// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

نتایج بنچمارک RX Vega فاش شد

نتایج بنچمارک تراشه‌ی جدید گرافیکی AMD Radeon RX Vega منتشر شده است.

پس از یک سال انتظار، ای ام دی سرانجام آماده‌ی عرضه‌ی کارت‌های گرافیک سری Vega می‌شود. کارت‌های گرافیک جدید این کمپانی با استفاده از معماری جدید وگا، راندمان را به طرز چشمگیری بهبود خواهند بخشید. وگا روی کاغذ در مقایسه با معماری GCN بسیار متفاوت است.

پیش از این، چند محصول مبتنی بر معماری وگا عرضه شده بود؛ اما بیشتر آنها مختص شرکت‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای بودند. کارت Radeon RX Vega که مخصوص سیستم‌های خانگی طراحی شده، هنوز رونمایی نشده است. خوشبختانه نتایج برخی از بنچمارک‌های مربوط به تراشه‌ی جدید در حال انتشار هستند.

تنها تراشه‌ی وگا که در حال حاضر به تولید انبوه رسیده، Radeon Pro Vega Frontier Edition به همراه فن کولر است. این تراشه، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگانی را هدف گرفته است که کارت گرافیکی برای ایستگاه‌های کاری خود نیاز دارند که بتواند عملکرد خوبی هم در گیمینگ داشته باشد. ثبات و پشتیبانی مهم‌تر از کارایی صرف است. از کمپانی AMD انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای ساخت بهترین کارت گرافیک از سری RX Vega انجام دهد. طبق گزارش‌های پیشین، عملکرد آن نسبت به قیمت، بسیار عالی خواهد بود.

AMD RX Vega 3DMark 11 Score

RX Vega شانه به شانه‌ی GTX 1080

در بنچمارک 3DMark 11 فهرست جدیدی برای RX Vega ثبت شده است. 687F:C1، سریع‌ترین تراشه‌ی مبتنی بر وگا است که تا به حال مشاهده کرده‌ایم. این کارت گرافیک اورکلاک شده به امتیاز ۳۱۸۷۳ دست یافته که با فرکانسی فراتر از ۱۶۳۰ مگاهرتز ثبت شده است. این رتبه در مقایسه با امتیازات قبل و با توجه به اینکه فرکانس به همان میزان باقی مانده است، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌رود. سرعت این کارت به اندازه‌ی کافی بالا است تا رتبه‌ی آن را با خیالی آسوده، بالاتر از GTX 1070 OC قرار دهد؛ هر چند که GTX 1080 OC کماکان دست‌نیافتنی است.

بر اساس این اطلاعات، به نظر می‌رسد که RX Vega در گیمینگ، سریع‌تر از Radeon Pro Vega Frontier Edition است. این خبر خوبی برای ای‌ام‌دی محسوب می‌شود؛ زیرا آنها به رقابت نیاز دارند، حتی اگر نتوانند GTX 1080 را شکست دهند. بهبود در عملکرد با همان سرعت و فرکانس، خبر بسیار خوبی است. به نظر می‌رسد ای‌ام‌دی به وسیله‌ی معماری جدید وگا، کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن دارد. امیدواریم که بهینه‌سازی‌های ای‌ام‌دی به Vega اجازه‌ی درخشش بدهد و راندمان کارت‌های گرافیک وعده داده‌شده‌ی خود را بهبود ببخشد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده