نویسنده: تیم کجارو
// دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

بهترین مقاصد سفری که در آسیا باید دنبالشان بگردید

 باتوجه‌به سبک سفر و سلیقه هر فرد، مقاصد بسیار زیبایی در آسیا وجود دارد که می‌توان از همین الان برای سفر به آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

دو قرن پیش، سفر به آسیا فقط مخصوص تاجران ثروتمند، سفیران، نخبگان و اشراف استعماری بود؛ کسانی که می‌توانستند از پس هزینه‌های سنگین این سفرهای طولانی و گران بربیایند. ولی این روزها دنیای سفر و گردشگری تغییرات زیادی کرده است.

با افزایش پروازهای ارزان، انواع هتل با قیمت‌های متفاوت، قطارهای پرسرعت و افزایش ارتباطات بین‌المللی، این روزها سفر به کشورهای مختلف آسیا برای بسیاری از مردم دنیا راحت و امکان‌پذیر شده است.

اما چرا آسیا مقصد خوبی برای سفر است؟

آسیا پهناورترین قاره دنیا است و مدت‌ها است که مسافران سراسر دنیا را جذب زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی خود کرده است. سنت‌های فرهنگی متمایز، معماری‌های باستانی و غذاهای بی‌نظیر و لذیذ، چند دلیل دیگر برای این است که آسیا را به‌عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کنید.

در ادامه، ۱۷ مقصد گردشگری برتر در آسیا را معرفی می‌کنیم. این مقصدها مجموعه‌ای از شهرها، جزیره‌ها یا کشورهای کوچک و بزرگ هستند که می‌توانید برای ماجراجویی بعدی خود، یکی از آن‌ها را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنید.

پنانگ، مالزی

مرکز پنانگ هر آنچه که فکر کنید برای گردشگران دارد؛ تاریخ و فرهنگ و غذاهای لذیذ. پنانگ در نزدیکی سواحل غربی مالزی واقع شده است. جزیره پنانگ بهشتی برای دوستداران غذا و برای علاقه‌مندان به معماری است. جرج تاون، شهر اصلی این جزیره است. بهترین جا برای اینکه در آن اقامت کنید و حال و هوای جذاب پرشور و هیجان جزیره را تجربه کنید. نشانه‌هایی از معماری استعماری بریتانیایی را می‌توانید در پنانگ ببینید. این آثار معماری را به معبدهای بودایی و عمارت‌های قدیمی چینی اضافه کنید.

این شهر ساحلی را بیشتر از هر چیز به‌عنوان مقصدی عالی برای گردشگری غذایی در دنیا می‌شناسند. در این شهر انواع غذاهای ترکیبی با آشپزی‌های بین‌المللی و مالایی، چینی و هندی را می‌توانید پیدا کنید و طعم متفاوت آن‌ها را تجربه کنید. مطمئنا تا مدت‌ها بعد از سفر، به یاد غذاهای لذیذی می‌افتید که در پنانگ مالزی خورده‌اید. غذاهای چینی، انواع نودل، غذاهای هندی مشهور و غذاهای محلی.

اگر دوست دارید برای سفر به پنانگ به مالزی سفر کنید، می‌توانید با کمک کجارو، بهترین و ارزان‌ترین تور مالزی را انتخاب کنید. در کجارو امکانی برای شما فراهم شده تا بتوانید تورهای معتبرترین آژانس‌های گردشگری را جست‌و‌جو و مقایسه کنید و بهترین و ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید.

بالی، اندونزی

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

بالی یکی از حدود ۱۸ هزار جزیره اندونزی و بدون تردید مشهورترین جزیره این کشور است. سالانه بیش از ۵.۶ میلیون نفر به این جزیره دیدنی سفر می‌کنند. بالی علاوه‌بر سواحل زیبا و دیدنی، پر از جاذبه‌های فرهنگی متعدد از جمله معبدهای باشکوه و قدیمی است.

سواحل بالی، باریکه‌هایی از شن‌های طلایی و سفید هستند که با صخره‌های پوشیده از پوشش گیاهی جنگلی احاطه شده‌اند. اقیانوس بی‌کران و آبی و علفزارهای سرسبز، مزین‌کننده گوشه و کنار سرزمین هزار رنگ بالی است.

بالی با تمام زیبایی و شکوه خود، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تفریحی در آسیا است و در مرکز مجمع‌الجزایر پهناور اندونزی قرار دارد. این جزیره همان‌طور که اشاره کردیم فقط یکی از ۱۸ هزار جزیره کوچک و بزرگی است که در اندونزی قرار دارند. 

با وجود محبوبیت فراوان و شلوغ بودن بالی، باز هم آرامش و استراحت را می‌توانید به‌راحتی در بالی تجربه کنید. غیر از تفریحات ساحلی آرام، تفریحات پرشور و هیجان هم در بالی پیدا می‌شود. معبدهای قدیمی بخش دیگری از جذابیت بالی را تشکیل می‌دهند.

برای کسانی که به ماجراجویی علاقه‌مند باشند، بالی مسیرهای کوهستانی متعددی برای پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی دارد. غارهای مخفی، دریچه‌ای به مناطق خلوت‌تر و بکرتر بالی است؛ در جزیره‌ای که بیشتر جاهای آن محل رفت‌و‌آمد و تجمع گردشگران است. 

گذشته از همه این‌ها، یکی دیگر از مهم‌ترین جذابیت‌های بالی برای گردشگران، غذا است. از آب‌میوه‌های تازه و سالم استوایی گرفته تا غذاهای دریایی لذیذی که در رستوران‌های ساحلی سرو می‌شوند، از نظر تنوع غذا و رستوران در بالی هیچ کم و کسری وجود ندارد.

راجستان، هند

بهترین مقصدهای سفر برای یک تجربه بی نظیر آسیایی

در تصویر نمای هوا محل یا کاخ بادها را می‌بینید که در شهر قلعه‌ای جیپور قرار دارد. این منطقه بیابانی در شمل غربی هند قرار دارد. راجستان را به‌عنوان سرزمین پادشاهان و رنگ‌ها می‌شناسند. بیشتر مسافرانی که برای اولین‌بار به راجستان سفر می‌کنند، گشت‌و‌گذار در این منطقه را با شهر جیپور مشهور به شهر صورتی، شروع می‌کنند. این نام‌گذاری به این دلیل است که بناهای قدیمی شهر در محله قدیمی رنگ صورتی ملایمی دارند. این خانه‌ها راجستان را در بهترین حالت خود یادآوری می‌کند؛ کاخ‌های باشکوه و مزین، بازارهای شلوغ و پرشور و هیجان و قلعه‌ای تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سفر در راجستان را می‌توانید در جوداپور ادامه دهید که آن را شهر آبی می‌نامند و مقصد بعدی‌تان اودی‌پور یا شهر طلایی خواهد بود.

همواره می‌توانید برای سفر به راجستان یا سایر شهرهای هند، ارزان‌ترین تور هند از آژانس‌های مختلف را در کجارو مشاهده کنید و بعد از مقایسه قیمت‌ها، تور مدنظرتان را از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از مستعمره‌های سابق بریتانیا بود که ریشه‌های کانتونی دارد. تجمع آثار معماری، خیابان‌های باریک، آسمان‌‌خراش‌های سر به فلک کشیده و سبک زندگی پرسرعت، از جمله ویژگی‌های هنگ کنگ است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. بندر ویکتوریا از میان آن می‌گذرد. استار فری، یکی از وسایل حمل‌و‌نقل در این قسمت از شهر است که از آن می‌توانید برای عبور از آب‌های زمردین استفاده کنید. در این مقصد مدرن گردشگری هر آنچه که از جاذبه‌های مدرن در نظر داشته باشید پیدا می‌شود. از رستوران‌های شیک و کافه‌های متنوع گرفته تا گالری‌های هنری فراوان.

هنگ کنگ

موزه‌ها و مگامال‌ها از دیگری دیدنی های هنگ کنگ هستند که نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. البته هنگ کنگ محله‌های سنتی‌تر هم دارد. در این محله‌ها بازارچه‌های خیابانی جذابی وجود دارد.

فرقی نمی‌کند که کدام محله هنگ کنگ را برای گشت‌و‌گذار خود انتخاب کنید. همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن در هنگ کنگ وجود دارد. یا در گوشه و کنار کوچه‌ها و خیابان‌های باریک یا بر فراز بلندترین و لوکس‌ترین برج‌های آسیا. 

دیوار بزرگ و شی‌آن، چین

دیوار بزرگ چین، شاهکاری در زمینه مهندسی است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است که در سفر به چین، فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این دیوار تا حدود ۲۱ هزار کیلومتر ادامه دارد. این سازه‌ی تدافعی و نظامی در شمال غربی چین، مثل یک ستون فقرات سنگی قرار گرفته است.

بعضی از قسمت‌های آن به دقت بازسازی و مرمت شده است و مسیرهای راحتی برای رفت‌و‌آمد و بازدید دارد، ولی بعضی قسمت‌های دیگر، شیب‌دار است و طی کردن آن کار هر کسی نیست. به همین دلیل برای کسانی مناسب است که تجربه بیشتری در پیاده‌گردی دارند.

در سفر به چین، یکی دیگر از مقصدهای جذابی که می‌توانید از حضور در آن لذت ببرید، شی‌آن است. این شهر قدیمی و باستانی در جنوب غربی پکن قرار دارد و زمانی میزبان تاجران، شاعران و جنگجویانی از گوشه و کنار دنیا در زمان اوج شکوه خود در جاده ابریشم بوده است.

دیوار چین

دیواره‌های دفاعی اطراف شهر در زمان امپراتوری مینگ ساخته شده‌اند. در محله مسلمانان می‌توانید از خیابان‌های سرسبزی بازدید کنید و از دیگر دیدنی های این شهر که هرگز نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید، ارتش سفالین چین است.

ارتش سفالین چین، یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی دنیا است. ارتشی از تندیس‌های سنگی در اندازه‌های واقعی از جنگجویان چینی در اینجا نگه‌داری می‌شوند که محافظان مقبره پادشاه هستند. ارتش سفالین چین شامل بیش از هفت هزار مجسمه‌ از سربازان گارد پادشاهی چین به‌همراه ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب در فضایی معادل ۱۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع می‌شود. اندام و اندازه این سربازها واقعی و برابر با اندازه و ابعاد یک انسان عادی است و هیچ‌کدام به دیگری شباهت کامل ندارند. این پیکره‌ها بیش از دو هزار سال پیش در دل خاک مدفون‌ شده بودند و به‌صورت کاملا اتفاقی در سال ۱۹۷۴ توسط افراد محلی کشف می‌شوند. این محوطه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سفر به چین می‌تواند با پایین‌ترین هزینه آغاز شود. از این رو اگر قصد سفر به چین را دارید، تور چین را در کجارو با پایین‌ترین قیمت، می‌توانید از فروشنده‌های معتبر مسافرتی خریداری و با خیال راحت سفر کنید.

چیانگ رای، تایلند

چیانگ رای تایلند

چیانگ رای تایلند را بیش از هر چیز به معبد سفید و مشهورش می‌شناسند. چیانگ رای در مثلث طلایی قرار گرفته است یعنی جایی که کشورهای تایلند، میانمار و لائوس به هم می‌پیوندند. چیانگ رای در شمال تایلند قرار دارد و با وجود جاذبه‌های فراوانی که دارد، معمولا زیر سایه شهرت و محبوبیت همسایه خود یعنی چیانگ مای قرار می‌گیرد.

ولی برای کسانی که دوست دارند زیبایی‌های طبیعی را در بکرترین حالت خود تجربه کنند و سبک زندگی آرام‌تری را می‌پسندند، چیانگ‌ رای جایگزین بهتری به‌عنوان مقصد سفر است. در این منطقه می‌توانید از دیدن معبدهای قدیمی قرن چهاردهمی با سبک خاص معماری آن زمان لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های چیانگ رای معبد سفید یا وات رونگ خون است که به‌عنوان یک جواهر گران بهای مدرن، در چیانگ رای خودنمایی می‌کند. این بنای مدرن چه از نظر نمای بیرونی و چه از نظر نمای داخلی، بسیار دیدنی و چشمگیر است.

چیانگ رای جذابیت‌های دیگری هم برای مسافران دارد. در این منطقه می‌توانید غذاهایی به سبک شمال تایلند را امتحان کنید. همچنین می‌توانید در بازارها و رستوران‌های محلی، بهترین و لذیذترین غذاهای سنتی را نوش جان کنید و اوقات فراغت خود را با اهالی بومی بگذرانید.

انواع نودل کاری با ادویه‌های متنوع و خاص از جمله غذاهایی است که می‌توانید در چیانگ رای امتحان کنید. البته تنوع غذایی در چیانگ رای فقط به همین‌جا محدود نمی‌شود و انتخاب‌های بی‌شماری دارید.

یوگیاکارتا، اندونزی

یوگیاکارتا اندونزی

درحالی‌که بالی، یکی از مقصدهای برتر اندونزی برای دوستداران تفریحات ساحلی است، یوگیاکارتا از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار جذاب است و گردشگران مشتاق تاریخ و فرهنگ را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشد. این شهر در جزیره جاوه قرار دارد. شهری باستانی که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اندونزی شناخته می‌شود. این انتخاب بیشتر از هر چیز به خاطر هنر پویا و جذاب، بوتیک‌های فروش محصولات بومی و صنایع دستی، آداب و رسوم سنتی که ریشه در تاریخچه‌ای طولانی دارد و اماکن مذهبی متعدد است.

دو مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های اندونزی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند در یوگیاکارتا قرار دارند. از جمله معبد بروبودور که یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین اماکن مذهبی کل دنیا است.

بروبودور زیبا و باشکوه در قرن نهم میلادی ساخته شده است و می‌گویند که بزرگ‌ترین معبد بودایی دنیا است. این معبد به‌خصوص هنگام طلوع آفتاب بسیار دیدنی و باشکوه است. در دیگر معابد یوگیاکارتا می‌توانید معماری بی‌نظیر هندو و مناره‌های مخروطی مزین‌کننده آن‌ها را ببینید.

در این معبدها مراسم و آیین‌های سنتی اجرا می‌شود که ریشه عمیقی در فرهنگ منطقه جاوه دارند. دیدن این آیین‌های سنتی بدون شک مهم‌ترین تجربه شما در سفر به اندونزی خواهد بود.

کیوتو، ژاپن

کیوتو

توکیو مرکز تجاری ژاپن است، ولی اگر می‌خواهید فرهنگ و تاریخ ژاپن را ببینید به کیوتو سفر کنید. این شهر میزبان بیش از ۱۶۰۰ معبد و ۱۷ اثر ثبت شده در یونسکو است. از منظره‌های زیبا و چشم‌نوازی که در همه جای شهر دیده می‌شود، ساده نگذرید. در محله‌های سنتی و قدیمی شهر می‌توانید زنانی را که کیمونو پوشیده‌اند ببینید؛ درحالی‌که آشپزها غذاهای خاص سنتی تهیه می‌کنند و در غرفه‌ها و رستوران‌های محلی آماده پذیرایی از مهمانان این شهر هستند. مناظری که می‌بینید صحنه‌هایی از یک فیلم سینمایی نیستند بلکه دنیای واقعی است که جلوی چشمان شما، زیباتر از فیلم‌ها، به نمایش در می‌آید.

گشت‌و‌گذار در معابد متعدد این شهر ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد. به همین دلیل باید تعدادی از آن‌ها را که مهم‌تر و مشهورتر از سایر هستند ببینید. برای نمونه، معبد فوشیمی ایناری یا سایر معابد قدیمی که همه‌ی آن‌ها دارای معماری زیبا و باغ‌های دیدنی هستند. معبد فوشیمی ایناری یک معبد قرن هشتمی است که بالای کوه ایناری قرار دارد. این معبد را به خاطر دروازه نارنجی‌رنگ و مشهورش می‌شناسند که حتما تصاویر آن را دیده‌اید.

مالدیو

مالدیو دورافتاده و رمانتیک است. اگر برای سفر ماه عسل خود دنبال یک مقصد عالی هستید، بدون شک و تردید مالدیو را انتخاب کنید. این کشور کوچک در اقیانوس هند قرار دارد. مالدیو درواقع مجمع‌الجزایری متشکل از از ۱۹۲۹ جزیره مرجانی است که آب و هوای استوایی دارند و دمای آن‌ها به‌طور میانگین در تمام طول سال ۳۰ درجه سلسیوس است. برای سفر به مالدیو بهتر است که فصل بارندگی یا مانسون را انتخاب نکنید که از ژوئن تا اوت ادامه دارد.

اسیا

در مالدیو می‌توانید از آرامش ساحل لذت ببرید و هر قدر که می‌خواهید از دنیا فاصله بگیرید. یا اینکه می‌توانید غواصی و موج‌سواری را تجربه کنید که ماجراجویی‌های جذابی در سفر به این بهشت ساحلی است. انتخاب نوع تفریحات در مالدیو کاملا به میل و اشتیاق خودتان بستگی دارد.

ولی اگر زندگی دریایی متنوع و بی‌نظیر مالدیو را از دست بدهید، خجالت‌آور است. به‌خصوص مناطقی مثل خلیج هانیفارو و گودال آبی به خاطر آب‌های زلال و زندگی دریایی رنگارنگ‌شان شهرت دارند. انواع ماهیان زیبا، لاک‌پشت‌های دریایی، نهنگ‌ها و سفره‌ماهی‌ها را می‌‌توانید در این منطقه ببینید و لذت ببرید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده