نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

بازی Ghost Recon: Wildlands تاکنون پرفروش ترین بازی امسال یوبی سافت است

در گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ یوبیسافت، تاکنون بازی Ghost Recon: Wildlands پرفروش‌ترین بازی امسال کمپانی شده است.

امروز یوبی سافت گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ خود را که در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به اتمام رسیده، منتشر کرده است. به نظر می‌رسد سه‌ماهه ابتدایی سال جاری نتایج مثبتی را برای یوبی‌سافت به دنبال داشته؛ چرا که با وجود عرضه نشدن بازی بزرگی در این بازه زمانی، فروش کمپانی افزایش یافته است.

در گزارش آمده است که فروش سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲.۱ میلیون یورو بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، رشد ۴۵.۲ درصدی داشته و نسبت به پیش‌بینی اولیه یوبی‌سافت بیشتر بوده است. آمار چشمگیر ۸۰.۴ درصد از این رقم به واسطه درآمد دیجیتالی کمپانی به دست آمده که در مقایسه با آمار ۷۵.۳ درصدی سال گذشته پیشرفت داشته است. ۹۴.۳ درصد از کل فروش متعلق به بازی‌هایی است که در این بازه زمانی منتشر نشده‌اند که در مقایسه با آمار ۹۱.۱ درصدی سال گذشته پیشرفت اندکی را تجربه کرده است.

به جای بازی‌های جدیدی که در سه‌ماهه اول سال منتشر شده‌اند، این بازی Ghost Recon: Wildlands است که تاکنون موفق شده بهترین عملکرد امسال یوبی‌سافت را ثبت کند و فروش بسیار خوبی داشته باشد. یوبی‌سافت گفته است که این آمار از ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی بازی در تمامی پلتفرم‌ها در مناطق آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و ژاپن در جریان نیمه ابتدایی سال به دست آمده است.

در تفکیک فروش بازی‌ها بر اساس مناطق جغرافیایی و پلتفرم‌ها متوجه تغییر کمی نسبت به سال گذشته می‌شویم. با این حال، فروش بازی‌ها در پلی‌استیشن 4 بخش بسیار بزرگ‌تری را در مقایسه با فروش کلی سال گذشته به خود اختصاص داده است. در سه‌ماهه ابتدایی امسال، ۴۴ درصد فروش بازی‌ها متعلق به پلی‌استیشن 4 بوده و ایکس‌باکس وان ۲۲ درصد از فروش را در اختیار دارد. سال گذشته، این مقدار برای کنسول سونی ۳۱ و برای کنسول مایکروسافت ۲۳ درصد بود. فروش بازی‌ها در رایانه‌های شخصی هم از ۲۶ درصد پارسال به ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

در گزارش مالی امروز نکته مهم دیگری به چشم نمی‌خورد. با وجود این، کسب این نتیجه مثبت با توجه به تهدیدات ویوندی برای تصاحب یوبی‌سافت چشمگیر به نظر می‌رسد؛ چرا که یوبی‌سافت با این نتایج، کارآمد بودن استراتژی خود را نشان داده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده