نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

نسخه کنسولی بازی Gone Home در اروپا و استرالیا با تأخیر عرضه می‌شود

درحالی‌که نسخه‌ی کنسولی Gone Home در آمریکای شمالی عرضه شده، کاربران دو نقطه‌ی دیگر دنیا همچنان باید برای تجربه کردن آن صبر کنند. با زومجی همراه باشید.

نسخه‌ی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بازی Gone Home که قرار بود یک روز پس از انتشارش برای آمریکای شمالی، در ۱۳ ژوئن (۲۳ دی‌ماه) به اروپا و استرالیا راه پیدا کند، با تأخیر در دسترس ساکنین این دو منطقه قرار خواهد گرفت. کمپانی فول‌برایت، سازنده‌ی بازی، در این‌باره در توییتر نوشت:

به‌دلیل مشکلاتی که در واپسین ساعات در [مراحل] رده‌بندی و صدور گواهی پیش آمده، [نسخه‌ی] کنسولی Gone Home در اروپا و استرالیا با تأخیر عرضه خواهد شد.

با توجه به متن توییت، ظاهراً بازی در فرآیند رده‌بندی سنی اروپا یا استرالیا گرفتار شده یا آن‌که روند تأیید شدن آن برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بیش از حد به طول انجامیده است.

ناشران و توسعه‌دهندگان پیش از انتشار بازی‌های‌شان برای منطقه‌ی PAL ناچار هستند تا آثارشان را برای رده‌بندی سنی در اختیار چند نهاد مختلف قرار دهند. این درحالی است که جهت عرضه کردن بازی در آمریکای شمالی، آن‌ها تنها با ESRB طرف خواهند بود. همچنین بازی‌ها برای منتشر شدن روی کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نیازمند دریافت نوعی گواهی‌نامه هستند. در این میان، شعبه‌ی اروپا و آمریکای بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی هرکدام فرآیند مستقلی در مورد تأیید کردن بازی‌ها دارند که این موضوع ممکن است دلیل تأخیر پیش‌آمده برای انتشار در اروپا باشد. در همین راستا، فول‌برایت ابراز امیدواری کرده که نسخه‌ی کنسولی بازی (که به شکل دیجیتالی عرضه می‌شود) طی هفته‌ی آینده در دسترس کاربران مناطق فوق قرار بگیرد.

بازی مستقل Gone Home در سال ۲۰۱۳ برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر شد. بازیکن در این اثر از زاویه‌دید اول شخص، فضای یک خانه را کنکاش می‌کند و به‌مرور در جریان ماجراهای پیش‌آمده برای ساکنین آن قرار می‌گیرد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Gone Home در زمان عرضه‌اش مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. نسخه‌ی کنسول‌های نسل هشت بازی هم راهی پر فراز و نشیب را طی کرد و پس از آنکه به آستانه‌ی لغو شدن رسید، سرانجام برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آماده شد.

منابع: GameSpot / EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده