// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

سافایر از پنج کارت گرافیک جدید سری Radeon RX500 رونمایی کرد

 سافایر پنج کارت گرافیک جدید از سری Radeon RX 500 و از خانواده +Nitro به بازار عرضه کرد.

سافایر نیز همزمان با دیگر تولیدکنندگان، کارت‌های گرافیک جدید خود را با نام نیتروپلاس و از سری Radeon RX 500 روانه‌ی بازار کرد. کارت‌های گرافیک سری جدید نیتروپلاس بسیار شبیه به خانواده‌ی نیترو و نیتروپلاس از سری RX 400 است اما با این تفاوت که پوشش خاکستری رنگ آن کمی روشن‌تر شده و از معماری Polaris 20 XTX استفاده می‌کند. کارت گرافیک RX 580 نسخه Limited Edition دارای ۸ گیگابایت حافظه بوده و مجهز به یک جفت فن Nitro Glow است که رنگ‌های LED آن با نرم‌افزار TriXX 3.0 قابل تنظیم است. هر دو فن این کارت گرافیک قابل تعویض بوده و یک جفت فن اضافه نیز همراه با محصول ارائه می‌‌شود. همچنین وضعیت فن را می‌توان با این نرم‌افزار کنترل کرد. این فن‌ها زمانی که فشار روی آن‌ها کم باشد، خاموش می‌شوند.

sapphire RX580 LED

کارت گرافیک RX 580 نسخه Limited Edition با ۸ گیگابایت حافظه بالاترین فرکانس کاری یعنی ۱۴۵۰ مگاهرتز در حالت بوست دارد؛ در حالی که سرعت نسخه معمولی و نسخه ۴ گیگابایتی این کارت نهایتاً تا ۱۴۱۱ مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. کارت گرافیک دیگر یعنی +RX 570 Nitro که در دو نسخه ۴ و ۸ گیگابایتی عرضه شده‌است نیز از معماری Polaris 20 XL بهره برده و در حالت بوست به فرکانس ۱۳۲۵ مگاهرتز خواهد رسید.

بر خلاف دیگر تولیدکنندگان سری RX 500، سافایر از دو درگاه HDMI 2.0 و فقط دو درگاه دیسپلی‌پورت استفاده کرده است که در نتیجه کاربرانی که دارای نمایشگری بدون دیسپلی‌پورت هستند می‌توانند بدون نیاز به هیچ آداپتوری دو نمایشگر همزمان را راه‌اندازی کنند. درگاه دوگانه‌ی HDMI نیز در مقایسه با مدل مرجع، سازگاری بهتری با واقعیت‌مجازی داشته و همزمان می‌توان از یک نمایشگر با درگاه HDMI و یک هدست واقعیت مجازی استفاده کرد. یک درگاه DVI-D Dual-Link نیز برای پشتیبانی از نمایشگرهای قدیمی تعبیه شده است.

sapphire RX580 Fan

تمام ۵ مدل کارت گرافیک سری +RX 500 Nitro در یک اندازه و با ابعاد ۲۴۰x۱۲۰x۴۲ میلی‌متر طراحی شده‌اند و مشابه یکدیگر از یک رابط برق ۸ پین تغذیه می‌کنند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده