نویسنده: محمد رستمی
// چهار شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

مقایسه عملکرد Fallout4 روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان پس از نصب به‌روزرسانی 1.02

در هفته اخیر کمپانی بتسدا به صورت رسمی اولین به‌روزرسانی را برای بازی جهان باز و ماجراجویی Fallout 4 عرضه کرد. این آپدیت تعدادی از مشکالت بازی را رفع کرده است. ولی عملکرد نسبتا متفاوتی در کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 دارد. با زومجی همراه باشید.

به‌روزرسانی جدید ارائه شده برای فال‌اوت 4 علاوه بر رفع مشکلات افت فریم بازی، باگ کسب پول نامحدود آن را هم برطرف کرده است. علاوه بر این‌ها عملکرد بازی روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نیز بهبود یافته است. بر اساس نتایج بررسی‌ بازی پس از نصب این به‌روزرسانی، عملکرد نسخه پلی‌استیشن 4 بازی از نسخه ایکس‌باکس وان بهتر است.

Digital Foundry در این مورد می‌گوید:

بهبود‌های نسخه پلی‌استیشن 4 به یک بخش محدود نمی‌شوند و به همین جهت بازی روی کنسول سونی بهینه‌تر است.

تمام مبارزات و افکت‌هایی که بر پهنای باند حافظه فشاری اعمال می‌کنند پس از نصب آپدیت 1.02 بهبود عملکرد یافته‌اند. به عنوان مثال در صحنه مبارزه اول بازی نرخ فریم بازی در زمان استفاده از mini gun حتی از ۲۵ هم کمتر می‌شد اما پس از بروزرسانی به ۳۰ رسیده است.

اما نسخه ایکس‌باکس وان فال‌اوت 4 از نظر نرخ فریم بازی تغییرات خیلی زیادی نداشته است.

بر‌اساس گفته‌های Digital Foundry، نسخه ایکس‌باکس وان بازی چه قبل از نصب بروزرسانی یعنی همان نسخه 1.01 بازی، و چه بعد از نصب بروزرسانی 1.02 تغییر زیادی از لحاظ نرخ فریم نداشته است. اما استثناهایی هم وجود دارد، مثلا بخش کارخانه Corvega قبلا با ۲۵ فریم اجرا می‌شد و لگ‌های زیادی داشت اما اکنون به ۳۰ فریم افزایش یافته است و افت فریم کمی دارد. علاوه بر بهبود عملکرد، این به‌روزرسانی تغییرات عجیبی نیز در بازی ایجاد کرده است، به عنوان مثال سایه های داخلی کارخانه Corvega از هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به دلایل نامعلوم حذف شده است.

به هر حال این به‌روزرسانی تاثیرات مثبتی بر روی بازی داشته است و بهتر از انتظارات ظاهر شده است، هرچند که از نظر مقایسه‌ تعداد فریم در ثانیه ایکس‌باکس وان از پلی‌استیشن 4 ضعیف‌تر عمل می‌کند.

آن‌طور که بتسدا گفته است، این به‌روزرسانی پایان کار نخواهد بود و این کمپانی برنامه‌های زیادی برای حل مشکلات و افزودن ویژگی‌های جدید به بازی دارد. البته بتسدا هنوز زمانی برای عرضه به‌روزرسانی‌های بعدی مشخص نکرده است. اما اگر همه چیز مطابق گذشته پیش برود، می‌توان انتظار داشت به‌روزرسانی‌ها ابتدا برای نسخه رایانه‌های شخصی و پس از آن برای کنسول‌ها عرضه شوند.

آیا شما هم به‌روزرسانی اخیر بازی را نصب کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به بازی Fallout 4 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه Fallout 4 مشاهده کنید.[/alert]

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده