نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

نام ماندگار راننده اتوبوس فداکار در شرق تهران

اسم اصلی محله مجیدیه تهران، استاد حسن بنا است و هیچ کجای این محله، تابلویی با عبارت مجیدیه در آن دیده نمی‌شود.

وقتی می‌خواهید وارد مجیدیه شوید دلتان را به تابلوهای داخل بزرگراه رسالت خوش نکنید. چرا که اسم رسمی مجیدیه استاد حسن بنا است و تابلویی به نام مجیدیه در هیچ‌جای آن وجود ندارد.

ممکن است با خودتان فکر کنید که استاد حسن بنا احتمالا یک بنا یا کارگر فصلی بوده است و مانند بسیاری از افراد دیگر شناختی از او نداشته باشید. برای همین بد نیست وجه تسمیه آن را بدانید. استاد حسن بنا یک راننده اتوبوس بوده که در سال ۱۳۵۷ و جریان انقلاب در حال رساندن مسافران خود به میدان امام خمینی (ره) بوده که با مشاهده درگیری‌ها بین مردم و نظامی ها مسافرانش را پیاده و اتوبوس را میان مردم زخمی و نظامی‌ها مانند دیوار حائلی پارک می کند تا مردم بتوانند پشت آن پناه بگیرند. این داستان جالب و سپس کشته شدن او باعث شد که نامش در خیابان مجیدیه ماندگار بماند.

رهن و اجاره واحد زیر ۷۰ متر در مجیدیه

بررسی رهن و اجاره آپارتمان در مجیدیه را اگر از واحد های زیر ۷۰ متر شروع کنیم باید در نظر داشته باشید که اینجا رهن کامل خانه ها حول متری یک میلیون تومان می گذرد. اجاره واحد ۴۰ متری با ۲۸  میلیون پول پیش و اجاره ۵۰۰ هزار تومان یکی از این موارد است. مورد ۶۰ متری دو خوابه دیگری هم ۲۵ میلیون رهن و ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این قیمت آپارتمانی است که به مترو نزدیک بوده، آیفون تصویری و کابینت ام دی اف، کف سرامیک و کمد های بزرگ ریلی در دو اتاق دارد. با سی میلیون پول پیش و ماهانه یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان هم می شود واحد ۷۰ متری اجاره کرد که دوخوابه و سن عمر آن ۴ سال باشد.

رهن و اجاره واحد بالای ۷۰ متر

اگر توانایی پرداخت اجاره نسبتا بالا را دارید می‌توانید برای رهن و اجاره آپارتمان در مجیدیه به گزینه‌های بالای هفتاد متر فکر کنید. مثلا اجاره واحد نوساز ۸۵ متری با ۵۰ میلیون رهن و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره در دیوار آگهی شده است. البته با یک میلیون تومان اجاره کمتر هم می‌توانید خانه‌ای با همین متراژ اما کمبودهای جزئی دیگری پیدا کنید. واحد ۸۳ متری مشابه دیگری هم با اجاره ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و پول پیش ۵۰ میلیون تومان در فرعی‌های دیگر مجیدیه موجود است. همچنین یک واحد نوساز ۹۰ متری در مجیدیه شمالی،‌ ۱۳۰ میلیون پول رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره می‌خواهد.  ۹۶ متری دیگری پول رهن و همچنین سه برابر اجاره بیشتر می خواهد.

رویای دست یافتنی واحد بالای ۱۰۰ متر

به خاطر پایین‌تر بودن میانگین قیمت‌ها در مجیدیه نسبت به برخی محلات هم جوار اینجا دست یابی به واحد های بالای ۱۰۰ متر دیگر تنها یک آرزو نیست. همان طور که یک خانه زیبا اما با متراژ ۱۰۰ متری به اندازه  ۱۷۷ میلیون رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ارزش دارد. با ۵۰ میلیون پول پیش و ماهی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم می‌توانید آپارتمان ۱۶۰ متری اجاره کنید که در ورودی آن به روی حیاط بزرگی باز می شود. در شانزده متری اول هم واحد دیگری که ۱۲۰ متر دارد به قیمت ۷۰ میلیون رهن و ماهانه یک میلیون تومان اجاره ارزش دارد. البته واحد ۲۰۰ متری دیگری هم همین نزدیکی هست که قیمت آن ۱۷۰ میلیون رهن کامل است. قیمتی که به نظر می آید با توجه به امکاناتی که دارد (مانند پارکینگ، انباری، درب ریموت دار، آیفون تصویری، کابینت ام دی اف و ۳ اتاق خواب) کمی پایین‌تر از میانگین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مجیدیه باشد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده