// شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸

مقایسه گیم پلی بازی موبایل Harry Potter: Wizards Unite با Pokemon Go

با اینکه Harry Potter: Wizards Unite، ساخته جدید نیانتیک لبز دارای موارد مشابهی با Pokemon Go است، اما این دو تفاوت‌هایی اساسی دارند که باعث متفاوت بودن‌شان شده است.

چندی پیش بازی اندروید و آیفون Harry Potter: Wizards Unite در دسترس کاربران آمریکا و بریتانیا قرار گرفت. این بازی آیفون و اندروید که توسط استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) ساخته شده است، همانند Pokemon Go یک بازی واقعیت افزوده است و این دو در بسیاری از موارد شبیه‌به یکدیگر هستند. بااین‌حال به‌تازگی یک مقایسه میان این دو بازی موبایل صورت گرفته است که تفاوت‌های گیم‌پلی را مشخص کرده است؛ تفاوت‌هایی که باعث شده‌اند Wizards Unite یک تجربه‌ی متفاوت نسبت‌به پوکمون گو باشد.

Pokemon Go

Foundableها شامل کاراکترها، موجودات و Artifactهای مختلفی از جهان جادوگری (جهان هری پاتر) می‌شود که در جهان Muggle ظاهر شده‌اند

ساختار کلی بازی موبایل Harry Potter: Wizards Unite بسیار شبیه‌به بازی موبایل Pokemon Go است. در بازی پوکمون گو، بازیکنان باید در جهان بازی به‌دنبال آیتم‌های قابل جمع‌آوری می‌گشتند که پوکمون‌ها بودند و آن‌ها را به‌دست می‌آوردند. این در حالی است که آیتم‌های جمع‌آوری در هری پاتر: ویزاردز یونایت، مواردی به نام Foundables هستند. Foundableها شامل کاراکترها، موجودات و Artifactهای مختلفی از جهان جادوگری (جهان هری پاتر) می‌شود که در جهان Muggle ظاهر شده‌اند. یکی دیگر از موارد مشابه این دو بازی، Gymها در پوکمون گو است که در ویزاردز یونایت با نام Fortresses شناخته می‌شود. در واقع Fortresses مکان‌هایی هستند که حکم Raidهای سایر بازی‌های ویدیویی را دارند و بازیکنان درکنار سایر بازیکن‌های بازی قرار می‌گیرند و خود را به‌چالش می‌کشند.

به‌جای پوکدکس (Pokedex) بازیکنان در ویزاردز یونایت دارای رجیستری هستند. رجیستری جایی است که می‌توانید Foundableهایی را که پیدا کرده‌اید، مشاهده کنید و آن‌ها را در مکان اصلی‌شان قرار بدهید. همچنین مسافرخانه‌ها هم نقش پوک‌استاپ را ایفا می‌کنند. همچنین پورت‌کی‌ها هم همان تخم مرغ‌ها در پوکمون گو هستند و عملکرد مشابهی دارند. زمانی‌که از یکی از کلید‌های نقره‌ای یا طلایی استفاده کنید، باید چند قدم بردارید تا پورت‌کی شما را به محل موجود در جهان جادوگری ببرد. تابه‌اینجای کار درباره موارد مشابه در هر دو بازی صحبت کردیم، اما سوال اصلی این است که Pokemon Go و Harry Potter: Wizards Unite در چه مواردی با یکدیگر متفاوت هستند؟ اولین و مهم‌ترین مورد، محتوایی است که در دسترس کاربران قرار داده شده است. ویزاردز یونایت در همان ابتدای کار شامل ماموریت‌های مختلفی می‌شود که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را کامل کنند.

Harry Potter: Wizards Unite

همچنین نیانتیک لبز در اینجا تاکید بیشتری روی داستان دارد. رویدادهای داستانی و دیالوگ‌هایی که در بازی قرار داده شده‌اند، بیشتر و هیجان‌انگیزتر از پوکمون گو هستند. ازنظر گیم‌پلی هم بازی واقعیت افزوده اندروید و آیفون Harry Potter: Wizards Unite دارای المان‌های نقش‌ آفرینی بیشتری نسبت‌به بازی آیفون و اندروید Pokemon Go است. زمانی‌که به سطح ۶ می‌رسید، می‌توانید یک Profession را در بازی انتخاب کنید. این مورد به شما اجازه می‌دهد تا یک قابلیت را در بخش مهارت‌های درختی بازی آزاد کنید. از دیگر ویژگی‌های بازی هم می‌توان‌به سیستم ساخت Potion یا همان معجون اشاره کرد.

تمامی این تفاوت‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا هری پاتر: ویزاردز یونایت، درکنار شباهت‌هایی که دارد، تجربه‌ای کاملا متفاوت را ارائه دهد. همانند Pokemon Go، این بازی هم کاملا رایگان است و می‌توانید آن را از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. همچنین بازی دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است. نظر شما کاربران زومجی چیست؟ آیا Harry Potter: Wizards Unite را تجربه کرده‌اید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده