نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

بررسی اپیزود اول بازی Guardians of the Galaxy: The Telltale Series از دید سایت‌های معتبر دنیا

اپیزود اول بازی Guardians of the Galaxy: The Telltale Series امروز عرضه می‌شود و در این مطلب مروری بر نمره‌های این بازی خواهیم داشت.

استودیو تل‌تیل گیمز مدت‌ها است که به ساخت بازی‌های داستان‌محور از مجموعه‌های بزرگ و مشهور مشغول است و پیش از آن شاهد ساخته شدن آثاری چون The Walking Dead، Game of Thrones و Batman توسط این استودیو بودیم. جدیدترین محصول این استودیو با همکاری مارول و بر اساس مجموعه نگهبانان کهشکان (Guardians of the Galaxy) چندی پیش با نام کامل Guardians of the Galaxy: The Telltale Series معرفی شد و امروز هم اپیزود اول این بازی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، اندروید و iOS عرضه خواهد شد. این بازی هم مانند دیگر ساخته‌های تل‌تیل گیمز یک اثر داستان‌محور است که اپیزود‌های بعدی آن نیز به مرور عرضه خواهند شد. همچنین بازی یک نسخه فیزیکی نیز خواهد داشت که در اردیبهشت عرضه می‌شود و فقط شامل اپیزود اول بازی و کدی برای دانلود اپیزود‌های بعدی خواهد بود.

اپیزود اول بازی که Tangled Up in Blue نام دارد، نمره‌های متوسطی را از سایت‌های معتبر نقد و بررسی بازی‌ها دریافت کرده است. در ادامه مروری بر نقد، بررسی و نمره‌های این بازی خواهیم داشت:

Guardians of the Galaxy - Episode 1: Tangled Up in Blue

سازنده: تل‌تیل گیمز

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، اندروید و iOS

سبک: ماجراجویی/داستان‌محور

تاریخ عرضه: ۲۹ فروردین

Guardians of the Galaxy: The Telltale Series

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

اپیزود اول بازی Guardians of the Galaxy: The Telltale Series شروع بسیار خوبی برای این مجموعه به حساب می‌آید. بازی داستان و شخصیت‌های خوبی دارد و جهان آن هم بسیار جالب به نظر می‌رسد. در صورتی که اپیزود‌های بعدی این بازی هم از حیث دیالوگ‌ها و صحنه‌های اکشن در همین سطح ظاهر شوند، قطعا این بازی می‌تواند در بین آثار موفق تل‌تیل گیمز قرار بگیرد. فقط امیدوارم که بازی در جریان روایت داستانش، فرصت بیش‌تری به کاراکتر‌ها برای خود‌نمایی بدهد.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

اپیزود اول بازی پتانسیل نسبتا خوبی دارد. ولی یک مشکل با این بازی دارم و آن هم این است که دلیل اصلی محبوبیت مجموعه نگهبانان کهکشان، شخصیت‌های عجیب و کار‌های عجیب‌تری است که انجام می‌دهند. ولی ساخته تل‌تیل گیمز در این زمینه ریسک کمی انجام داده است و نتوانسته آنطور که باید و شاید این ویژگی‌ها را به بازی منتقل کند. به همین دلیل هم شاید بازی نتواند ایده جالبی برای هر پنج اپیزود این اثر داشته باشد.

گیم اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

اپیزود اول بازی ریتم سینمایی خوبی دارد ولی در عین حال مکانیزم‌های گیم‌پلی این بازی به این ریتم آسیب زده و آن را مختل می‌کنند. همچنین شخصیت‌های این بازی بسیار عمیق و عالی کار شده‌اند و اپیزود اول قادر است یک سری سوال‌های مهم را در ذهن مخاطب ایجاد کند که انتظار برای اپیزود دوم را سخت می‌کنند.

دیستراکتوید: ۶۵ از ۱۰۰

برخلاف فیلم Guardians of the Galaxy که توانست افراد زیادی را جذب این مجموعه کند، اپیزود اول ساخته تل‌تیل گیمز چنین جذابیتی ندارد. بلکه بیش‌تر افرادی از این بازی خوش‌شان خواهد آمد که پیش از این هم طرفدار این مجموعه بوده‌اند و برای این افراد، بازی ارزش تجربه کردن را دارد.

پی‌سی گیمر: ۵۸ از ۱۰۰

داستان اپیزود اول بازی Guardians of the Galaxy ممکن است در برخی قسمت‌ها جذاب به نظر برسد، ولی در مقایسه با روند سرراست و در عین حال لذت‌بخش ساخته‌های پیشین تل‌تیل گیمز، این بازی شرایط خیلی خوبی ندارد و مشکلاتی در زمینه داستان و دیالوگ‌ها دیده می‌شود.

بررسی بازی Guardians of the Galaxy

بررسی بازی Guardians of the Galaxy


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده