نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

فیلم Star Wars: Episode IX با دوربین‌های ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری خواهد شد

فیلمبرداری فیلم مورد انتظار جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) با دوربین‌های ۶۵ میلیمتری انجام خواهد شد.

فیلم Star Wars: Episode IX، برخلاف فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) به کارگردانی جی. جی. آبرامز، و جنگ ستارگان: اپیزود ۸ (Star Wars: Episode VIII) به کارگردانی رایان جانسون، قرار است با دوربین‌های ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شود. کمپانی کداک با انتشار خبری در وب‌سایت خود این خبر را تایید و اعلام کرد که کالین ترورو، کارگردان این فیلم، تصمیم گرفته است که از دوربین‌های ۳۵ میلیمتری که در صنعت فیلمسازی یک استاندارد محسوب می‌شوند، صرف نظر کند و همانند کریستوفر نولان و کوئنتین تارانتینو از دوربین‌های ۶۵ میلیمتری در ساخت فیلم جدید خود استفاده کند.

از جمله فیلم‌هایی که با دوربین‌های ۶۵ میلیمتری یا ۷۰ میلیمتری فیلمبرداری و ساخته شده‌اند می‌توان به تلقین (Inception) و هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) اشاره کرد که در حال حاضر بالاترین سطح کیفیت و وضوح تصویر را در سینماهای IMAX ارائه می‌دهند. اساسا دلیل استفاده از این دوربین‌ها، فرمت‌هایی با رزولوشن بالاتر است که به نظر می‌رسد تصاویر با وضوح بیشتری را بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. این درحالی است که آبرامز تصمیم گرفت از دوربین‌های سنتی ۳۵ میلیمتری در فیلمبرداری و ساخت فیلم The Force Awakens استفاده کند، اما ترورو در نظر دارد در فیلم Star Wars: Episode IX از دوربین‌های ۶۵ میلیمتری استفاده کند تا تصاویری با وضوح بیشتر و واقعی‌تری را خلق و ایجاد کند.

استیو اورمن، مدیر ارشد بخش بازاریابی و رئیس بخش مصرف کننده کمپانی کداک، گفت که کارگردان‌ها به دنبال استفاده از فناوری‌های جدید ارائه شده هستند تا فیلم‌هایی با کیفیت بهتر و بالاتری را تولید و منتشر کنند. نتیجه آن این است که فیلم‌های حماسی بیشتری مانند Star Wars: Episode IX و دانکرک (Dunkirk) با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به جای استفاده از روش‌های سنتی، ساخته و اکران خواهند شد. اورمن در ادامه گفت:

هنوز هم برتری دوربین‌های ۶۵ میلیمتری در خلق تصاویر زیبا و واقعی بسیار فراتر و بیشتر از قابلیت‌های ضبط دیجیتالی است. بنابراین، زمانی که فیلمسازان تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند که یک کار با عظمت و کیفیت بصری به یاد ماندنی ایجاد و خلق کنند، آن‌ها می‌دانند که تنها باید فیلم‌هایی با کیفیت واقعی ارائه بدهند.

Star Wars: The Force Awakens behind the scene

تارانتینو نیز در مورد علاقه‌اش به استفاده از دوربین‌های با فرمت ۷۰ میلیمتری در ساخت فیلم‌های خود صحبت کرده است. او گفته است که این فرمت محبوب در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی خلق شده است و تصاویری با کیفیت بهتر و واضح‌تری را می‌توان با آن در مقایسه با ضبط دیجیتالی، فیلمبرداری کرد. تارانتینو همچنین اضافه کرد که داشتن یک قاب بزرگ‌تر برای فیلمبرداری به قرار گرفتن بازیگر در موقیعت‌های متفاوت در سکانس‌های مختلف فیلم کمک می‌کند و کار او و بازیگران را ساده‌تر کرده است و این برای او بسیار مهم است.

فیلم Star Wars: Episode VIII برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است و فیلم Star Wars: Episode IX قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) به روی پرده برود. با این حال، پیش از اکران این دو فیلم، طرفداران فیلم جنگ ستارگان می‌توانند به دیدن اولین نسخه فرعی مجموعه جنگ ستارگان که امسال اکران می‌شود، بروند. فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) به عنوان اولین قسمت از مجموعه فرعی جنگ ستارگان، در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) سال جاری اکران خواهد شد. کارگردانی این فیلم بر عهده گرت ادواردز است. او برای فیلمبرداری فیلم Rogue One از دوربین‌های دیجیتالی ۶۵ میلیمتری الکسا با فرمت بسیار بزرگ ۶K، استفاده کرده است.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده