نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Pocket Mortys

Pocket Mortys یک بازی اندروید و آیفون با محوریت مجموعه ریک و مورتی است که مخصوصا برای طرفداران این سری، بسیار جذاب خواهد بود.

قطعا یکی از بهترین، مفرح‌ترین و صدالبته عجیب‌ترین مجموعه‌های انیمیشن سریالی را می‌توان Rick and Morty (ریک و مورتی) دانست؛ مجموعه‌ای که فصل سوم آن چندی پیش پخش شد و نقد آن را هم در زومجی خواندید. حال جالب است بدانید که یک بازی اندروید و آیفون هم توسط کمپانی ادالت سوییم گیمز با نام Pocket Mortys بر اساس این مجموعه منتشر شده است که هم برای طرفداران این سریال و هم برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل، تجربه لذت‌بخشی ارائه می‌کند. در ادامه با این بازی بیش‌تر آشنا می‌شویم.

اگر از جمله طرفداران ریک و مورتی باشید، قطعا می‌دانید که در جهان این سریال تقریبا هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد و در طول اپیزود‌هایی که از آن منتشر و پخش شده، شاهد اتفاقات بسیار عجیب و غریبی بوده‌ایم. از این‌رو عجیب نیست که بدانید در دنیای بازی Pocket Mortys هم تعداد زیادی مورتی در شکل و شمایل مختلف وجود دارند که وظیفه شما در بازی، پیدا کردن آن‌ها، شکست دادن‌شان در طول نبرد و همچنین اضافه کردن‌شان به تیم خودتان با وصل کردن یک چیپ به آن‌ها است! به طور دقیق‌تر، در ابتدای بازی شاهد ریک و مورتی هستیم که ریک طبق معمول در کارگاه خودش مشغول ساخت یک وسیله عجیب است و در این حال یک ریک و مورتی دیگر از جهان موازی دیگری وارد جهان آن‌ها می‌شوند تا مورتی را با خودشان ببرند.

Pocket Mortys

همان حس و حال و دیوانگی خاص انیمیشن‌های ریک و مورتی در این بازی نیز دیده می‌شوند

با این حال ریک که در ابتدا قصد تسلیم کردن مورتی را دارد (!)، در نهایت تصمیم می‌گیرد تا در برابر ریکی که از جهان دیگر آمده بایستد و وی را شکست دهد. پس از این اتفاق، ماجراجویی شما در بازی آغاز می‌شود و باید سعی کنید مورتی‌های دیگر را شکست دهید و آن‌ها را وارد تیم خودتان کنید. اما Pocket Mortys فقط از حیث داستانی جذاب و مفرح نیست و شاهد گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای نیز در آن هستیم. بازی دو حالت کمپین و چندنفره دارد؛ در حالت اول وظیفه شما این است که در جهان بازی بگردید و با مورتی‌های دیگر که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، مبارزه کنید. مبارزه‌های بازی هم به شکل نوبتی هستند و شما می‌توانید از قابلیت‌های مختلف مورتی خودتان برای شکست دادن حریف بهره ببرید.

به‌علاوه در مبارزه‌های بازی، شاهد تاثیر سنگ، کاغذ، قیچی هستیم؛ به این صورت که هر مورتی که شما وارد تیم‌تان می‌کنید، عضو یکی از سه کلاس اصلی سنگ، کاغذ یا قیچی است. مطابق قوانین این بازی که قطعا همگی با آن آشنا هستید، مثلا سنگ در برابر قیچی برنده است و قیچی در برابر کاغذ. حال شما در طول نبرد باید بر اساس کلاس مورتی حریف، مورتی‌ای را انتخاب کنید که بر آن کلاس برتری دارد تا بتوانید ضربات تاثیرگذار‌تری به وی وارد کنید. در صورتی که در مبارزه‌ها فقط سطح سلامتی حریف را به صفر برسانید، وی را شکست داده‌اید، اما اگر بخواهید مورتی حریف به تیم شما اضافه شود، باید چیپ خاصی را که توسط ریک طراحی شده، پس از کم کردن سطح سلامتی رقیب به وی متصل کنید. در مجموع مکانیزم‌های مبارزه‌ای جالب و سرگرم‌کننده و همچنین امکان گشتن در یک دنیای جالب و پرجزییات، از جمله مواردی هستند که گیم‌پلی Pocket Mortys را لذت‌بخش می‌کنند.

Pocket Mortys

پیش‌تر به حالت آنلاین بازی اشاره کردیم و بد نیست بگوییم که این حالت هم از حیث گیم‌پلی، تقریبا شبیه همان بخش کمپین است؛ اما با این تفاوت که در این حالت، شما سایر بازیکنان را همراه با مورتی‌هایشان در دنیای بازی خواهید دید و می‌توانید با آن‌ها مبارزه کنید یا حتی دوست شوید. Pocket Mortys همچنین یک بازی رایگان است و از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه مثلا می‌توانید با مشاهده تبلیغ‌هایی که هر از گاهی در بازی در دسترس قرار می‌گیرند، شانس خودتان را برای به‌دست آوردن آیتم‌های مختلف به صورت رایگان امتحان کنید.

Pocket Mortys همچنین از نظر گرافیکی نیز شرایط خوبی دارد و شاهد طراحی کارتونی جالب و با‌کیفیتی هستیم و مخصوصا مورتی‌های مختلف، ظاهر‌های جالب و گاهی خنده‌داری دارند که این موارد حس و حال خوبی به بازی بخشیده‌اند. در کل اگر طرفدار ریک و مورتی هستید، تجربه و دانلود بازی Pocket Mortys پیشنهاد می‌شود:

دانلود بازی اندروید و آیفون Pocket Mortys


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده