نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹

Skydive و دو بازی دیگر به سرویس Backward Compatibility ایکس باکس وان اضافه شدند

بازی‌های Skydive ،Planets Under Attack و Clannad از طریق قابلیت Backward Compatibility در دسترس کاربران ایکس‌باکس وان قرار گرفتند.

کمپانی مایکروسافت سه مورد دیگر را به فهرست بازی‌های Backward Compatibility در کنسول نسل هشت‌اش اضافه کرد. البته این‌بار با بازی‌هایی نسبتاً کم‌حجم سر و کار داریم؛ ضمن اینکه یکی از آن‌ها هم منحصر به کشور ژاپن است. این بازی‌ها عبارت‌اند از Skydive ،Planets Under Attack و Clannad که مورد سوم تنها در سرزمین آفتاب تابان قابل اجرا است. این خبر مانند معمول توسط میجر نلسون اعلام شد که وی ضمن آن، لیست بازی‌های Backward Compatibility ایکس‌باکس وان را هم در وب‌سایت‌اش بروز کرد.

کاربرانی که بازی‌های نام‌برده را پیش‌تر برای ایکس‌باکس 360 خریداری کرده‌اند می‌توانند با دانلود کردن محتویات مربوط به آن‌ها، این بازی‌ها را روی ایکس‌باکس وان اجرا کنند. در غیر این صورت، برای تجربه کردن این بازی‌ها باید نسخه‌ی دیجیتال آن‌ها را خریداری کرد که Skydive قیمتی ۷ دلاری و حجمی ۷۵۰ مگابایتی، Planets Under Attack بهایی ۱۵ دلاری و حجمی ۳۸۰ مگابایتی و Clannad هم، که یکی از شاخص‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های تصویری (Visual Novel) است، قیمتی ۴۱۰۰ ینی و حجمی در حدود ۶.۸ گیگابایت دارد.

تعداد بازی‌های سازگار با Backward Compatibility اکنون به بیش از ۳۰۰ عدد رسیده که در این میان، ساخته‌هایی مانند سه‌گانه‌ی BioShock به‌تازگی به آن‌ها پیوسته‌اند. مایکروسافت پیش‌تر وعده داده بود که شمار بازی‌های این فهرست را تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۳۰۰ عدد برساند که اکنون به این هدف دست پیدا کرده است. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، هم اخیراً عنوان کرد که نزدیک به نیمی از دارندگان ایکس‌باکس وان بازی‌های Backward Compatibility را روی کنسول‌شان اجرا می‌کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده