// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

تیم FPX عنوان قهرمانی مسابقات Worlds 2019 بازی League of Legends را از آن خود کرد

چینی‌ها برای دومین سال پیاپی به عنوان قهرمانی مسابقات Worlds 2019 بازی League of Legends دست یافتند.

فینال مسابقات Worlds 2019 بازی League of Legends روز گذشته بین تیم‌های G2 Esports و FunPlus Phoenix پیگیری شد که در نهایت تیم FPX توانست با کسب نتیجه ۳:۰ به عنوان قهرمانی مسابقات دست یابد. مرحله اصلی این رویداد از سه مرحله مختلف تشکیل شده بود که هر دو تیم G2 و FPX کار خود را از بخش گروهی (مرحله دوم) شروع کرده بودند. تیم G2 Esports به عنوان قوی‌ترین سید اروپا راهی مرحله اصلی مسابقات شده بود و تیم FunPlus Phoenix نیز با کسب عنوان قهرمانی لیگ LPL به عنوان قوی‌ترین تیم منطقه چین راهی مسابقات World Championship شد.

تیم‌های G2 و FPX کار خود را در مرحله گروهی با حضور در دو گروه A و B شروع کردند. تیم G2 Esports با کسب پنج پیروزی و یک باخت از مجموع شش بازی که انجام داد بعد از تیم Griffin در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و به مرحله حذفی مسابقات صعود کرد. در سمت دیگر تیم FunPlus Phoenix با چهار پیروزی و دو باخت در جایگاه نخست گروه B قرار گرفت و به عنوان قوی‌ترین تیم گروهش راهی مرحله حذفی شد. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد روند صعود تیم FPX به فینال مسابقات، پیروزی این تیم در مقابل تیم‌های Fnatic و Invictus Gaming در مراحل یک هشتم و نیمه‌نهایی مسابقات بود. هر دو تیم Fnatic و IG در سال گذشته به فینال مسابقات راه پیدا کرده بودند که در مسابقات امسال توسط تیم FPX از دور مسابقات حذف شدند. تیم G2 Esports نیز در نیمه دیگر براکت مرحله حذفی با شکست تیم‌های DAMWON Gaming و SK Telecom T1 توانست به فینال مسابقات راه یابد.

بعد از اتمام بازی فینال گائو تیان لیانگ ۱۹ ساله که بیشتر با نام مستعار Tian شناخته می‌شود به عنوان باارزش‌ترین بازیکن بازی فینال شناخته شد. این بازیکن پیش از این در بازی نیمه‌نهایی که در مقابل تیم IG برگزار شده بود نیز عنوان MVP را به‌دست آورده بود. 

مسابقات جام جهانی بازی لیگ آف لجندز

لازم به ذکر است که رقم اولیه در نظر گرفته شده به عنوان مجموع جوایز امسال ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار دلار بوده است که به واسطه فروش آیتم‌های درون بازی افزایش پیدا خواهد کرد. هنوز رقم نهایی که بین ۲۴ تیم برتر جهان تقسیم خواهد شد مشخص نشده است. با این حال تیم قهرمانی مسابقات سهمی ۳۷.۵ درصدی (بیش از ۸۰۰ هزار دلار) را از آن خود خواهد کرد و نایب قهرمان نیز سهمی ۱۳.۵ درصدی (بیش از ۳۰۰ هزار دلار) را به دست آورده است.

مراسم فینال مسابقات مانند سال‌های گذشته با چندین اجرای مختلف همراه بود و در نهایت با ورود تیم‌های G2 و FPX به استادیوم ۲۰ هزار نفری AccorHotels Arena شاهد برگزار شدن فینال مسابقات بودیم. علاقه‌مندان به دیدن مراسم افتتاحیه مسابقات Worlds 2019 بازی League of Legends و بازی فینال می‌توانند از این لینک استفاده کنند.

یکی از اتفاقات مهم دیگری که در بازی فینال شاهدش بودیم، معرفی محل برگزاری فینال مسابقات Worlds 2020 بود. کمپانی رایت‌گیمز (Riot Games) با انتشار تریلری از برگزاری فینال مسابقات World Championship 2020 در شهر شانگهای خبر داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده