نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹

مذاکره مایکروسافت با سونی برای فراهم شدن امکان بازی بین پلتفرمی

یکی از مدیران مایکروسافت اعلام کرده که این شرکت در حال مذاکره با سونی است تا امکان بازی بین پلتفرمی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 فراهم شود. 

قطعا اگر روزی کاربران پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بتوانند بازی‌ها را در کنار یکدیگر و همراه با هم تجربه کنند، اتفاق مثبتی در صنعت بازی‌های ویدیویی رخ خواهد داد. چرا که این مساله به بزرگ‌تر شدن جامعه کاربری بازی‌ها منجر خواهد شد و علاوه بر آن، افراد فارغ از اینکه به چه پلتفرمی دسترسی داشته باشند، قادر خواهند بود با یکدیگر بازی‌ها را تجربه کنند. با اینکه هنوز مشخص نیست که آیا زمانی شاهد فراهم شدن چنین بستری خواهیم بود یا خیر، اخیرا مایکروسافت اعلام کرده که آن‌ها در حال مذاکره با سونی برای فراهم شدن چنین امکانی هستند. 

آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت، اخیرا در این مورد توضیحاتی ارائه کرده و گفته که مایکروسافت مذاکراتی با سونی برای فراهم شدن امکان بازی بین پلتفرمی داشته ولی شرکت ژاپنی با این قضیه مخالف است:

ما در حال مذاکره با سونی هستیم. هدف ما این است که با سونی همکاری کنیم تا بتوانیم یک جامعه کاربری واحد برای گیمر‌ها به وجود بیاوریم. به همین دلیل هم در حال مذاکره هستیم و امیدواریم که آن‌ها هم از این ایده حمایت کنند. واقعیت این است که ما واقعا دوست داریم سونی از این ایده حمایت کند ولی در حال حاضر آن‌ها خیلی علاقه‌ای به این موضوع نشان نداده‌اند. اما هنوز هم امیدواریم که در نهایت این ایده عملی شود. 

مایکروسافت ایده فراهم کردن بازی بین پلتفرمی را اولین بار در سال ۲۰۱۶ مطرح کرد که با استقبال ضمنی سونی نیز همراه شد ولی به هر حال این امکان تا به امروز فراهم نشده است. چندی پیش جیمی رایان، از مدیران سونی، اعلام کرد که یکی از موانع موجود در این راه، این است که سونی نگران به خطر افتادن امنیت کاربرانش است. چرا که فراهم شدن قابلیت بازی بین پلتفرمی، بدین معنی است که آن‌ها باید شبکه پلی استیشن را به شبکه‌های دیگر از جمله ایکس‌باکس لایو متصل کنند و در نتیجه دیگر قادر نخواهند بود کنترل کامل و صد در صدی روی این شبکه داشته باشند. 

البته این صحبت‌های جیم رایان واکنش فیل اسپنسر را در پی داشت که اعلام کرد چنین صحبت‌هایی در نهایت به نفع هیچ‌کس نیست:

من واقعا این ایده را که همه بازیکنان بتوانند به یکدیگر متصل شده و در کنار هم بازی کنند، دوست دارم. اینکه گفته می‌شود چنین ارتباطی باعث به خطر افتادن امنیت کاربران می‌شود، نظریه خوب و مفیدی برای صنعت بازی‌های ویدیویی نیست و برایم قابل درک نیست که چرا باید چنین حرفی زده شود. چرا که ما تا به حال از نظر امنیت مشکلی نداشتیم و شبکه ایکس‌باکس لایو ویژگی‌های مختلفی مثل قابلیت کنترل فرزندان توسط والدین دارد و قطعا اگر همکاری هم صورت بگیرد، مشکلی از بابت امنیت نخواهیم داشت. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده