نویسنده: محمد رستمی
// یکشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

بسته‌الحاقی جدید Rise of the Tomb Raider دایرکت‌ایکس ۱۲ را به این بازی می‌آورد

بروزرسانی جدید بازی Rise of the Tomb Raider ویژگی‌ دایرکت‌ایکس ۱۲ را به بازی اضافه می‌کند. این ویژگی عملکرد بازی را بسیار بهتر می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ارتباط با عملکرد بازی‌ پس از نصب این بروزرسانی با زومجی همراه باشید.

اخیرا بروزرسانی جدیدی برای بازی Rise of the Tomb Raider ارائه شده است که نسخه بازی را به 1.0.638 تغییر می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این بروزرسانی پشتیبانی از دایرکت‌ایکس ۱۲ (Direct X 12) است و به لطف آن عملکرد بازی بسیار بهتر می‌شود. علاوه بر دایرکت‌ایکس ویژگی نورپردازی واقع گرایانه VXAO ambient occlusion نیز برای کاربران کارت‌های انویدیا در دسترس قرار خواهد گرفت. به گفته Square Enix این ویژگی حرفه‌ایی ترین راهکار گرافیکی نورپردازی ambient occlusion است.

سازنده بازی می‌گوید بزرگترین تفاوت‌ توسعه بازی برای پی‌سی و کنسول‌ دسترسی کامل به سخت‌افزار است. در پی‌سی به تمام توان سخت‌افزاری سیستم دسترسی داریم و به لطف دایرکت‌ایکس ۱۲ می‌توانیم بهترین استفاده را از این سخت‌افزار ببریم. با کمک دایرکت‌ایکس ۱۲ ما توانستیم از همه هسته‌های پردازنده مرکزی استفاده کنیم، این ویژگی خصوصا در پردازنده‌های ۸ هسته‌ایی مثل سری i7 اینتل یا سری FX کمپانی AMD تاثیر بسزایی در عملکرد بازی خواهد داشت.

به عنوان مثال قبل از این بازی رایز آف توم رایدر با حداکثر تنظیمات گرافیکی با نرخ ۴۶ فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌شد، اما پس از بروزرسانی و اجرا بر پایه دایرکت‌ایکس ۱۲ بازی روی همان سیستم با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا شد. دلیل این میزان تغییر در نرخ‌فریم مربوط به این است که پردازش دایرکت‌ایکس ۱۱ تنها روی یکی از هسته‌های پردازنده انجام می‌گیرد اما پردازش دایرکت‌ایکس ۱۲ از تمام هسته‌های پردازنده استفاده می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت دایرکت‌ایکس ۱۲ تکنیک پردازش asynchronous است. این ویژگی به ما اجازه استفاده از تمام قدرت پردازنده گرافیکی را می‌دهد. بدون استفاده از این ویژگی بخشی از توان گرافیکی بی‌مصرف خواهد ماند و به پردازش‌های موازی سیستم می‌پردازد. این ویژگی همچنین به کنترل بهتر پیکربندی‌های SLI و Crossfire کمک می‌کند، بنابراین با استفاده از این ویژگی می‌توانیم مطمئن شویم کاربران سیستم‌هایی با چندکارت گرافیک نیز بهترین تجربه را خواهند داشت.

بسته‌الحاقی دایرکت‌ایکس ۱۲ بازی Rise of the Tomb Raider هم‌اکنون برای کاربران استیم دردسترس است و به‌زودی در فروشگاه ویندوز ۱۰ هم قرار خواهد گرفت. اگر پس از نصب این بروزرسانی به مشکل برخوردید می‌توانید مجددا از طریق استیم بازی خود را به نسخه قبلی بازگردانید.

اگر به این بازی علاقمند هستید می‌توانید بررسی ویدیویی و بررسی راندمان نسخه پی‌سی بازی Rise of the Tomb Raider را به ترتیب در لینک‌های بررسی ویدیویی و بررسی راندمان مشاهده نمایید.

منبع: PCGamer

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده