نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

فوربس ۲۰ بازیگر پردرآمد دنیا را اعلام کرد؛ دواین جانسون در صدر

نشریه فوربس پس از این‌که لیستی از پردرآمدترین بازیگران زن را اعلام کرد، حالا در گزارشی به ۲۰ بازیگر مرد پردرآمد دنیا پرداخته است؛ لیستی که دواین جانسون یا همان راک در صدر آن قرار دارد. 

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان در دنیای سینما و بازیگران آن انجام داد، جستجو بین پردرآمدترین آن‌ها است. نشریه فوربس در جدیدترین گزارش خود به رده‌بنید ۲۰ بازیگر پردآمد مرد دنیا پرداخته است. 

در این لیست ۲۰تایی، دواین جانسون که با نام راک هم شناخته می‌شود توانسته با ۶۴.۵ میلیون دلار درآمد در صدر این رده‌بندی قرار بگیرد. دواین جانسون برای اینکه این رتبه را به دست آورد، رابرت داونی جونیور، بازیگر نقش مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول را پشت سر گذاشته است. 

دواین جانسون که پیش از این که یک بازیگر پردرآمد و محبوب باشد، در دنیای کشتی و با نام راک چهره شناخته‌شده‌ای بود. او به لطف بازی در فیلم‌هایی همچون سریع و خشمگین ۸ (Fast 8) و هوش مرکزی (Central Intelligence) توانسته چنین درآمدی را به دست آورد. او در سال ۲۰۱۶،‌ در فیلم سن‌آندریس هم ایفای نقش کرده است. فیلمی که داستانی تخیلی از فعال شدن گسلی با همین نام و زلزله‌ای ویرانگر را به تصویر می‌کشد.

در رده دوم این فهرست، جکی چان با ۶۱ و پس از آن مت دیمون با ۵۵ میلیون دلار قرار دارند. مت دیمون توانست با بازی در فیلم مریخی، درآمدش را ۱۲۰ درصد افزایش داده و در رده سوم این لیست قرار بگیرد. 

رده چهارم را تام کروز با ۵۳ و جانی دپ با ۴۸ میلیون دلار تصاحب کرده‌اند. جانی دپ در حالی در رده پنجم لیست پردرآمدترین بازیگران سال ۲۰۱۶ قرار گرفته که به دلیل طلاق از همسر خود،‌ مجبور به پرداخت ۷ میلیون دلار شد. البته این مبلغ از محل دارایی‌های اون برداشت شده و از میزان درآمد جانی دپ در سال ۲۰۱۶ کسر نمی‌شود. او سال آینده در جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب ایفای نقش خواهد کرد و باید ببینیم بازی او در این فیلم، چه تاثیری روی درآمد او خواهد داشت. بن افلک با ۴۳ و وین دیزل با ۳۵ میلیون دلار درآمد هم در رده‌های ۶ و ۷ لیست پردرآمدهای سال ۲۰۱۶ قرار دارند. 

نکته جالبی که درباره این لیست وجود دارد این است که یک چهارم آن‌ها افرادی خارج از آمریکا هستند. به جز جکی چان، چهار بازیگر سینمای بالیوود هم در این لیست ۲۰ تایی حضور دارند.  شاهرخ خان با ۳۳ میلیون دلار به اندازه رابرت داونی جونیور درآمد داشته است. این در حالی است که آکشای کومار، بازیگر مشهور سینمای بالیوود هم به اندازه برد پیت در سال ۲۰۱۶ درآمد داشته است. 

فوربس چند روز بعد از این که پردرآمدترین بازیگران زن سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد، دست به تدوین این فهرست زد. در بخش بازیگران زن،‌ جنیفر لارنس با ۴۶ میلیون دلار درآمد،‌ توانست در صدر جدول قرار بگیرد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده