نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل Age of Empires: Castle Siege

بازی موبایل Age of Empires: Castle Siege یک بازی استراتژیک است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

قطعا اگر بخواهیم لیستی از بهترین بازی های استراتژیک تاریخ داشته باشیم، بازی خاطره‌انگیز Age of Empires هم در آن حضور خواهد داشت. بازی‌ای که ساخته استودیو بسیار موفق انسمبل بود و یکی از بهترین بازی‌های استراتژی تاریخی محسوب می‌شود. مایکروسافت بازی Age of Empires: Castle Siege را اولین بار در سال ۲۰۱۴ و از طریق فروشگاه ویندوز منتشر کرد و این بازی سال ۲۰۱۵ برای iOS نیز در دسترس قرار گرفت. حال انتشار نسخه اندروید بازی در چند روز اخیر، بهانه‌ای شده تا سراغ این بازی استراتژیک ساخته استودیو اسموکینگ گان برویم که توسط استودیو‌های بازیسازی مایکروسافت منتشر شده است. 

Age of Empires: Castle Siege یک بازی استراتژیک مشابه با بازی‌هایی چون Clash of Clans است. به این صورت که در این بازی می‌توانید قلعه خودتان را بسازید و با جمع‌آوری منابع آن را ارتقا دهید و با شرکت در نبرد‌ها، قدرت خودتان را به رخ دیگر گیمر‌ها بکشید. یکی از ویژگی‌های خوب بازی Age of Empires: Castle Siege که آن را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند، تنوع بالا است؛ این تنوع بالا در زمینه ساختمان‌ها، آپدیت‌ها و حتی نیرو‌ها و هیرو‌ها کاملا دیده می‌شود. مساله مثبت بعدی وسیع بودن بازی است؛ منظورم از این حرف این است که شاید برای مثال در بازی مثل Clash of Clans در ابتدا فقط به تعداد نیرو‌های محدودی دسترسی داشته باشید ولی در Age of Empires: Castle Siege از همان اوایل قادر به ساخت تعداد نسبتا زیادی نیرو هستید که این امر باعث شده تا در نبرد‌ها شاهد تعداد زیادی نیرو باشیم و البته این مساله کار را برای تسخیر قلعه‌های حریف هم تا حدودی سخت می‌کند چرا که باید بتوانید تعداد زیادی نیرو را کنترل کنید. 

بازی موبایل Age of Empires: Castle Siege

پس از پشت سر گذاشتن مرحله آموزشی بازی، قادر خواهید بود تا حکومت خودتان را از بین ۶ کشور موجود انتخاب کنید. این انتخاب هم روی ظاهر قلعه، ساختمان‌ها و حتی محیط حکومت شما تاثیرگذار است. برای مثال اگر انتخاب شما اعراب باشند، شاهد محیطی صحرایی خواهید بود. به‌علاوه هر حکومت هیرو‌ها و نیرو‌های مخصوص به خود را دارد. البته شما کماکان می‌توانید به هیرو‌های سایر حکومت‌ها نیز دسترسی داشته باشید ولی برای این مساله باید هزینه بیش‌تری پرداخت کنید و نوع خاصی از منابع را به وسیله جنگ کردن با دیگر گیمر‌ها به دست بیاورید. 

بد نیست اشاره‌ای هم به جنگ‌های بازی Age of Empires: Castle Siege داشته باشیم؛ در طول نبرد مانند بازی‌های مشابه شما باید نیرو‌ها را از هر قسمتی که حس می‌کنید بهتر است وارد نقشه کنید. نیرو‌های شما هریک به سراغ هدف خاصی می‌روند. برای مثال برخی نیرو‌ها ساختمان‌های دفاعی را هدف قرار می‌دهند و برخی هم سراغ منابع و مخازن می‌روند. با این حال یکی از ویژگی‌های خوب بازی این است که شما می‌توانید به صورت مستقیم هم به نیرو‌ها دستور بدهید و با گرفتن و کشیدن آن‌ها به سمت هدفی خاص، از نیرو‌ها بخواهید تا به آن حمله کنند. هیرو‌ها نیز نقش اساسی در نبرد ایفا می‌کنند و علاوه بر اینکه قدرت بالایی دارند، یک سری قابلیت ویژه نیز دارند که برای مثال می‌توان از آن‌ها برای خراب کردن مقطعی ساختمان دفاعی دشمن استفاده کرد. 

بازی موبایل Age of Empires: Castle Siege

همچنین علاوه بر امکان نبرد با دیگر گیمر‌ها، بازی دو حالت نبرد دیگر نیز دارد؛ اولی بخش سناریو‌ها هستند که در آن‌ها تعدادی چالش وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها، می‌توانید طلا به دست بیاورید و بخش دوم هم نبرد‌های تاریخی هستند که در آن‌ها باید به قلعه‌های مشخص شده حمله کرده و در صورت پیروزی، جوایزی را دریافت کنید. البته در نظر داشته باشید که برخی از این مراحل تاریخی در ابتدا قفل هستند و باید سطح قلعه‌تان را ارتقا دهید تا بتوانید آن‌ها را بازی کنید. 

از حیث گرافیکی و صوتی نیز بازی شرایط خیلی خوبی دارد. درست است که شاید طراحی نیرو‌ها خیلی عالی نباشد و این به دلیل بالا بودن تعداد آن‌ها در نبرد‌ها تا حدودی قابل درک است، ولی بقیه موارد طراحی خوبی دارند. برای مثال ساختمان‌ها تنوع بالایی داشته و هریک ظاهر منحصر‌به‌فرد خود را دارند یا گرافیک کلی بازی در مجموع زیبا است. موسیقی‌های بازی نیز چنین شرایطی داشته و حتی برای طرفداران قدیمی سری Age of Empires می‌توانند بسیار خاطره‌انگیز باشند. 

بازی موبایل Age of Empires: Castle Siege

بازی Age of Empires: Castle Siege یک بازی رایگان با پشتیبانی از خرید‌های درون برنامه‌ای است. با این حال در طول مدتی که این بازی را تجربه کرده‌ام، هرگز این حس به من دست نداده که بازی من را به استفاده از پول واقعی مجبور می‌کند. چرا که همواره منابع به حد کافی در اختیارتان گذاشته می‌شود و کافی است نهایت به دو یا سه قلعه دیگر حمله کنید تا بتوانید منابع لازم را به دست بیاورید. از حیث زمان لازم برای ساخته شدن ساختمان‌ها هم واقعیت این است که شاهد زمان خیلی طولانی‌ای نیستیم و همه چیز در حد معقول است. از طرفی با حمله به دیگر گیمر‌ها، می‌توانید کلید به دست بیاورید و با استفاده از این کلید‌ها صندوق‌هایی را که روزانه آپدیت می‌شوند باز کنید و از جوایز آن‌ها بهره ببرید. 

در کل اگر زمانی عاشق بازی‌هایی مثل Clash of Clans بودید و پس از مدتی از آن بازی خسته شدید، Age of Empires: Castle Siege می‌تواند دوباره شما را به سبک استراتژی علاقه‌مند کند. در صورتی هم که از طرفداران همیشگی این بازی‌ها هستید، قطعا دانلود بازی Age of Empires: Castle Siege به‌تان پیشنهاد می‌شود. این بازی علاوه بر موبایل از طریق فروشگاه ویندوز برای پی‌سی نیز قابل دانلود است و در صورتی که بازی را دوست داشتید، می‌توانید نسخه پی‌سی آن را هم دریافت کنید تا باتری گوشی‌تان در امان بماند!

دانلود بازی Age of Empires: Castle Siege


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده