از خانواده او بشنویم. همچنین خود رنر به مواردی هم اشاره کرده است که بهتر از آنها استفاده شود و همین نشان می‌دهد که چقدر بر روی گذشته و داستان این شخصیت متمرکز است. اما آیا ماجراجویی‌های بارتون در تا فاز ۴ ادامه خواهد داشت؟

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Thor: Ragnarok برای اکران در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۲ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Black Panther برای اکران در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم The Avengers: Infinity War برای اکران در تاریخ ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Ant-Man & The Wasp برای اکران در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Captain Marvel برای اکران در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم The Avengers 4 / Untitled Avengers movie برای اکران در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Untitled Spider-Man: Homecoming Sequel برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده