نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Pro Evolution Soccer 2018

نسخه موبایل Pro Evolution Soccer 2018 با اینکه در اصل یک آپدیت برای نسخه قبلی است، اما هنوز هم تجربه جذابی ارائه می‌کند.

کمپانی‌های الکترونیک آرتز و کونامی امسال هم جدید‌ترین نسخه از بازی فوتبال خود را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کرده و توانستند طرفداران همیشگی خود را راضی نگه دارند. با این حال این دو شرکت، در قبال بازی‌های موبایل روند جدیدی را در پیش گرفته‌اند و به جای انتشار یک نسخه کاملا جدید، همان نسخه قبلی را با یک سری ویژگی‌های جدید بروزرسانی کرده و برای اندروید و آیفون در دسترس قرار داده‌اند. به همین دلیل هم مثلا کونامی بازی PES 2017 را از فروشگاه‌های موبایل حذف کرده و PES 2018 را جایگزین کرده است که در اصل، از نظر گیم‌پلی و ویژگی‌های کلی همان نسخه قبلی است اما یک سری تغییرات دارد.

بازی اندروید و آیفون PES 2018 در اصل حس و حالی مشابه حالت MyClub نسخه‌های کنسولی بازی ارائه می‌کند و در آن، ابتدا یک تیم ضعیف را انتخاب می‌کنید و باید به مرور زمان، با خرید یا به دست آوردن بازیکنان مطرح و مشهور، تیم خود را قوی‌تر کنید. برای به دست آوردن بازیکنان، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ روش‌هایی مثل استفاده از ایجنت‌ها که بازیکنانی را برای‌تان پیدا می‌کنند یا موارد دیگر که در هریک از آن‌ها، با پرداخت مقداری پول می‌توانید بازیکنان را به دست بیاورید که البته این مساله گاهی هم به شانس بستگی دارد و هر از گاهی شاهد بازیکنان مطرح و عالی خواهید بود و گاهی هم بازیکنان ضعیفی نصیب‌تان می‌شود.

بازی اندروید PES 2018

در بازی ابتدا یک تیم ضعیف دارید که باید به مرور زمان آن را قوی‌تر کنید

اما مهم‌ترین بخش یک بازی فوتبال، همان تجربه‌ای است که از فوتبال بازی کردن ارائه می‌دهد و PES 2018 از این نظر حالت‌های بازی مختلفی را برای کاربرانش تدارک دیده است. قطعا جذاب‌ترین حالت نسخه جدید بازی، امکان بازی کردن با دیگر کاربران در سراسر جهان به صورت همزمان است که باعث می‌شود بتوانید یک تجربه رقابتی با بازیکنان واقعی را داشته باشید که لذت به مراتب بیش‌تری در مقایسه با بازی با هوش مصنوعی دارد. از حالت‌های دیگر بازی هم می‌توان مثلا به چالش‌ها اشاره کرد که با بازی کردن آن‌ها، می‌توانید پاداش‌های مختلف و گاها باارزشی را کسب کنید. از طرف دیگر مانند نسخه قبلی، امکان بازی با دوستان هم در حالت Local فراهم است و می‌توانید بازی را در کنار دوستان‌تان تجربه کنید.

در معرفی نسخه سال گذشته PES، به مشکلات حالت کنترلر پیشرفته بازی اشاره کردیم و از این گفتیم که حالت کلاسیک حس و حال بهتری از کنترل بازی ارائه می‌کند. این قضیه تا حدود زیادی در نسخه جدید هم صدق می‌کند اما حالت پیشرفته به مراتب نسبت به قبل بهتر شده است. علاوه بر این کلا یک سری ویژگی‌های جدید به کنترل‌های بازی اضافه شده است و می‌توانید مثلا انواع مختلف شوت را از چیپ گرفته تا شوت‌های هدف‌دار بزنید. علاوه بر این با اینکه تغییرات PES 2018 نسبت به نسخه قبل در کل جزئی بوده‌اند، اما حین تجربه بازی، لذت بیش‌تری از PES 2018 نسبت به PES 2017 خواهید برد و در مجموع شاهد گیم‌پلی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری هستیم که کونامی با اعمال تغییراتی جزئی در بازی توانسته به آن دست پیدا کند.

بازی اندروید PES 2018

PES 2018 از نظر گرافیکی پیشرفت خیلی خوبی در مقایسه با نسخه قبلی داشته است

یکی دیگر از بهبود‌های PES 2018، مربوط به جلوه‌های بصری و گرافیک بازی می‌شود. در حالی که نسخه قبلی هم به نسبت یک بازی موبایل گرافیک خوبی داشت، اما این نسخه از نظر بصری حتی بهتر نیز شده است. اولین بهبود در این زمینه، به طراحی منو‌ها مربوط می‌شود که شاهد طراحی ساده‌تر و در عین حال زیباتری هستیم که باعث سردرگمی کاربر در پیدا کردن بخش مدنظر نیز نمی‌شود. از طرف دیگر گرافیک خود بازی نیز بهبود داشته و طراحی بازیکنان، چمن و ورزشگاه‌ها به نسبت قبل بهتر شده است و شاهد انیمیشن‌های روانی نیز هستیم که باعث شده‌اند لذت بازی کردن بازی بیش از پیش افزایش پیدا کند. البته با توجه به حجم بالای بازی، این کیفیت گرافیکی دور از انتظار هم نیست.

PES 2018 مانند نسخه سال پیش، یک بازی رایگان است و کماکان برای تجربه بازی‌ها، نیاز به انرژی دارید که پس از چند بازی تمام می‌شود و برای شارژ مجدد آن، یا باید صبر کنید یا اینکه سراغ خرید‌های درون برنامه‌ای بروید. این مساله تا حدودی روی تجربه بازی تاثیرگذار است و باعث شده که نتوانید مثلا چند ساعت به صورت مداوم به بازی کردن بپردازید و مجبور شوید هر از گاهی بی‌خیال بازی شوید تا انرژی‌تان شارژ شوید. علاوه بر این فایل‌های گزارشگر بازی هم مانند قبل به دلیل زیاد نشدن حجم بازی به صورت پیش‌فرض نصب نشده‌اند و در صورتی که می‌خواهید صدای گزارشگر را در بازی بشنوید، باید برای دانلود مجزای آن‌ها اقدام کنید.

بازی اندروید PES 2018

در مجموع با اینکه تغییرات PES 2018 نسبت به PES 2017 جزئی بوده و تنها به اضافه شدن یکی دو ویژگی جدید محدود شده‌اند، اما هنوز هم این بازی یکی از بهترین بازی‌های فوتبال روی گوشی‌های موبایل است، مخصوصا امکان تجربه آن با کاربران دیگر به صورت همزمان، ویژگی جدید جذابی است که تجربه بازی را بسیار لذت‌بخش می‌کند. پس اگر عاشق بازی‌های فوتبال هستید و می‌خواهید یک بازی کامل روی گوشی خودتان داشته باشید، دانلود بازی PES 2018 پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون PES 2018


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده