مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لول‌آپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لول‌آپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    • نظر

      @salim1994
      بله همیشه یه متخصص می‌تونه نظرات دقیق و کاربردی‌تر تو زمینه‌ی کاریش به علاقمندان ارائه بده. تنها چیزی که می‌تونم بهتون وعده بدم اینه که احتمالا در بخشی از مقالات سعی می‌کنیم با تعدادی از باتجربه‌های این صنعت در داخل مصاحبه‌هایی داشته باشیم و این مصاحبه‌ها رو براتون قرار بدیم ولی خب هنوز چیزی حتمی نشده...ممنون از این که مقاله رو مطالعه کردید

    • نظر

      @The Last Of Us .
      ممنون دوست عزیز که همیشه با ما هستی D:

    • نظر

      @emran0_0
      ممنون از این که نظر گذاشتید
      شخصا معتقدم نبود دانش فنی مشکل امروز صنعت بازی‌سازی ایران نیست. شما امروزه به راحتی می‌تونید بدون هیچ آموزش جانبی و صرفا با مطالعه راهنماهای خود نرم‌افزارها و موتورها و با تمرین‌های مدام بخش بزرگی از دانش فنی مورد نیازتون رو کسب کنید.
      بازی‌های ساخته شده هم نشون دهنده‌ی این موضوع هست ولی چیزی که ما توی اون لنگ می‌زنیم مسائلی جدای از مسائل فنی است که البته اینم باید بگم نکات فنی صرفا در آموزش یونیتی یا آنریل خلاصه نمی‌شن. به امید خدا در بخش سوم مقالات آموزش بازی‌سازی وارد مسائلی از قبیل روش‌های بهینه‌سازی مدل، مدیریت حجم بالای اطلاعات،‌ الگوهای برنامه‌نویسی و از این قبیل مسائل هم میشیم ولی هیچ وقت وارد مسائلی از قبیل آموزش یونیتی که فراوان در موردشون آموزش وجود داره نخواهیم شد
      تشکر از این که مقاله رو مطالعه کردید

    • نظر

      @amir.toures@gmail.com
      شخصا از بلندر استفاده می‌کنم و قبولشم دارم ولی با توجه به وضعیت ایران شما می‌تونید از نرم‌افزارای دیگه هم استفاده کنید. بلندر، تری‌دی‌مکس،‌ مایا، سینمافوردی و حتی چند نرم‌افزار دیگه هم که ازشون اسم نبردیم همه توانایی انجام این کار رو دارند. مهم‌ترین نکته موجود اینه که شما با کدومشون راحت‌ترید. طراحی شخصیتم بیشتر متکی به خلاقیت فردیه تا توانایی‌های نرم‌افزاری
      ممنون که مقاله رو مطالعه کردید

    • نظر

      @ AMIN1814
      بله این عکس همون عکسه ولی در مورد مسابقه هم تا اونجایی که من اطلاع دارم هنوز هیچ خبر جدیدی نیست

    • پست
      جمعه, ۲۶ آبان ۹۶, ۱۰:۵۹
    • نظر

      @Mohammadps4
      این طور که توضیح دادی آقا محمد باید بگم که اصلا یکی از عوامل بوجود اومدن کلاس‌ها همین تفاوت در ادواته که هر شخصیتی به نوع مشخصی از ادوات دسترسی داره که حتی این موضوع می‌تونه در مدل تانک‌های در دسترسم باشه
      بازم ممنون که توضیح دادی

    • نظر

      مثل همیشه عالی
      فقط این که اگه اشتباه نکنم گروهی که کلیپ آخر این فریم رو ساخته بودن با اون گروهی که کلیپ جیمز باند رو ساخته بودند(تو فریمای قبلی) یکی بود...نقش اول هر دوتاشون اون یارو شرقیه بود :)
      .
      .
      در مورد نظر سنجی هم باید بگم که (خدا خودت بهم رحم کن!) آنچنان نتونستم با پدرخوانده ارتباط برقرار کنم :|
      به خاطر تعریفا یکش رو دیدم ولی دوش رو نصفه بستم و سپس هر سه نسخه رو با هم پاک کردم!
      هیییییییییییی....

    • نظر

      @Mohammadps4
      سلام محمدجان
      کلاس‌ها بیشتر تو بخش آنلاین هستند ولی معمولا در بازی‌هایی که هم بخش داستانی دارند و هم بخش آنلاین همیشه شرایطی رو در بخش داستانی تدارک می‌بینند که شما با همه‌ی کلاس‌ها آشنا بشید. مثل همون چیزی که تو بتل ۱ بود. اما چیزی که ما گفتیم این بود که کلاس‌ها صرفا مختص بخش آنلاین نیستند و مثل بازی‌های دیابلو و دراگون ایج می‌تونیم برای هر کلاس بازی یه خط داستانی مخصوص به اون داشته باشیم، اگرچه در بازی همانند دیابلو خط داستانی اصلی یکیه و تنها تفاوت در جزییاته
      در مورد سوال دوم هم کلا بدونید که در بحث ادوات و تسلیحات هم تا موقعی که این تسلیحات در انحصار شخصیت یا گروه خاصی باشه(همانند گروه اسنایپر) جزیی از اون کلاس به حساب میاد. با این حال دقیق منظورتون از چالش رو متوجه نشدم...اگه یه مقدار توضیح بدید ممنون میشم
      در مورد بازی undertale هم قول می‌دم وقتی به مباحث گرافیکی و داستانی برسیم حتما از بازی‌های اینطوری استفاده خواهیم کرد

    • نظر

      @WoOow
      به نظرم بهتره برای رسیدن به جواب این سوال با کسی که تو این زمینه(راه‌اندازی استودیو) تجربه داره صحبت کنید. شخصا تو زمینه راه‌اندزی استودیو هیچ سر رشته‌ای ندارم