نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

فیلم فروشنده نماینده ایران در اسکار 2017 شد

هیأت معرفی فیلم‌های ایرانی به آکادمی اسکار، فیلم فروشنده را به عنوان نماینده‌ی ایران در اسکار 2017 اعلام کرد.

بنیاد سینمایی فارابی رسما اعلام کرد که فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی با «اکثریت قوی آراء» از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شده است. امیر اسفندیاری سخنگوی هیأت انتخاب فیلم در این باره گفت:

پس از بحث‌های همه جانبه و بررسی‌های تکمیلی در خصوص پنج فیلمی که در فهرست کوتاه دوم قید شده بود، این هیأت با اکثریت قوی آراء، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را برای معرفی به فرهنگستان و رقابت از سوی کشورمان در رشته بهترین فیلم خارجی زبان برگزید.

اعضای این هیأت را پوران درخشنده (کارگردان)، محمد بزرگ‌نیا (کارگردان)، محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، سعید عقیقی (فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی)، امیر حسین علم‌الهدی (دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه)، شهرام مکری (کارگردان)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، اکبر نبوی (تهیه کننده و منتقد سینمایی) و امیر اسفندیاری (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) تشکیل می‌دهند.

پیش از انتخاب فروشنده، این هیأت لیست فیلم‌هایی را که برای معرفی به اسکار 2017 شانس دارند اعلام کرده بود. فیلم‌های این لیست عبارتند از «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می‌شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده).

زمان رأی‌گیری از اعضای آکادمی برای انتخاب نامزدها از ۵ ژانویه آغاز می‌شود و تا ۱۳ ژانویه ادامه خواهد داشت و نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی نیز روز ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) اعلام خواهند شد. مراسم نهایی هشتاد و نهمین جوایز سینمایی اسکار در روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده