نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational با پیروزی Team Liquid پایان یافت

سومین فصل از مسابقات SL i-League Invitational بازی Dota 2 با قهرمانی Team Liquid به کار خود پایان داد تا این تیم برای دومین سال پیاپی فاتح این مسابقه شود.  

مرحله گروهی و اصلی مسابقات SL i-League Invitational Season 3 بازی Dota 2 از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه به مدت ۴ روز برگزار شد و تیم Team Liquid با نتیجه ۱-۳ توانست تیم Mineski را از پیش رو بردارد و ۱۵۰ امتیاز صلاحیت برای دعوت مستقیم به مسابقات اینترنشنال سال آینده و جایزه ۱۳۵ هزار دلاری را از آن خود کند. در این مطلب نگاهی به نتایج حاصل از این مسابقات خواهیم داشت. با زومجی همراه باشید.

فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational اولین ماینور و همچنین اولین تورنمنت لَن پس از مسابقات The International 7 است که تیم Newbee و تیم Team Liquid به صورت مستقیم به آن دعوت شدند تا با ۶ تیم راه‌یافته از مرحله مقدماتی هر منطقه ترکیب شده و در مرحله گروهی به رقابت بپردازند. در مرحله گروهی ۸ تیم حضور داشتند که در دو گروه دسته‌بندی شده و دو تیم برتر هر گروه به مرحله اصلی راه یافتند. مرحله اصلی مسابقات نیز بین ۴ تیم برتر مرحله گروهی برگزار گردید و نهایتا تیم Team Liquid فاتح مسابقات شد.

Dota 2

مرحله مقدماتی مسابقات

مرحله مقدماتی مسابقات SL i-League Invitational Season 3 از تاریخ ۱۱ شهریور کار خود را آغاز کرد و نهایتا در تاریخ ۲ مهرماه تکلیف ۶ تیم راه‌یافته به مرحله گروهی مشخص شد. تیم SG e-sports از آمریکای جنوبی، تیم Mineski از جنوب شرق آسیا، تیم Natus Vincere از منطقه CIS، تیم CompLexity Gaming از امریکای شمالی، تیم Team Secret از اروپا و تیم Vici Gaming از چین تیم‌هایی بودند که جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند. این تیم‌ها به همراه دو تیم فینالیست مسابقات The International 7 یعنی Team Liquid و Newbee در مجموع هشت تیم شرکت‌کننده در مرحله اصلی را تشکیل دادند.

Dota 2

مرحله گروهی مسابقات

گروه‌بندی مرحله گروهی فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational پس از پایان مرحله مقدماتی انجام شد. در این مرحله شاهد دو گروه بودیم که تیم‌های Team Liquid، Mineski، SG e-sports و Vici Gaming در گروه اول و تیم‌های Newbee، CompLexity Gaming، Team Secret و Natus Vincere در گروه دوم حضور داشتند. مرحله ی گروهی این تورنمنت به صورت Bo3 برگزار شد (بین هر تیم سه بازی برگزار و تیمی که بتواند دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد به مرحله‌ی بعد می‌رود) و دو تیم برتر هر یک از گروه‌ها به مرحله اصلی راه یافتند.

Dota 2

روز اول مرحله گروهی

در روز نخست مرحله گروهی مسابقات، ۳ دیدار از گروه اول میان تیم‌های Vici Gaming، SG e-sports، Team Liquid و Mineski برگزار شد که در اولین دیدار تیم SG e-sports با نتیجه‌ی ۰-۲ تیم Vici Gaming را شکست داد و در دیدار بعدی تیم Mineski به مصاف Team Liquid رفت که نتیجه‌ی ۰-۲ به سود Team Liquid حاصل شد و به این ترتیب دو تیم Vici Gaming و تیم Mineski به براکت پایینی منتقل شدند. در آخرین دیدار این روز تیم SG e-sports مقابل Team Liquid قرار گرفت که تیم Team Liquid توانست با نتیجه‌ی ۰-۲ رقیب خود را از مقابل بردارد و به مرحله اصلی مسابقات راه یابد.

Dota 2

روز دوم مرحله گروهی

روز دوم مرحله گروهی نیز شاهد ۳ دیدار بین تیم‌های گروه دوم بودیم که در اولین دیدار تیم CompLexity Gaming به مصاف تیم Newbee  رفت که با نتیجه ۰-۲ پیروز شد و این تیم را راهی براکت پایینی کرد. در دیدار دیگر این روز تیم  Natus Vincere با دو پیروزی و یک شکست تیم Team Secret را از میان برداشت و به این ترتیب این تیم را به براکت پایینی فرستاد. دیدار نهایی این روز نیز تیم‌های برنده‌ی دو دیدار قبلی را در مقابل هم قرار داد و در این دیدار CompLexity Gaming با دو پیروزی و یک شکست تیم Navi را مغلوب خود ساخت.

Dota 2

روز سوم مرحله گروهی

روز سوم مرحله گروهی با برگزاری چهار دیدار از هر دو گروه پیگیری شد و به این ترتیب ۴ تیم به مرحله اصلی مسابقات راه یافتند. در گروه اول سه تیم Vici Gaming، Mineski وSG e-sports  در براکت پایینی حضور داشتند که نهایتا تیم Mineski با غلبه بر رقیبان به عنوان دومین تیم از گروه اول به مرحله اصلی راه یافت. در طرف مقابل نیز ۳ تیم Newbee ،Team Secret و Navi حضور داشتند که تیم Team Secret در تمام دیدارهای خود به پیروزی رسید و به عنوان دومین تیم جواز حضور در مرحله اصلی را به دست آورد.

مرحله اصلی مسابقات

در مرحله اصلی تورنمنت SL i-League Invitational Season 3 که در ۲۳ مهرماه برگزار شد، شاهد ۳ دیدار بودیم که در نخستین دیدار تیم CompLexity Gaming به جدال با تیم Mineski پرداخت و با نتیجه‌ی ۱-۲ رقیب خود را مغلوب ساخت. دیدار دیگر این روز میان تیم‌های Team Liquid و Team Secret برگزار شد که Team Liquid قاطعانه با دو پیروزی حریف خود را شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت. دو تیم CompLexity Gaming و Team Secret با دریافت مبلغ ۳۰ هزار دلار از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و در جایگا‌های سوم و چهارم ایستادند.

دیدار فینال مسابقات نیز بین تیم Mineski و تیم Team Liquid برگزار شد که نهایتا Team Liquid با ۳ پیروزی و ۱ شکست رقیب خود را از میان برداشت و فاتح فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational شد. تیم Mineski با شکست در این دیدار در جایگاه دوم ایستاد و جایزه ۶۰ هزار دلاری را از آن خود کرد.  

Dota 2

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده در فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational 

Dota 2

جایگاهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولTeam Liquid۱۳۵,۰۰۰ دلار۱۵۰
دومMineski۶۰,۰۰۰ دلار۹۰
سوم-چهارمTeam Secret۳۰,۰۰۰ دلار۳۰
سوم-چهارمCompLexity Gaming۳۰,۰۰۰ دلار۳۰
پنجم-ششمNatus Vincere۱۵,۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمSG e-sports۱۵,۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمVici Gaming۷,۵۰۰ دلار-
هفتم-هشتمNewbee۷,۵۰۰ دلار-


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده