// جمعه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

معرفی بازی موبایل ایرانی دست فرمون

بازی موبایل ایرانی دست فرمون تجربه‌ای لذت بخش از مسافرکشی را در شهری شلوغ و پرجزئیات ارائه می دهد.

تجربه‌ی بازی‌های ایرانی از این حیث که به زبان زیبای فارسی هستند لذتی دوچندان دارد. مدت‌ها می‌شود که به تجربه‌ی بازی‌های مختلف ایرانی پرداخته و سعی می‌کنیم تا یک به یک تمام جزئیات آنها را بررسی و در نهایت با انتخاب برخی از آنها بهترین گزینه‌ها را در سایت زومجی معرفی کنیم. با این حال به شخصه لذتی که از تجربه بازی «دست فرمون» بردم متفاوت با تجربه‌ سایر بازی‌های ایرانی بود. در این بازی در نقش راننده‌ای خوش صحبت سعی می‌کنیم تا با عبور از میان چهار راه‌های پرتردد در کنار امرار معاش از راه مسافرکشی، امتیاز بیشتری را کسب کنیم.

بازی اندروید دست فرمون

نکته‌ای که از همان ابتدا توجه‌تان را جلب می‌کند صداگذاری زیبا و عمدتا همراه با طنز بازی است. دست فرمون از نظر صداگذاری شخصیت‌ها بدون ایراد بوده و به اعتقاد من بسیار خودمانی و لذت بخش است. راننده و NPC ها یا همان مسافرها در موقعیت‌های مختلف تکه کلام‌های متفاوتی دارند که تا مدت‌ها به دلیل تنوع ظاهری و صوتی از دیدن و شنیدن‌شان خسته نمی‌شوید. به عنوان مثال، شخصیت معتاد از رفتن به کمپ سخن گفته و از سوی دیگر با پیاده شدن از خودرو با نصیحت کوتاه راننده روبرو می‌شود. این دیالوگ‌‌های بسیار کوتاه برای هر یک از شخصیت‌ها منحصر به فرد است و همین موضوع دست فرمون را از بسیاری از ساخته‌های ایرانی مستثنی می‌کند. حالا این صداگذاری لذت بخش را با محیط و طراحی با کیفیت بازی همراه کنید تا متوجه شوید که چرا از تجربه ساخته استودیوی «دوباره»‌ (Try Again) تا این حد لذت برده‌ام.

البته این تعریف و تمجید ها به معنی بی نقص بودن بازی نیست. استودیوی سازنده می‌توانست مراحل را با تنوع بخشیدن به طراحی‌ها متنوع‌تر کند. به عنوان مثال، در تجربه‌ی شخصی توانستم با کمک آیتم‌های قدرتی تا مرحله یازده بروم. تا این مرحله تنها چیزی  که تغییر می‌کرد افزایش بار ترافیکی و بعضا سرعت حرکت خودروها بود. حال در نظر داشته باشید که اگر توسعه‌دهندگان به ناگاه با کمی پیشروی و رفتن به مراحل بالاتر ظاهر خودروها را از پراید، نیسان و مینی‌بوس به لامبورگینی، بنز و خودروهای دیگر تغییر می‌دادند، مراحل تا چه اندازه متنوع می‌شد. این تغییر می‌توانست در زمینه‌ ظاهر مرحله و تغییر نام فروشگاه‌ها نیز انجام بگیرد تا دست فرمون به یک بازی عالی تبدیل شود.

بازی اندروید دست فرمون

 خودروهای بسیاری در بازی «دست فرمون» برای خریداری در دسترس هستند

طراحی رنگارنگ محیط و خودروها با ظاهر فانتزی بازی هماهنگی کامل دارد. بازی همچنین شامل برخی ایستراگ‌ها از سایر بازی‌ها مانند ماریو یا «عروسک کش» می‌شود. با خریداری برخی خودروها مسافر‌های ویژه‌ای در گوشه‌ خیابان در انتظار تاکسی می‌ایستند. به عنوان مثال، یکی از خودروها ماریو را، اما با سخنان ایرانیزه شده به بازی می‌آورد. تا جایی که ماریو از خراب شدن چاه حمام شمسی خانوم گفته و درخواست تاکسی می‌کند. همین طنز نهفته در بازی به خوبی در جایی که باید باشد قرار گرفته و روند بازی را لذت بخش می‌کند. بتمن، سونیک و سایر شخصیت‌ها نیز هر کدام با خریداری خودرویی خاص به بازی می‌آیند.

از سوی دیگر دست فرمون پاورآپ‌ها یا قدرت‌های ویژه مخصوصی را به بازیکنان می‌دهد. با توجه به سبک بی‌نهایت و مبتنی بر امتیاز دست فرمون می‌توانید با خرید برخی آیتم‌ها مانند آهسته کردن زمان،‌ جان اضافه یا نیتروژن توانایی خاصی را برای ثبت امتیازهای بالاتر به دست بیاورید. در کنار تنوع قدرت‌ها، شما قادر به ارتقاء آنها برای دریافت عملکرد بهتر نیز هستید. البته شاید در سخن استفاده از این ویژگی ها راحت به نظر برسد اما به دست آوردن سکه‌ی لازم برای خریداری آنها اصلا کار آسانی نیست و احتمالا در نهایت مجبور به انجام خریدهای درون برنامه‌ای می‌شوید. البته خرید‌های درون برنامه‌ای با قیمت‌های مختلف در دسترس است و با خریداری برخی آیتم‌های ویژه از «سوپری حمید»‌ می‌توانید برای همیشه از آیتم‌های خاصی مانند ۱۰ درصد پول بیشتر، یک جان همیشگی، یک نینترو همیشگی یا برخی ویژگی‌های دیگر بهره ببرید.

یکی از جذابیت‌های دست فرمون، ویژگی آنلاین دو نفره است. در این حالت باید با ثبت آگهی، سایر بازیکنان را برای شکستن رکوردتان به چالش دعوت کنید. با توجه به محبوبیت این بازی و دانلود بیش از ۱۰۰ هزار نسخه‌ای آن، بازیکنان بسیاری در بازی حضور دارند. با این حال، محدودیت خریداری بلیت یا انتظار برای دریافت بلیت بیشتر باعث می‌شود تا مجبور شوید چند ثانیه‌ای را برای مشاهده‌ی یک آگهی و قبول رقابت منتظر بمانید. اگر توسعه دهندگان محدودیت بلیت را بردارند، به نظر می‌رسد تعداد آگهی ها افزایش یافته و بخش دونفره دست فرمون رونق بیشتری پیدا می‌کند.

بازی اندروید دست فرمون زومجی

مسافرها هرکدام دیالوگ‌های منحصر به فردی دارند

خودروهای بازی نیز تنوع بسیاری دارند. هرچند تنوع صداگذاری آنها زیاد چنگی به دل نمی‌زند اما طراحی هر خودرو با جزئیات انجام شده است. از سوی دیگر توانایی‌ها و قدرت ترمز و سرعت خودروها نقشی اساسی را در جریان مراحل ایفا می‌کند. طبقه‌بندی خودروها از خیلی بی‌کلاس تا خیلی با کلاس حتی در سوار شدن یا نشدن مسافران نیز تاثیر دارد و باعث می‌شود تا انگیزه‌ی خریداری خودروهای گران‌تر برای سوار کردن مسافرانی از اقشار مختلف جامعه، بیشتر شود. متاسفانه قیمت خودروها به ویژه بعد از سطحی مشخص بسیار گران شده و عملا به دلیل ارائه‌ی قطره چکانی سکه‌، خریداری آنها بسیار سخت می‌شود.

علاوه بر این، انتقادی را به بخش رقابتی آنلاین دارم. استفاده از آیتم نیتروژن باعث می‌شود تا با نامرئی شدن خودرو، راننده با سرعتی بسیار بالا مسافتی طولانی را طی کند. در نتیجه زمانی که این قدرت در رقابت دونفره بخش آنلاین استفاده می‌شود، می‌تواند بدون هیچ شکی شخص استفاده کننده را پیروز رقابت دو نفره کند. غیر فعال شدن استفاده از این آیتم حداقل در بخش رقابتی آنلاین باعث می‌شود تا بازیکنان بتوانند بدون برتری خاصی و تنها بر اساس مهارت‌ها بایکدیگر رقابت کنند. از طرفی استفاده یا عدم استفاده از جان اضافه نیز برعهده‌ی بازیکن گذاشته نشده است. به این ترتیب زمانی که فرضا یک قلب می‌خرید و در جریان بازی با وانت هندوانه فروش یا پراید قراضه‌ای در کنار جاده برخورد می‌کنید؛ بازی به سرعت و بدون هیچ پرسشی از جان اضافه استفاده می‌کند و از آخرت شما را به بازی باز می‌گرداند. این برخلاف بسیاری از بازی‌‌های موبایل است که از بازیکنان برای استفاده یا عدم استفاده از آیتمی پولی سوال می‌کنند.

بازی اندروید دست فرمون

از همه‌ی این ایرادات کوچک که عبور کنیم. بازی دست فرمون یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های موبایل ایرانی منتشر شده تاکنون است. این بازی می‌تواند با سیستم لیدربورد روزانه،‌ هفتگی و کلی، بازیکنان را برای ادامه‌ی تجربه راغب کند. آهنگ‌های بی کلام خاطره انگیز، طراحی زیبای خودرو و محیط بازی، ماموریت‌های متنوع و صداگذاری زیبای شخصیت‌ها، بازی دست‌ فرمون را ارزشمند می‌کند. اگر به دنبال یک بازی اندروید رایگان خوش ساخت و بدون مشکلات کنترل هستید، حتما بازی دست فرمون را روی گوشی خود نصب کنید.

دانلود بازی دست فرمون

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده