نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Basketball Stars

بازی اندروید و آیفون Basketball Stars شما را در نقش یک بازیکن بسکتبال قرار داده و به دل مسابقات جذابی می‌برد.

آن دسته از بازی‌های موبایل را که به مقوله‌ی بسکتبال می‌پردازند می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ بازی‌هایی که شما را به مسابقات واقعی بسکتبال می‌برند و بازی‌هایی که با قرار دادن شما در موقعیت‌های مختلف سعی در ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای‌تان دارند. بازی Basketball Stars متعلق به دسته دوم است، در این بازی شما در نقش یک بازیکن بسکتبال خیابانی قرار خواهید گرفت و در مسابقات غیررسمی و یک‌به‌یک شرکت خواهید کرد. در این بازی تنها وظیفه شما وارد کردن توپ به سبد است. برای شرکت در این مسابقات اتصال دائمی به اینترنت ضروری است و در صورت متصل نبودن به اینترنت فقظ می‌توانید بخش تمرینی بازی را تجربه کنید. اتصال دائم بازی به اینترنت به این دلیل است که رقیب شما در مسابقات، هوش مصنوعی نیست بلکه دیگر کاربران این بازی هستند که در مقابل شما قرار خواهند گرفت.

در سطوح اولیه بازی، شما فقط قادر به شرکت در مسابقات محدود هستید و با ارتقای سطح بازیکنتان می‌توانید در دیگر مسابقات حاضر شوید. در ابتدای هر مسابقه نیز آموزش‌هایی وجود دارد که به شما نحوه پیروزی در هر مسابقه را آموزش می‌دهد. حالت‌های مختلف بازی به سه بخش Career، Attacker-Defender و Shooting Race تقسیم می‌شوند. البته برای فعال شدن تمامی این بخش‌ها باید مقداری از بازی را پیش ببرید تا به سطح مورد نظر برای در دسترس بودن حالت‌های مختلف بازی دست پیدا کنید. حالت‌های Attacker-Defender و Shooting Race دو تجربه‌ی متفاوت از یکدیگر را برای کاربر رقم می‌زنند و حالت Career هر دوی این حالت‌ها را با هم در بر دارد.

هرکدام از حالت‌های بازی نسبت به یکدیگر محتوای متفاوتی دارند

همانطور که گفتم هر کدام از حالت‌های مختلف بازی محتوای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. برای نمونه در حالت Attack-Defender شما  و یک کاربر دیگر، یکی به عنوان مهاجم و دیگری به عنوان مدافع در مقابل هم قرار خواهید گرفت و هرکسی که به امتیاز کافی برسد برنده بازی است. سقف امتیازات هر مسابقه نیز به سطح آن بستگی دارد. برای نمونه اگر شما در سطوح بالا مشغول به رقابت شوید، سقف امتیازات مسابقه بالاتر رفته و شاهد مسابقه‌ی جذاب‌تری خواهید بود. از طرفی در مسابقه Shooting Race حریف‌تان به صورت فیزیکی در مقابل شما قرار نمی‌گیرد، بلکه شما باید در زمینه جمع‌آوری امتیاز به مصاف رقبا بروید. در این بخش مانند دیگر بخش بازی هرچه بیشتر پیشرفت کنید سطح رقابت بالاتر رفته و در نتیجه شاهد رقابتی به مراتب تنگاتنگ خواهید بود. در حالت Career نیز شما تقریبا وارد یک قسمت داستانی می‌شوید و با شکست دادن رقبای مختلف به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنید. بازی البته یک بخش جانبی به نام Mini Games نیز دارد. در این بخش چالش‌ها و بازی‌های متنوعی قرار گرفته‌اند که با انجام دادنشان می‌توانید پاداش خوبی بگیرید.

بازی Basketball Stars در زمینه گیم‌پلی عملکرد خوب و راضی کننده‌ای از خود به جای گذاشته است. این بازی با ارایه‌ی یک گیم‌پلی جذاب و درگیرکننده می‌تواند به خوبی شما را با چالش‌هایش درگیر کند. گیم‌پلی بازی اما از مکانیزم‌های بسیار ساده‌ای بهره می‌برد، همانطور که گفتم در این بازی تنها وظیفه شما وارد کردن توپ به سبد است. گیم‌پلی بازی نیز با مکانیزم ساده‌اش شما را در هرچه بهتر انجام دادن این کار یاری می‌کند. برای انداختن توپ درون سبد و دریافت امتیازات لازم کافی است تا با کشیدن دست خود روی صفحه نمایشگر، اهرم مورد نظر برای قدرت پرتاب توپ را به خط در نظر گرفته شده برسانید. البته در طول هر مرحله مکان این خط به نسبت فاصله‌ی شما از سبد تغییر می‌کند اما این اصلا موردی نیست که بتواند به تجربه‌ی شما از بازی لطمه‌ای وارد کند. در حالت Attacker-Defender تاثیر گیم‌پلی بیش از پیش مشخص است، به خوبی متوجه عملکرد خوب گیم‌پلی این بازی خواهید شد. چرا که در این حالت شما باید مقابل یک رقیب دیگر قرار بگیرید و با از پیش رو برداشتن او امتیاز مورد نیازتان را کسب کنید. در دیگر حالت بازی که Shooting Race نام دارد نیز شاهد عملکرد قابل قبول گیم‌پلی هستیم، گیم‌پلی بازی در این حالت نیز روان عمل می‌کند و به تجربه شما از بازی لطمه نخواهد زد. بازی‌های بخش Mini Games نیز مانند دیگر بخش‌های بازی از گیم‌پلی خیلی خوبی برخوردار هستند. درواقع مهم‌ترین عامل اصلی جذابیت این بخش، گیم‌پلی آن است؛ گیم‌پلی‌ای که در کنار محتوای این بخش ترکیب بسیار دلنشینی برایتان به وجود خواهد آورد.

بازی در زمینه گرافیک هم عملکرد قابل قبولی دارد

بازی Basketball stars در زمینه گرافیک نیز عملکرد قابل قبولی به جای گذاشته است. البته بازی در زمینه گرافیک می‌توانست عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. گرافیک این بازی در کنار گیم‌پلی جذابش ترکیب بسیار خوبی به کاربر عرضه می‌کند، این ترکیب جذاب تبدیل به عنصری شده است که می‌تواند کاربران را به سمت بازی جذب کند. در بخش‌های ویژه بازی نیز تصاویر گرافیکی بسیار خوبی وجود دارد که تجربه بازی را بیش از پیش برایتان جذاب خواهد کرد. این بازی علاوه بر بخش‌های مختلف، امکانات جانبی بسیار جالبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از امکانات، امکان شخصی سازی کاراکتر است. کاربر در این بخش می‌تواند با پیشرفت در بازی و جمع کردن پول، کیف‌های مخصوص شخصی‌سازی خریده و آیتم‌های مختلفی دریافت کند. البته سازندگان در رابطه با چگونگی تهیه کردن این کیف‌ها بسیار سخاوتمندانه عمل کرده‌اند و پس از عبور از چند مرحله، هر چند وقت یک‌بار این کیف‌ها یا آیتم‌های متفاوت دیگری مانند پول بازی را در اختیارتان قرار خواهند داد. علاوه بر این موارد، چالش‌های متنوع دیگری نیز در اختیارتان قرار می‌دهند.

بازی Basketball Stars  یک بازی ورزشی است که به واسطه‌ی گیم‌پلی و گرافیک خوبش، می‌تواند شما را تا مدت‌ها درگیر خودش کند. این بازی برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید این بازی را با استفاده از لینک‌های زیر و از طریق پلی‌استور و اپ استور دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Basketball Stars


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده