نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

آپدیت جدید بازی Dota 2 بخش Matchmaking را هدف قرار می‌دهد

با انتشار بروزرسانی جدید بازی Dota 2 شاهد تغییراتی در قسمت Matchmaking بازی بودیم که به منظور کسب بهترین تجربه و بهبود روند بازی صورت گرفته است.

در آپدیت جدید بازی Dota 2 شاهد تغییرات مهم و حساسی در قسمت Matchmaking بازی بودیم که تمرکز اصلی آن روی بهبود تجربه‌ی کاربران از بازی است. در ادامه به بررسی جزء به جزء تغییرات صورت گرفته خواهیم پرداخت. 

اضافه شدن شماره تلفن به هر حساب کاربری

اولین تغییر عمده‌ی بروزرسانی این است که کاربران باید یک شماره تلفن منحصر‌به‌فرد به حساب کاربری خود اضافه و آن را تایید کنند. از یک شماره تلفن نمی‌توان برای دو حساب استفاده کرد و افزودن شماره‌های مجازی و آنلاین به حساب کاربری امکان پذیر نخواهد بود. کاربران از امروز تا تاریخ پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ فرصت دارند تا شماره‌ی خود را در حساب کاربری ثبت کنند.

در صورتی که پس از سپری شدن این مهلت شماره تلفن خود را درحساب کاربری فعال نکنید دسترسی به بخش رنک از شما گرفنه می‌شود. همچنین تغییر شماره تلفن ثبت شده در حساب کاربری امکان‌پذیر است اما با انجام این کار دسترسی به بخش رنک بصورت موقت تا سه ماه از شما گرفته خواهد شد. 

متعادل سازی در بخش Rank

در بروزرسانی اخیر شاهد متعادل‌سازی در بخش رنک هستیم به این صورت که اگر Solo MMR کاربری بیشتر از Party MMR او باشد برای پیدا کردن بازی، میانگین گرفته خواهد شد که در نتیجه بازی Party این شخص از رنک بالاتری نسبت به قبل برخوردار است.

اضافه شدن گزینه‌ی Solo Queue به بازی

قابلیت جدیدی به بازی افزوده شده تا با فعال کردن آن در بازی‌هایی که بصورت تکی جستجو می‌شود، شاهد افرادی بصورت Party در تیم نباشیم. نحوه‌ی فعال‌سازی این قابلیت کاربردی را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. 

Dota 2

تغییرات صورت گرفته در بخش Matchmaking

مواردی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های بخش رنک به بازی دوتا 2 افزوده شده است که از میان آنها می‌توان به سیستمی اشاره کرد که از باز کردن رنک‌های بالا از طریق Abuse جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر این قوانین جدیدی برای جریمه‌ی کاربران نابه‌هنجار وضع شده است و اگر کاربری به دلایلی نظیر ترک کردن بازی یا گزارش شدن (Report) جریمه شود علاوه بر بازی‌های Single Draft از چند ساعت تا چند روز قادر به انجام بازی نخواهد بود.

سیستم جدیدی نیز به بازی افزوده شده است که اگر تشخیص دهد کاربری از طریق Feed دادن سعی در خراب کردن بازی تیم دارد، به سرعت Ban خواهد شد. همچنین اکانت‌هایی که با ربات کنترل می‌شدند همگی از دسترس خارج شدند. 

تغییرات سرورها

از این به بعد امکان آزادسازی و افزایش مقدار رنک در سرورهای South Africa، India و Dubai به دلیل استفاده‌ی نامناسب از این سرورها نظیر افزایش رنک از طریق Abuse، وجود نخواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده