نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

مایکروسافت: ایکس باکس وان ایکس برای همه مناسب نیست

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس به‌مانند کنترلر‌ الیت برای همه‌ی افراد مناسب نیست.

تنها چند هفته به عرضه کنسول جدید کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس زمان باقی است و این کنسول که نسخه ارتقا یافته‌ی ایکس باکس وان محسوب می‌شود، در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه (هفتم نوامبر) و با قیمت ۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. این در حالی است که کمپانی مایکروسافت با توجه به پیش‌فروش قابل توجه ایکس‌باکس وان ایکس انتظار فروش خوب این کنسول در زمان عرضه را دارد.

مطابق آخرین اخبار کنسول‌های بازی، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت، باری دیگر تاکید کرده است که مدل ارزان قیمت کنسول ایکس‌باکس وان یعنی ایکس باکس وان اس همچنان بهترین فروش را در این نسل خواهد داشت و در بازار باقی خواهد ماند. اسپنسر امروز و در جریان رویداد برزیل گیم شو در این خصوص گفت:

کنسول ایکس‌باکس وان اس، کنسول اصلی ما در بازار خواهد بود که نسبت به کنسول ایکس‌باکس وان ایکس ارزان‌تر است و امکان اجرای بازی‌های مشابهی را فراهم می‌کند.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بازیکنانی را مورد هدف قرار می‌دهد که به دنبال کسب «بهترین تجربه» از یک کنسول خانگی هستند. فیل اسپنسر در این رابطه عنوان کرد که بازیکنان در صورت نداشتن تلویزیون 4K باز هم شاهد قدرت ایکس‌باکس وان ایکس خواهند بود، اما این کنسول به‌مانند کنترلرهای الیت ایکس‌باکس وان برای همه‌‌ی افراد مناسب نیست. در حقیقت کمپانی مایکروسافت به بازیکنان حق انتخاب داده است که اگر به دنبال کسب تجربه‌ی بهتری از بازی‌ها هستند، به سراغ این کنسول قدرتمند بروند. اسپنسر در نهایت اذعان داشت:

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس هم در تلویزیون‌هایی با رزولوشن 1080p و هم در تلویزیون‌های 4K تجربه‌ی منحصربه‌فردی از بازی‌ها را ارائه می‌دهد، اما این کنسول برای همه مناسب نیست. این وضعیت مشابه زمانی است که ما کنترلر الیت ایکس‌باکس وان را ساختیم و در آن زمان سعی نکردیم تا به همگان بگوییم که اگر به یک کنترلر اضافی نیاز دارید، به سراغ خرید کنترلر الیت بروید. ما تعداد زیادی از کنترلرهای الیت ایکس‌باکس وان را به فروش رساندیم. ما در بخش بازی‌ها می‌دانیم که افراد زیادی وجود دارند که به طور جدی به انجام بازی‌ها نمی‌پردازند و افرادی نیز هستند که بازی‌ها سرگرمی شماره یک آنها محسوب می‌شود.  

ما می‌خواهیم بهترین تجربه ممکن از بازی‌ها را به کسانی ارائه کنیم که بازی‌ها سرگرمی شماره یک آنها به حساب می‌آید. من تعدادی از بازی‌ها را با کیفیت 4K واقعی و قابلیت HDR تجربه کرده‌ام و آنها فوق‌العاده هستند، ولی این موضوع به این معنا نیست که همه‌ی افراد باید بازی‌های خود را به این صورت تجربه کنند. بنابراین ما به بازیکنان حق انتخاب داده‌ایم و من اطمینان زیادی به کنسول ایکس‌باکس وان ایکس دارم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده