نویسنده: میثم علی حسنی
// جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

گزارش روز پنجم و ششم مسابقات شانگهای بازی Dota 2

رقابت‌های مرحله اصلی مسابقات زمستانی شانگهای بازی Dota 2 آغاز شد و  هشت تیم وداعی زود هنگام با این مسابقات داشتند. برای کسب جزئیات بیشتر از این تورنمنت همراه زومجی باشید.

بعد از دو روز استراحت مرحله اصلی مسابقات شانگهای برای مشخص شدن قهرمان این دوره شروع شد و قرار است نگاهی به نتایج دو روز گذشته داشته باشیم و ابتدا از روز پنجم رقابت‌ها شروع می‌کنیم:

Alliance VS LiquidAlliance-VS-Liquid-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

۱-۲ به نفع Liquid

دیدار اول Upper Bracket مسابقات شانگهای بین دو تیم اروپایی برگزار شد.  در ابتدا تیم Liquid عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست بازی نخست را با پیروزی پشت سر بگذارد. در ادامه Alliance به خود آمد و با پیک های بهتر فاتح دومی مسابقه شد. اما پایان کار و برنده اصلی Liquid بود که موفق شد با پیروزی در رقابت سوم Alliance را به جدول بازنده‌ها بفرستد.

MVP-VS-LGD-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgMVP.Phoenix VS LGD

۲-۰ به نفع MVP

رقابت تنها تیم چینی حاضر در جدول برنده‌ها و شگفتی ساز این دوره از مسابقات جدال تماشایی بود. MVP باز هم انسجام تیمی و تاکتیک آزار دهنده خود را اجرا کرد و با پیروزی در دو دیدار پیاپی راهی دیدار با Liquid در مرحله بعد شد.

 

 

بازی‌های جدول بازنده‌ها در دو مرحله ابتدایی فقط یکبار برگزار شد و پیروز همان تک بازی راهی مرحله بعدی می‌شود بر این اساس در روز پنجم شاهد نتایج زیر در این قسمت از جدول تورنمنت بودیم:

EHOME VS ArchonArchon-VS-EHOME-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

۱-۰ به نفع EHOME

تیم EHOME یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی قبل از برگزاری مسابقات در اولین دیدار خود در مرحله اصلی، نماینده منطقه آمریکا Archon را حذف کرد تا همچنان در این تورنمنت حضور داشته باشد.

 

 

Complexity-VS-Spirit-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgTeam Spirit VS Complexity Gaming

۰-۱ به نفع Complexity Gaming

هر دو تیم می‌دانستند که این دیدار برای ماندن یا حذفش شدن است و بهترین انتخاب‌های خود را به همین منظور انجام دادند ولی در پایان زور بازیکنان Complexity Gaming بر حریف خود چربید تا دومین تیم حذف  شده، نماینده ناحیه اروپا باشد.

VG-VS-Virtus.pro-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgVirtus.Pro VS Vici Gaming

۱-۰ به نفع Virtus.Pro

مهمترین دیدار جدول بازنده‌ها با حذف اولین تیم چینی به پایان رسید. Vici Gaming با تمام توان خود به مصاف حریف خود رفت اما بازی بهتر بازیکنان Virtus مانع از پیروزی VG شد تا آن‌ها وداعی زود هنگام با این تورنمنت داشته باشند.

 

 

CDEC-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgCDEC VS Newbee

۰-۱ به نفع Newbee

جدال دو تیم چینی قهرمان TI4 و نائب قهرمان TI5 با پیروزی Newbee به پایان رسید. در این دیدار CDEC نشان داد دیگر خبری از بازی‌های زیبا و هماهنگ قبلی تیمی نیست و هر چند بیش از یک ساعت برای ماندن در تورنمنت تلاش کرد ولی باید کم کم این تیم را نیز به زمره مجموعه‌های ناموفق مسابقات Dota 2 اضافه کنیم.

 

با پایان رقابت‌های روز پنجم، چهارم تیم Archon ،Spirit ،Vici Gaming و CDEC با کسب ۳۰ هزار دلار جایزه به کار خود در کشور چین پایان دادند.

اما نتایج رقابت‌های روز ششم مسابقات شانگهای:

OG-VS-Secret-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgOG VS Team Secret

۱-۲ به نفع Secret

در این دیدار زیبا هر چند OG استحقاق پیروزی داشت؛ اما تجربه بیشتر بازیکنان Secret و چند اشتباه فردی، Puppey و همراهانش را فاتح این رقابت کرد. در ابتدا OG با پیروزی در رقابت اول از حریف خود پیش افتاد ولی Secret دو  بازی بعدی را برد تا OG به جدول بازنده‌ها سقوط کند.

 

Fnatic-VS-EG-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgEvil Geniuses VS Fnatic

۲-۰ به نفع EG

در آخرین دیدار بخش اول جدول برنده‌های EG کار سختی در پیش نداشت و توانست حریف آسیای شرقی خود را در دو مسابقه پیاپی از پیش رو بردارد. بازی زیبایی از تیم Fnatic شاهد بودیم ولی EG از نظر پیک و بازیکنان مطمئنا برتری مطلقی نسبت به حریف خود داشت.

 

Alliance-VS-EHOME-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgAlliance VS EHOME

۱-۰ به نفع Alliance

در اولین دیدار مرحله دوم Lower Bracket که باز هم به صورت تک دیدار پیگیری شد، Alliance که استحقاق شکست در مقابل Liquid را نداشت، با غلبه بر EHOME توانست همچنان هواداران خود را به قهرمانی امیدوار نگه دارد.

 

Complexity-VS-LGD-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgLGD VS Complexity Gaming

۰-۱ به نفع Complexity Gaming

LGD تنها تیمی چینی بود که شاید می‌توانست با توجه به عملکردش در مرحله گروهی مسابقات شانگهای جز چهار تیم اول تورنمنت باشد، ولی Complexity با حذف این تیم تمام آرزوهای آنان را نقش بر آب کرد تا چینی‌ها فقط چشم امیدشان به Newbee باشد.

 

OG-VS-Virtus.pro-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgOG VS Virtus.Pro

۱-۰ به نفع OG

OG که در Upper Bracket به حریف قدری چون Secret باخته بود، اصلا دوست نداشت قهرمانی خود در مسابقات فرانکفورت را زیر سوال ببرد. هر چند این تیم با حریف سر سختی چون Virtus.Pro روبه‌رو بود؛ اما آن‌ها با تلاش بسیار توانسنتد با شکست FNG و همراهانش حداقل تا پایان روز ششم رقابت در جدول باقی بمانند.

Fnatic-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-ZoomgFnatic VS Newbee

۱-۰ به نفع Fnatic

آخرین تیم چینی حاضر در جدول تورنمنت شانگهای مغلوب Fnatic شد تا دیگر چینی‌ها امیدی به دیدن قهرمانی یکی از تیم‌های کشور خود نداشته باشند. Fnatic بازی را بهتر آغاز کرد و روند خود را تا آخر دیدار حفظ کرد تا اینکه Newbee مجبور به گفتن کلمه GG شد

 

بعد از پایان روز ششم رقابت‌ها چهار تیم NewBee ،Virtus.Pro ،LGD و EHOME از مسابقات کنار گذاشته شدند و با کسب جایگاه نهم تا دوازدهم مشترک ۴۵ هزار دلار جایزه را نیز کسب کردند.

در روز هفتم رقابت‌ها شاهد دیدارهای زیر خواهیم بود:

Liquid VS MVP در ساعت ۵:۳۰ به وقت تهران

EG VS Secret در ساعت ۹ به وقت تهران

Alliance VS Complexity در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران

OG VS Fnatic در ساعت ۱۶ به وقت تهران

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده