// چهار شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

استودیو سازنده Evolve از بازی جدید خود رونمایی کرد

استودیو تِرتل راک که بیشتر با بازی‌ همچون Evolve شناخته می‌شود از ساخته جدید خود که در سبک تیراندازی اول شخص است رونمایی کرد.

تِرتل راک (Turtle Rock) خالق بازی‌های محبوبی همچون Evolve و Left 4 Dead از بازی جدید خود رونمایی کرد که در سبک تیراندازی اول شخص بوده و دارای فضایی تاریک و فانتزی است و همچنین همکاری تیمی در آن نقش مهمی دارد. این بازی رایگان توسط پرفکت ورلد (Perfect World) منتشر می‌شود و شامل بخش پرداخت درون برنامه‌ای است. 

یکی از موسسان استودیو تِرتل راک، فیل راب، گفته است:

تمام تمرکز ما ساخت بهترین اثر ممکن است. این بازی اول شخص بوده و بر روی همکاری‌های تیمی تاکید فراوانی دارد. 

تاکنون برای این بازی نام مشخصی تایید نشده ولی طبق گفته سازندگان بازی از موتور قدرتمند آنریل انجین استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۸ برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد که تاکنون اشاره‌ای به پلتفرم‌های مقصد دیگر نشده است. 

مدیر کل استودیو در خصوص بازی این چنین گفته است:

بازی شامل دشمنان فراوانی است ولی باید بگویم آن‌ها زامبی یا دیگر موجودات آخرالزمانی نیستند. چیزی که الان به طور قطع می‌توانم بگویم این است که بازی از حس و حالی فانتزی و تاریک بهره می‌برد.  

تاکنون به طور قطع مشخص نشده که بازی رایگان است یا خیر ولی با توجه به سابقه ناشر و سخنان سازندگان احتمال رخ دادن این موضوع زیاد است:

ما منکر این مورد نیستیم که بازی‌های رایگان که شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده تا چه حد کمک حال سازندگان هستند.

سازندگان در ادامه مصاحبه خود این‌گونه ادامه داده‌اند:

بازی‌هایی که بر روی چنین محوری ساخته می‌شوند به میل گیمرانی که آن را انجام می‌دهند تغییر می‌کنند و مواردی که به نظر آن‌ها ضعیف و غیرقابل تحمل بوده نیز به راحتی قابل حذف هستند. این دقیقا همان کاری بود که با Evolve: Stage 2 انجام دادیم و تقریبا هر هفته یک بروزرسانی منتشر کردیم که تغییرات آن براساس عکس‌العمل کاربران نسبت به یک موضوع بود و سعی کردیم تا بازی را برطبق خواسته‌های آن‌ها تغییر دهیم و هدف ما این است که این روش را در بازی بعدی خود نیز در پیش گیریم. 

برای استودیو ما هر بازی به مانند یک سخنرانی است که سازنده قصد داشته به وسیله آن صحبتی را به گوش مخاطب خود برساند و گیمران باید به آن گوش فرا دهند ولی وقتی صحبت از بازی‌های رایگان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شود حال این صحبت‌ها دو طرفه شده و سازنده علاوه بر صحبت‌های خود به سخنان مخاطبان بازی نیز گوش فرامی‌دهند.   

تِرتل راک دو بازی در دست ساخت نیز با نام‌های Other Worlds و Face Your Fears  برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی دارد. این استودیو مستقل که ۷۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند و اعضای آن در مواقعی که استودیو بر روی سه پروژه (یک بازی بزرگ و دو پروژه کوچک) به صورت همزمان کار می‌کند از مرز ۱۰۰ نیز رد می‌شود.

مدتی پیش بود که این استودیو اعلام کرد که دیگر از بازی Evolve حمایت نخواهد کرد و تمام حق و حقوق آن را به ناشر این بازی فروخته است زیرا طبق گفته سازندگان بازی‌های AAA برای استودیو‌های مستقل مناسب نیستند. مدیر این استودیو در خصوص نکاتی که از بازی قبلی خود فراگرفته‌ این‌چنین گفته است:

ناشران بزرگ برای ساخت ادامه بازی‌های محبوب خود حاضرند ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کنند ولی ماجرا در خصوص بازی‌های جدید متفاوت است و آن‌ها از هزینه کردن در این راه به شدت ترس دارند زیرا ممکن است که بازی نتواند پول‌های سرمایه گذاری شده را به دست ناشر بازگرداند. حتی بعد از این که یک استودیو تمام حقوق بازی جدید خود را به ناشر بفروشد بازهم نمی‌تواند پولی در حد هزینه‌های بازی‌های پرخرج امروزی را به دست آورد.

او این‌چنین صحبت‌های خود را ادامه داد:

تمام هدف شما ساخت یک بازی جدید است و بعد از انتشار آن امیدتان این است که بازی به قدری بتواند بفروشد که مجوز ساخت قسمت بعد را از ناشر بگیرد و این بار شما باید بیشتر از قبل بر روی ادامه بازیتان خرج کنید. همین چرخه آنقدر ادامه پیدا می‌کند که دیگر روند سودآوری خود را از دست می‌دهد. 


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده