نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

ماجرای کاربری که از استودیویی تعطیل شده، کیت توسعه‌ دهنده‌ پلی‌ استیشن 4 را خریداری کرد

شخصی از استودیوی تعطیل شده‌ی یونایتد فرانت گیمز (United Front Games)، کیت توسعه‌دهنده‌ی پلی‌استیشن 4 با هشتصد گیگابایت محتوا را خریداری کرد.

وقتی کمپانی یا استودیویی ورشکست می‌شود و جنس‌های خود را به مزایده می‌گذارد، می‌توانید شاهد عجیب‌ترین جنس‌های ممکن باشید؛ مانند کیت‌های توسعه‌دهنده‌ی یک پلی‌استیشن 4 از سوی سازندگان Sleeping Dogs که چندی پیش تعطیل شدند. 

یونایتد فرانت گیمز در ماه اکتبر بسته شد و صبح روز شنبه‌ی همان روزها، این استودیو تعدادی از وسایل خود را به مزایده گذاشت. در کنار تجهیزات سرور، دفتر، لامپ و تلویزیون، یک کیت توسعه‌دهنده‌ی پلی‌استیشن 4 (سخت‌افزاری که جهت ساخت بازی‌ها استفاده می‌شود) نیز توسط کاربر kaneda2004 خریداری شد

برای کسانی که کلکسیون کنسول‌ها را دارند و علاقه‌مند به جمع‌آوری آن‌ها هستند، داشتن کیت‌های توسعه‌دهنده از دستگاه‌های قدیمی برایشان جالب خواهد بود. ولی داشتن کیت توسعه‌دهنده از دستگاهی که همچنان ساخته می‌شود و از چرخه‌ی تولید خارج نشده بسیار کمیاب است (به دلیل اهدافی قانونی)؛ بنابراین این کاربر چیز کمیاب و باارزشی را برداشته است، مخصوصاً زمانی که یکی از کاربرهای دیگر در زیر تاپیک ایجاد شده توسط kaneda2004 متوجه می‌شود این کیت توسعه‌دهنده برای پلی‌استیشن 4 پرو بوده است. 

جالب‌تر از خرید این کنسول، قطعاً محتوای موجود در آن است و این پلی‌استیشن 4 نیز در کنار مجوز (لایسنس) منقضی شده‌ی کیت توسعه‌دهنده‌اش چیزی حدود هشتصد گیگابایت محتوا دارد. اما این کاربر قادر به دیدن این محتوا نیست؛ زیرا این محتواها زمانی‌که مجوز کیت منقضی شود، رمزگذاری شده و دیگر دسترسی به آن‌ها ممکن نمی‌شود (این‌گونه است که سازندگان باید هر نود روز یک بار دوباره اقدام به تمدید مجوز کنند). kaneda2004 نمی‌تواند بازی‌های اجاره‌ای را روی این کنسول اجرا کند، ولی در عوض، او در انجمن‌های Assembler Games این موضوع را مطرح کرده و قرار است یکی از اعضای این فروم جهت استخراج این فایل‌ها به او کمک کند. 

هنوز نمی‌دانیم که در میان این هشتصد گیگابایت محتوا چه چیزی وجود دارد. امکان دارد همگی فایل‌های بیهوده باشند یا فایل‌هایی که یونایتد فرانت گیمز در زمانی قبل از بسته شدنش مشغول کار روی آن بوده است.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده