نویسنده: محسن بیگی نیا
// شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۳

گزارش: سال ۲۰۱۷ اولین بازی واقعیت مجازی ایکس باکس وان عرضه می‌شود

بر اساس گزارش وب سایت آرس تکنیکا (Ars Technica)، یک استودیوی شناخته شده‌ی اروپایی مشغول ساخت اولین بازی VR از یک سری بازی شناخته شده برای پلتفرم ایکس‌باکس وان است که در مراسم E3 2016 معرفی و در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

به دنبال گزارش‌های این هفته در خصوص اینکه ممکن است مایکروسافت مشغول ساخت یک ایکس‌باکس وان جدید و آماده برای واقعیت مجازی برای عرضه در سال ۲۰۱۷ باشد، شایعه‌ی دیگری نیز در سطح اینترنت پخش شده است که به آن قوت می‌بخشد. وب سایت آرس تکنیکا گزارش داده است که «یک بازیساز شناخته شده» روی ساخت یک باز واقعیت مجازی برای عرضه روی ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۷ کار می‌کند. بر اساس گزارش آنها این بازی در E3 2016 نمایش داده خواهد شد، هر چند اشاره‌ای به این موضوع نشده است که رونمایی از آن به طور عمومی خواهد بود یا پشت درهای بسته.

همچنین به طور واضح بیان نشده است که این بازی برای ایکس‌باکس وان جدید گزارش شده در حال ساخت است یا اینکه روی مدل فعلی که فعلاً از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند هم قابل بازی است. هرچند احتمالاً این بازی برای کنسول جدیدتر عرضه خواهد شد.

نام سازنده و خود بازی فعلاً مخفی نگه داشته شده‌اند، اما آرس تکنیکا گفته است که این شرکت «یک استودیوی اروپایی شناخته شده است» و این بازی نیز در «دنیای یک سری بازی شناخته شده که مدت‌هاست ساخته می‌شود» در حال ساخت است. این توصیفات احتمالات زیادی را پیش روی ما می‌گذارند. طبق گزارش، این بازی هر چه که باشد، برای پلتفرم‌های پی‌سی و پلی‌استیشن 4 نیز عرضه خواهد شد. این بازی عبارت «VR» را در عنوان خودش دارد.

xbox-leaked-documents-AR

بر اساس گزارش وب سایت کوتاکو در همین هفته، ایکس‌باکس وان جدید که مایکروسافت برای عرضه‌اش در سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی کرده است «از نظر تکنیکی توانایی پشتیبانی از آکیولس ریفت را دارد.» شاید این ادعا پیش از این هم با توجه به شراکت مایکروسافت و آکیولس برای قرار دادن کنترلر ایکس‌باکس وان در باندل‌های آکیولس ریفت در خرده فروشی‌ها قابل پیش بینی بوده به نظر می‌رسید.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مارس ۲۰۱۵ گفته بود که Hololens، وسیله واقعیت افزوده مایکروسافت، در آینده آنها را از رفتن به سمت واقعیت مجازی باز نخواهد داشت. پیش از آن نیز پالمر لاکی، خالق آکیولس ریفت، گفته بود که ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 از نظر قابلیت‌های تکنیکی برای پشتیبانی از هدست آنها «بیش از حد محدود» هستند. بعلاوه، کنسول پلی‌استیشن 4 نئو سونی نیز قدرتمندتر از کنسول فعلی آنها توصیف شده است.

برنامه‌های شرکت سونی در زمینه‌ی واقعیت مجازی مشخص‌تر از مایکروسافت است، آنها تأیید کرده‌اند که هدست‌های پلی‌استیشن VR آنها با قیمت ۴۰۰ دلار در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. در پنجره‌ی زمانی عرضه‌ی پلی‌استیشن VR که از اکتبر تا پایان سال را در بر می‌گیرد بیش از ۵۰ بازی برای استفاده روی آن وجود خواهند داشت.

سندی ۵۶ صفحه‌ای از برنامه‌های مایکروسافت که در ژوئن سال ۲۰۱۲ به بیرون درز کرد پیشنهاد می‌داد که مایکروسافت برای عرضه‌ی یک عینک واقعیت افزوده برای ایکس‌باکس وان برنامه ریزی می‌کند. تصویری برای نمایش تقریبی این عینک واقعیت افزوده در مدارک آمده بود که در بالا آمده قابل مشاهده است.

آیا شما به عرضه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس وان آماده برای واقعیت مجازی علاقمند هستید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از اخبار بیشتر در روزها و هفته‌های باقی‌مانده تا E3 2016 زومجی را دنبال کنید.

منبع: GameSpot


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده