نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

تیم Newbee قهرمان مسابقات Perfect World Masters شد

تیم Newbee در آخرین روز از مرحله اصلی تورنمنت Perfect World Masters بازی Dota 2 با پشت سر گذاشتن تیم Vici Gaming نام خود را به‌عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رسانید.

تاکنون بارها و بارها در مورد سیستم جدید برگزاری مسابقات بازی Dota 2 در فصل جدید شنیده‌ایم و همانطور که اطلاع دارید، در حال حاضر «امتیاز صلاحیت» برای دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات اینترنشنال سال آینده از اهمیت ویژه‌ای نزد تیم‌های مطرح جهان برخوردار است و به این خاطر مسابقات ماینور و میجور این فصل با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. حال و پس از پشت سر گذاشتن سه ماینور و یک میجور نوبت به پنجمین مسابقات این فصل یعنی تورنمنت Perfect World Masters رسید تا تیم‌های برجسته و قدرتمند این رشته را برای تصاحب جایزه ۱۵۰ هزار دلاری و ۱۵۰ امتیاز صلاحیت جایگاه نخست، مقابل هم قرار دهد. این مسابقات از تاریخ بیست و هشتم آبان با حضور ۱۰ تیم در شانگهای، بزرگ‌ترین شهر کشور چین و دومین شهر بزرگ جهان کار خود را آغاز کرد و در تاریخ پنجم آذرماه پایان یافت. میزبانی این تورنمنت بر عهده پال چَلنر (رِدآی) بود و او به همراه گزارشگر‌های نام‌آشنایی نظیر دامینیک رایت‌مایر (بلک)، بِن وو (مرلینی)، جَک چِن (کِی‌بی‌بی‌کیو) و دامینیک اِستیپک (لوکاست) تجربه‌ی خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. کمپانی Valve در مجموع برای چهار تیم برتر این رویداد ۳۰۰ امتیاز برای دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات The International 8 در نظر گرفته است و بازی‌های این تورنمنت در مرکز ورزشی جینگ‌آن برگزار شد.

Dota 2

از تیم Newbee، تیم LGD.Forever Young و تیم Team Secret به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد و این اولین باری است که در فصل جدید شاهد دعوت مستقیم بیش از دو تیم به مسابقات هستیم. هفت تیم دیگر نیز از طریق مرحله مقدماتی مناطق چین، اروپا، منطقه CIS، امریکای شمالی، امریکای جنوبی و جنوب‌شرقی آسیا جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. در مرحله گروهی ده تیم به دو گروه مساوی تقسیم شده و با تبعیت از قالب راند رابین به رقابت پرداختند و به ازای هر برد امتیاز کسب کردند. چهار تیم برتر هر گروه به مرحله اصلی راه یافتند و تیم آخر هر گروه از رقابت‌ها حذف شد. نحوه‌ی برگزاری مسابقات در مرحله اصلی نیز به صورت دو حذفی بود و اولین راند براکت بازنده‌ها به صورت تک حذفی و فینال مسابقات با فرمت Bo5 برگزار شد و نهایتا تیم Newbee پس از هشت روز رقابت مهیج و جذاب فاتح تورنمنت Perfect World Masters شد.

مرحله مقدماتی | ۳ تا ۹ مهرماه

مناطق امریکای شمالی، امریکای جنوبی و جنوب‌شرقی آسیا اولین مناطقی بودند که زنگ آغاز مرحله مقدماتی را به صدا درآوردند و از این مناطق به ترتیب تیم compLexity Gaming، تیم SG e-sports و تیم Mineski به مرحله گروهی راه یافتند. پس از آن تیم Team Kinguin از منطقه اروپا توانست با کنار زدن تیم‌های HellRaisers و mousesports جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد. دو تیم LGD Gaming و Vici Gaming از منطقه چین و تیم Vega Squadron از منطقه CIS نیز از دیگر تیم‌هایی بودند که شانس حضور در مرحله گروهی را پیدا کردند. بازیکن خط میانی تیم Team Secret یعنی MidOne به دلیل مسائل خانوادگی قادر به همراهی تیم خود در این مسابقات نبود و بر این اساس Team Secret بازیکن چینی تیم EHOME یعنی Cty را به خدمت گرفت که این موضوع مشکل برقراری ارتباط را برای آنها در پی داشت.

Dota 2

مرحله گروهی | ۲۸ تا ۲۹ آبان‌ماه

در ابتدا ۱۰ تیم حاضر در این مرحله به دو گروه تقسیم شدند که در گروه اول شاهد تیم Vici Gaming، تیم LGD.Forever Young، تیم compLexity Gaming، تیم Vega Squadron و تیم SG e-sports بودیم و در گروه دوم نیز تیم LGD Gaming، تیم Mineski، تیم Newbee، تیم Team Secret و تیم Team Kinguin حضور داشتند. مرحله‌ی گروهی این مسابقات به‌صورت راند رابین اجرایی شد و هر یک از تیم‌ها به مصاف دیگر تیم‌های گروه خود رفتند و بر اساس بردهای هر راند، امتیاز کسب کردند. (نتیجه ۲-۰ سه امتیاز برای تیم برنده و نتیجه ۱-۱ یک امتیاز برای هر دو تیم در بر خواهد داشت) در پایان مرحله گروهی یک تیم با امتیاز پایین از هر گروه شانس حضور در مرحله بعدی را از دست داده و از گردونه‌ی مسابقات حذف خواهد شد و مابقی تیم‌ها به مرحله اصلی راه می‌یابند.

Dota 2

گروه اول

در روز نخست تیم Vici Gaming در تمامی بازی‌های خود پیروز شد و به این ترتیب امتیاز کامل این روز را از آن خود کرد. بازیکن Carry این تیم یعنی Paparazi در دیدار اول مقابل تیم SG e-sports با انتخاب هیروهای Sven و Chaos Knight توانست شکست سنگینی را به رقیب برزیلی خود تحمیل کند و در دیدار دوم مقابل تیم Vega Squadron نیز بازی خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت. در پایان روز اول تیم LGD.Forever Young مقام دوم گروه را به نام خود ثبت کرد که برای تحقق این امر تیم compLexity Gaming را با نتیجه‌ی ۰-۲ از میان برداشت و در برابر تیم SG e-sports به نتیجه ۱-۱ دست یافت. دیدار دیگر این روز دو تیم compLexity Gaming و تیم SG e-sports را مقابل هم قرار داد که compLexity Gaming با کسب دو پیروزی جایگاه سوم گروه را به خود اختصاص داد.

در روز دوم تیم Vici Gaming دو بازی مقابل تیم‌های LFY و compLexity Gaming انجام داد که در اولین دیدار بازی را با نتیجه ۲-۰ به تیم LFY واگذار کرد و در دیدار مقابل compLexity Gaming نیز به دو پیروزی دست یافت. تیم Vega Squadron نیز در این روز دو بازی برابر تیم LGD.Forever Young و تیم SG e-sports داشت که دیدار نخست را با نتیجه ۱-۱ به پایان رساند و بازی مقابل تیم SG e-sports را نیز با کسب سه امتیاز ترک کرد. آخرین دیدار این روز نیز میان تیم‌های compLexity Gaming و Vega Squadron برگزار شد که نتیجه ۱-۱ رقم خورد.

Dota 2

در پایان مرحله گروهی در گروه اول تیم SG e-sports در جایگاه پنجم قرار گرفت و از ادامه‌ی رقابت‌ها بازماند و تیم Vici Gaming نیز به‌عنوان سرگروه به مرحله اصلی راه یافت.

گروه دوم

این گروه را می‌توان به‌عنوان گروه مرگ این دوره از مسابقات نام‌گذاری کرد؛ زیرا از یک سو دو تیم Team Secret و Newbee در آن حضور دارند که از آنها به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمت دعوت به عمل آمد و از سوی دیگر این گروه شامل تیم‌هایی است که در حال حاضر دارای بیشترین امتیاز صلاحیت برای دعوت مستقیم به مسابقات The International 8 هستند. در اولین روز از مرحله گروهی تنها تیم Newbee در دیدار مقابل تیم Mineski به سه امتیاز دست یافت و دیگر تیم‌ها بازی‌های خود را با نتیجه ۱-۱ به پایان رساندند که این موضوع از قدرتمند بودن تیم‌های این گروه حکایت دارد.

در روز دوم تیم Team Kinguin در نخستین دیدار خود برابر Team Secret با نتیجه ۰-۲ به پیروزی رسید. این تیم لهستانی از هیروی Dazzle به‌عنوان Carry استفاده کرد و با این انتخاب غیرقابل پیش‌بینی و عجیب به همگان ثابت کرد که در برابر رقیب‌‌های باتجربه و بزرگ هم می‌تواند با خیالی آسوده بازی کند و حتی آنها را شکست دهد. تیم Team Kinguin به‌سادگی Team Secret را از میان برداشت و در دیدار مقابل تیم Mineski نیز یک امتیاز به دست آورد. در این روز تیم Mineski با غلبه بر تیم LGD Gaming خود را از حذف شدن نجات داد و جای خود را با رقیب قدرتمند چینی خود عوض کرد. در این دیدار تیم LGD Gaming از همان دقایق ابتدایی در کنترل بازی ضعیف عمل کرد و به این خاطر در اواسط بازی نتوانست کاری از پیش ببرد و از آنجایی که آنها بازی خود مقابل تیم Newbee را نیز واگذار کرده بودند، به قعر جدول این گروه سقوط کردند. آخرین دیدار این روز میان دو تیم LGD Gaming و Newbee بود که بر سر بقا در این تورنمنت به رقابت پرداختند و نهایتا تیم Team Secret با نتیجه ۰-۲ به کار رقیب چینی خود پایان داد.

Dota 2

در پایان مرحله گروهی در گروه دوم تیم Team Kinguin با به نمایش گذاشتن بازی‌های جذاب و تماشایی به‌عنوان سرگروه به مرحله بعدی راه یافت و تیم LGD Gaming نیز با قرار گرفتن در جایگاه پنجم گروه خود به خانه بازگشت.

مرحله اصلی | ۱ تا ۵ آذرماه

در این مرحله سرگروه گروه اول یعنی Vici Gaming از میان تیم‌های سوم و چهارم گروه دیگر، تیم Mineski را برگزید و به این ترتیب تیم LGD.Forever Young در برابر تیم Newbee قرار گرفت. سرگروه گروه دوم یعنی Team Kinguin نیز از میان تیم‌های سوم و چهارم گروه اول، تیم Vega Squadron را انتخاب کرد و به این ترتیب تیم Team Secret مقابل compLexity Gaming قرار گرفت.

در اولین روز از مرحله اصلی سه دیدار برگزار شد که دو دیدار در راند اول و یک دیدار در راند دوم براکت بالایی صورت گرفت. در دیدار نخست، دو تیم compLexity Gaming و Team Secret به مصاف هم رفتند که Team Secret با دو پیروزی و یک شکست رقیب خود را مغلوب کرد و آنها را به براکت بازنده‌ها فرستاد. در اولین بازی این دیدار تیم compLexity Gaming با تسلط بیشتری بازی کرد و بازی را به نفع خود به پایان رساند، ولی بازی‌های بعدی برای آنها به سادگی بازی اول نبود و Team Secret با پیروزی در بازی دوم و سوم به راند بعدی رفت تا با برنده‌ی دیدار دوم این روز روبه‌رو شود. در دیدار دوم تیم‌های Vici Gaming و Mineski به جدال پرداختند که تیم Vici Gaming با کسب دو پیروزی در دو بازی اول به کار Mineski در این براکت پایان داد. در این دیدار تیم Mineski که پس از مدتی استراحت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به میادین بازگشته بود، با سد مستحکم Vici Gaming روبه‌رو شد و نهایتا بازی را با اشتباهات خود به رقیب واگذار کرد. آخرین دیدار این روز برندگان دو دیدار قبلی را مقابل هم قرار داد و Team Secret با دو شکست به براکت پایینی سقوط کرد و تیم Vici Gaming به فینال برندگان راه یافت. تیم Team Secret در بازی اول رقیب چینی خود را دست کم گرفت و بازی را واگذار کرد. این تیم در بازی دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشت، ولی در پایان این Vici Gaming بود که جایگاه خود را حفظ کرد و به پیروزی رسید.

روز دوم مرحله اصلی با برگزاری سه دیدار بین چهار تیم باقیمانده پیگیری شد و تیم‌ها تمام تلاش خود را برای فرار از براکت بازنده‌ها به کار بستند. در اولین دیدار این روز تیم LGD.Forever Young با نتیجه ۲-۱ در مقابل تیم Newbee شکست خورد و به براکت پایینی منتقل شد. در بازی اول این دیدار Monet با هیروی Morphling و Super با هیروی Death Prophet به‌زیبایی تیم LFY را به سمت پیروزی هدایت کردند. بازی دوم و سوم بسیار نزدیک دنبال می‌شد، ولی از اواسط بازی تیم Newbee با همکاری تیمی توانست رقیب چینی خود را کنار بزند و آنها را به براکت بازنده‌ها بفرستد. دیدار بعدی این روز میان تیم‌های Team Kinguin و Vega Squadron بود که Team Kinguin نمایش فوق‌العاده‌ای را ارائه کرد و به دو پیروزی دست یافت. تیم Team Kinguin در اولین بازی در دقیقه ۴۰ به پیروزی رسید، ولی در بازی دوم این Vega Squadron بود که با درخشش بازیکن خط میانی خود به بازی بازگشت و کار را به بازی سوم کشاند. بازی سوم به نسبت دو بازی اول بسیار آرام دنبال شد و در نهایت تیم Team Kinguin در یک بازی پرفراز و نشیب پیروز شد. آخرین دیدار این روز میان برندگان دو دیدار قبلی برگزار شد و تیم Newbee با نتیجه ۰-۲ به کار Team Kinguin خاتمه داد و آنها را راهی براکت بازنده‌ها کرد. در اولین بازی، تیم Newbee با درفت بسیار خوبی بازی را آغاز کرد و نسبت به رقیب خود بازی بهتری را به نمایش گذاشت و به پیروزی رسید. در بازی دوم نیز Newbee با چرخش‌های موفق خود در دقایق اولیه،‌ بازی را به دست گرفت و این بازی را با پیروزی به پایان برد.

Dota 2

در روز سوم مرحله اصلی، چهار بازی برگزار شد که راند اول براکت بازنده‌ها به صورت تک حذفی برگزار شد و در پایان این روز ۴ تیم از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند. در این روز تیم‌های compLexity Gaming و Mineski در دیدار اول و تیم‌های LFY و Vega Squadron در دیدار دوم به مصاف هم رفتند که دو تیم Mineski و Vega Squadron تیم‌‌هایی بودند که قربانی بازی‌های تک حذفی شدند. در دیدار سوم این روز تیم Team Kinguin و تیم compLexity Gaming به رقابت پرداختند که نتیجه ۱-۲ به سود تیم compLexity Gaming باعث حذف Team Kinguin شد. در بازی اول تیم compLexity با اعتمادبه‌نفس کامل با رقیب خود مبارزه کرد و مقتدرانه به پیروزی رسید. تیم compLexity تا اواسط بازی دوم به بازی اشراف داشت و بسیار عالی آن را کنترل می‌کرد، ولی درگیری بد این تیم در نزدیکی روشان باعث شد که Team Kinguin به بازی بازگردد و به پیروزی دست یابد. در بازی نهایی این دیدار تیم compLexity Gaming با انتخاب هیروی Chaos Knight توانست در یک بازی طولانی بازی را در دست گیرد و با پیروزی در این بازی به جمع ۴ تیم برتر مسابقات ملحق شود. تیم LFY در دیدار چهارم این روز با نتیجه ۰-۲ مقابل تیم Team Secret به پیروزی رسید و این تیم را راهی خانه کرد. در بازی اول این دیدار Team Secret به‌راحتی مغلوب رقیب چینی خود شد، ولی در بازی دوم کمی بهتر عمل کرد و توانست در دقایقی از بازی به پیروزی‌های نسبی دست یابد. این تیم نهایتا با درگیری اشتباه خود در محدوده روشان پیروزی تیم LFY را قطعی کرد و به جایگاه پنجم-ششم رضایت داد و از رقابت‌ها کنار رفت.

در روز چهارم مرحله اصلی نیز شاهد سه دیدار در هر دو براکت بودیم که در اولین دیدار تیم Vici Gaming با تیم Newbee به رقابت پرداخت که نتیجه ۱-۲ به نفع Newbee رقم خورد. تیم Newbee با پیروزی در این دیدار نام خود را به‌عنوان اولین فینالیست ثبت کرد و تیم Vici Gaming به براکت پایینی سقوط کرد. دیدار بعدی این روز تیم compLexity Gaming را مقابل تیم LFY قرار داد که تیم LFY با دو پیروزی و یک شکست به کار رقیب امریکایی خود پایان داد. در اولین بازی این دیدار، تیم compLexity Gaming با شروع طوفانی خود بازی را در دست گرفت و نهایتا در دقیقه ۲۶ بازی به‌راحتی پیروز شد. تیم LGD.Forever Young که از شکست قبلی درس گرفته بود خیلی زود خود را جمع‌و‌جور کرد و با نمایش غافل‌گیرکننده‌ی خود به همگان ثابت کرد که نباید آنها را دست کم گرفت و به این ترتیب کار را به بازی سوم کشاند. هر دو تیم در بازی سوم برای بقا در مسابقات تلاش می‌کردند و بازی هجومی و جذابی را از همان ابتدا شاهد بودیم. تیم compLexity Gaming با شروع یک درگیری نامناسب در اواسط بازی شرایط را برای پیروزی حریف چینی مهیا ساخت و تلاش‌های این تیم در پس گرفتن کنترل بازی موثر واقع نشد و در نهایت تیم LFY به پیروزی رسید. در فینال براکت بازنده‌ها نیز تیم‌های Vici Gaming و LGD.Forever Young حضور داشتند که تیم Vici Gaming با در دست گرفتن کنترل بازی از همان دقایق اولیه به دو پیروزی راحت دست یافت و به کار رقیب چینی خود در دو بازی کاملا یک‌طرفه خاتمه داد. تیم Vici Gaming با پیروزی در این دیدار جواز حضور در فینال بزرگ مسابقات را به دست آورد و تیم LFY جایزه‌ی ۳۰ هزار دلاری جایگاه سوم را تصاحب کرد.

در روز پنجم و پایانی مرحله اصلی تیم Newbee با تیم Vici Gaming به رقابت پرداخت که تیم Newbee در هر سه بازی نخست خود پیروز شد و جایزه ۱۵۰ هزار دلاری و ۱۵۰ امتیاز صلاحیت مقام اول را به دست آورد. تیم Vici Gaming پس از شکست در این دیدار در جایگاه دوم قرار گرفت و به جایزه ۶۰ هزار دلاری رضایت داد.

Dota 2

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

جایگاهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولNewbee۱۵۰ هزار دلار۱۵۰
دومVici Gaming۶۰ هزار دلار۹۰
سومLGD.Forever Young۳۰ هزار دلار۴۵
چهارمcompLexity Gaming۱۸ هزار دلار۱۵
پنجم-ششمTeam Kinguin۱۲ هزار دلار-
پنجم-ششمTeam Secret۱۲ هزار دلار-
هفتم-هشتمMineski۶ هزار دلار-
هفتم-هشتمVega Squadron۶ هزار دلار-
نهم-دهمLGD Gaming۳ هزار دلار-
نهم-دهمSG e-sports۳ هزار دلار-

شما می‌توانید مطالب مربوط به مسابقات بازی Dota 2 را در صفحه اختصاصی این بازی در وب‌سایت زومجی مشاهده کنید و نظرات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده