نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

دنیل کریگ همچنان نقش جیمز باند را بازی خواهد کرد

طبق گزارشات جدید، به نظر می‌رسد باز هم دنیل کریگ ایفاگر نقش مامور 007 باشد.

از همان زمان اکران آخرین فیلم مجموعه‌ی جیمز باند، همواره شایعات متفاوت و صحبت‌های ضدونقیضی پیرامون قسمت جدید این مجموعه وجود داشته و در واقع مهم‌ترین اخبار هم مربوط به انتخاب و گمانه‌زنی در مورد بازیگر جدید برای ایفای نقش این شخصیت ابرجاسوس بوده است. طبق اخبار جدید قرار است دنیل کریگ برای پنجمین بار نقش مأمور 007 را ایفا کند و از طرفی سازندگان در نظر دارند بار دیگر با ادل، خواننده‌ی مطرح پاپ بریتانیا، برای ساخت آهنگ اصلی فیلم جدید همکاری کنند.   

طبق گزارشی که سایت میرور انگلستان داشته است، قرار است دنیل کریگ در بیست‌وپنجمین فیلم از مجموعه‌ فیلم‌های جیمز باند حضور داشته باشد. این سایت تعدادی از دیگر گزینه‌های احتمالی بازی در نقش جیمز باند را هم لیست کرده که نام‌هایی چون ادریس البا، تام هاردی، جیمز نورتون و آیدن ترنر در این فهرست به چشم می‌خورد؛ البته این‌ نام‌ها پیش‌تر نیز مطرح شده بودند و دیگر بعید است کسی جز دنیل کریگ ایفاگر نقش جیمز باند در فیلم جدید این مجموعه‌ باشد.  

در مورد ادل نیز که طرفداران این مجموعه مطمئناً آهنگ زیبای Skyfall را که در فیلم ۲۰۱۲ جیمز باند به عنوان آهنگ ابتدایی در نظر گرفته شد کاملاً به خاطر دارند؛ این آهنگ برنده‌ی جوایز متعددی شد، از جایزه‌ی بفتای سینمای انگلستان گرفته تا اسکار هالیوود. فیلم Skyfall (اسکای‌فال) نیز یکی از بهترین و متفاوت‌ترین فیلم‌های مجموعه‌ی جیمز باند در چند سال اخیر بوده است و مورد تحسین بسیار منتقدین قرار گرفت. البته در میان تماشاچیان بازخورد متفاوتی داشت و همه نتوانستند با فضای متفاوت و تیره‌وتار آن فیلم ارتباط برقرار کند. در هر صورت قرار است ساخت آهنگ اصلی فیلم جدید نیز به ادل سپرده شود؛ طبق این گزارش باربارا براکلی، تهیه‌کننده‌ی فیلم، این انتخاب را انجام داده و اصرار زیادی هم به بازگشت ادل دارد.

Daniel-Craig

این نکته را هم باید در نظر گرفت که صدای ادل و نقش‌آفرینی دنیل کریگ در فیلم Skyfall، پرفروش‌ترین فیلم تمام مجموعه‌ی جیمز باند را به نام خود ثبت کرده است؛ این فیلم چیزی نزدیک ۱.۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته است. قطعاً انتخاب دوباره‌ی هر دوی این افراد بی‌دلیل نبوده است و سازندگان این دو را انتخابی عالی، برنده و پولساز می‌دانند. این را هم باید اضافه کنیم که این گزارش احتمال حضور دنیل کریگ را بسیار بالا می‌داند و تقریباً حضور وی در فیلم جدید قطعی شده است، ولی در مورد ادل هنوز چیزی مشخص و قطعی نیست.

ادل به تازگی دو اجرا از آخرین تور جهانی خود را لغو کرده و دلیل آن هم آسیبی است که به تارهای صوتی وی وارد آمده است. طبق برخی اخبار شاید وی هرگز دیگر تور جهانی برگزار نکند.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ بود که دنیل کریگ در صحبت‌هایی راجع به بازی در فیلم جدید جیمز باند گفته بود که اگر باز هم در این مجموعه ایفای نقش کند تنها به دلیل مسائل مالی خواهد بود. یک سال بعد اخبار جدیدی در مورد حضور وی در نقش مأمور 007 به دست آمد؛ طبق این اخبار سازندگان برای بازی در فیلم بیست‌وپنجم و بیست‌وششم این مجموعه پیشنهاد دستمزد ۱۵۰ میلیون دلاری را به وی داده بودند.

دنیل کریگ بعد از پایان فیلم‌برداری آخرین فیلم مجموعه، Spectre (شبح)، گفت دیگر علاقه‌ای ندارد با پروژه‌ای جدید از جیمز باند همکاری داشته باشد؛ وی به تایم‌اوت (TimeOut) چنین گفت:

پشت دستم را داغ می‌کنم و ترجیح می‌دهم دیگر نزدیک این شخصیت هم نشوم؛ نه، در این موقعیت حتی نمی‌خواهم راجع به این موضوع فکر کنم، همین. تصمیمم در شرایط کنونی همین است، فیلم‌برداری فیلم Spectre تمام شده است و می‌خواهم به چیزهای دیگر فکر کنم.  

James-Bond-II

سم مندس، کارگردان معروف هالیوودی که فیلم‌های همچون American Beauty (زیبای آمریکایی)، Road to Perdition (جاده‌ای به سوی تباهی)، Jarhead (جارهِد)، Revolutionary Road (جاده‌ی انقلابی) و Away We Go (جایی که می‌رویم) و نیز دو فیلم آخر مجموعه‌ی جیمز باند، Skyfall و Spectre را در کارنامه‌ی خود دارد، تأیید کرد که کارگردان فیلم جدید این مجموعه او نخواهد بود. اخیراً هم تام هاردی در صحبت‌هایی از علاقه‌ی خود به حضور کریستوفر نولان برای کارگردانی فیلم جدید سخن گفته بود. گفتنی است تام هاردی هم تا مدت‌ها از گزینه‌های بسیار محتمل ایفای نقش مأمور 007 بود. در این گزارش آمده است که کار نویسندگی فیلم جدید نیز احتمالاً بر عهده‌ی همان نویسندگان معروف این مجموعه، یعنی رابرت وِید و نیل پرویس خواهد بود.  

نکته‌ی جالب این است که هنوز کمپانی سونی هیچ‌گونه صحبت رسمی در مورد فیلم بعدی این مجموعه نداشته است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده