عضو تحریریه
سارا مرتضوی

سارا مرتضوی

تهران، تهران
درباره من:
عضویت: شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶
  1. سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | شنبه, ۲۴ خرداد ساعت ۱۳:۵۶

    @aref_atm
    الان چک کردم دیدم رو استیمم عرضه کردن.

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | شنبه, ۲۴ خرداد ساعت ۱۳:۵۸

    @ALI1400
    داستان بازی درواقع پیش‌درآمد دو نسخه قبلیه. یعنی اگر قبلیارو هم بازی نکرده باشید مشکلی پیش نمیاد.

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | شنبه, ۲۴ خرداد ساعت ۱۳:۵۹

    @Rezaenslaved
    نه متاسفانه این بازی نسخه سوییچ نداره.

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | شنبه, ۲۴ خرداد ساعت ۱۷:۲۵

    @marco
    موافقم باهات. با اینکه پیشرفت گرافیکی داره به هر حال، ولی اون‌قدری نیست که خیلی به چشم بیاد. که البته این نکته برای من مهم نبوده راستش. برای من بالا بودن گرافیک مهم نیست، جزئیات محیط و طراحی زیبا و درآوردن اتمسفر تو بازی مهم‌تره. و اینکه بعد از زووم کردن هم مشکلی روی بافت محیط و تکسچرا ندیدم راستش. البته اینم بگم بارها و بارها به باگ برخوردم تو این بازی، ولی می‌دونی ازونجایی که می‌می‌می هنوز نیمچه ایندی به‌حساب می‌آد، از نظر من منصفانه نیست برای مشکلات ریز فنی یا برای باگ نمره کم کنی ازشون. اونم چون اصلا به تجربه بازی لطمه نمی‌زنه. حالا درست یا غلط، من اینجوری فکر می‌کنم :)

    راجع به انیمیشن‌ها، به‌نظر من طراحی کاراکتر و انیمیشناشون خیلی خیلی زیبان (تازه نریم سراغ طراحی آواتارا :دی). هر کاراکتر حداقل ده تا آیدل انیمیشن داره برا خودش :دی شده نیم ساعت نشستم فقط آیدل انیمیشن اینارو نگاه کردم. انیمیشن دشمنام چی بگم والا، سی ساعت این بازی رو بازی کردم ولی یه لحظه هم احساس نکردم «چیزی» برام تکراری شده تو این بازی. شاید برای چیدمان دشمناست، یا اینکه هربار دارن یه کاری می‌کنن یا با سایر ان پی‌سی ها تعامل می‌کنن، دیالوگ می‌کنن، غر می‌زنن و .. اینه که اصلا حس تکرار نداشتم راستش.

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | یکشنبه, ۲۵ خرداد ساعت ۱۳:۱۳

    @marco
    ممنون بابت نظرت. ولی ببین به نظرم منصفانه نیست بگی توانایی‌های کاراکترها مثل شدو تاکتیکزه. اسلحه کوپر که می‌تونی همزمان به دو نفر شلیک کنی، تله خرس هکتور، نمی‌دونم این قابلیت جدید کیت که می‌تونه دشمنارو جا به جا کنه، و صد البته ایزابل که واقعاً جسارت می‌خواست همچین توانایی‌هایی بهش دادن. اتفاقا من سر این ریسکایی که کردن خیلی هم نگران بودم، ولی وقتی نتیجه رو دیدم که چه خوب تونستن با این قابلیت‌های جدید بازم گیم‌پلی رو بالانس در بیارن خیالم راحت شد. جدای از اینا احساس میکنم دنیای بازی خیلی بزرگ‌تر و پر جزئیات‌تر شده بود. موزیکا متنوع‌تر، دیالوگ‌نویسی‌ها بهتر، چالش‌های مجزایی که بعد از تموم کردن بازی بهت می‌ده، سیستم شوداون که نسبت به شدومود بازی قبلی خیلی کاربردی تر و بهتر شده، عوامل محیطی‌ای که میتونی ازشون استفاده کنی برای نابود کردن دشمنا بیش‌تر شده و ... یه جاهای ریزیم تغییر دادن مثل فست‌فوروارد کردن گیم‌پلی، نشون دادن پروسه بازیت...
    و می‌گم منم مثل خودت، یکی از بهترین بازی‌های عمرم همون شدوتاکتیکز بوده. ولی کاملاً از تجربه دسپرادوس سه هم راضی بودم و تغییرات بیش‌تر از این رو هم شاید خوشم نمیومد حتی. به اون‌طرف قضیه هم به‌هر حال باید نگاه کرد دیگه. و یه مورد دیگه اینکه، به اصل گیم‌پلی بازی توجه نمی‌کنی چرا :)) جنس چالش‌هایی که اینجا داری، نوع طراحی مراحل و نحوه بازی کردن کاملاً متفاوته نسبت به شدو تاکتیکز. به‌نظرم یکمی به طراحی مراحل بیش‌تر دقت کن که اصل زحمت این بازی هم همون طراحی مراحلشه.

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | یکشنبه, ۲۵ خرداد ساعت ۱۴:۰۴

    @ALI1400
    نه دوست عزیز بحث علایق شخصی نیست، بحث منطقه. منطق بهم می‌گه خروجی یه استودیوی ایندی آلمانی که نهایتاً بیست سی‌نفر توش کار می‌کنن و اولین‌باره که یه ناشر بزرگ حمایتشون می‌کنه و حتی موشن‌کپچر کاراکتراشم باید برون‌سپاری کنه رو با یه استودیوی تریپل‌ای مثل چمیدونم کوآنتیک دریم یا سانتا مونیکا که خفن‌ترین تجهیزات موشن‌کپچر رو تو اتاق کناری‌شون دارن که مقایسه نمی‌کنن :دی هرچند از یک استودیوی تریپل ای هم توقع نمی‌ره «حتما» گرافیک بازی رو ارتقا داده باشه. ولی از همشون یک چیز توقع می‌شه داشت: خروجیت باید کارآمد باشه، یعنی هم لذت بصری بده و هم حین تجربه بازی کاربر رو دچار مشکل نکنه. و آیا صرفاً از گرافیک بالا می‌شه لذت بصری برد؟
    و البته جدای از همه این‌ها، بررسی گرافیک توی یه بازی RTT با سایر بازی‌ها زمین تا آسمون فرق می‌کنه. اینجا دنبال دیتیل طراحی چهره نباید بود، اینجا کلیت طراحی یک مرحله و جزئیات محیطی مهمه که دسپرادوس سه سنگ تموم گذاشته تو این مورد :)

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | دوشنبه, ۲۶ خرداد ساعت ۱۰:۵۷

    @Rick Grimes
    راک‌استار و بازی‌هاش از عجایب روزگارن. من رد دد یکو تموم کردم، و باهاش به معنای واقعی زندگی کردم. رد دد دو رو تا یه جاهاییش رفتم ولی وقت نمی‌کنم متاسفانه تمومش کنم. ولی درکل، حجم زحمتی که راک‌استار برای ساخت بازی‌هاش می‌کشه واقعا باورنکردنیه. واقعا خفن و با استعداد و کاربلد و ترسناکن! :)

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | دوشنبه, ۲۶ خرداد ساعت ۱۰:۵۸

    @آرائيس نظریان
    عالیه! و من حتی به یه آی‌پی جدیدم فکر می‌کنم. یه لوکیشن و سناریو جدید! البته گناه دارن، همون دنباله شدو تاکتیکزم بسازن واقعا ممنون‌شون می‌شیم :دی

    بررسی بازی Desperados III

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۳

    @randy
    اتفاقا تنها چیزی که نجاتم داد همین بازی شورش در شهر بود :)

    ریلود شانزدهم: شورش در شهر

    سارا مرتضوی
    سارا مرتضوی | یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۵

    @HarD HeaD
    اوه آره اون بازی عالیه! خیلی بازی عجیب و غریبیه اتفاقا. مرسی که اشاره کردی :)

    ریلود شانزدهم: شورش در شهر

صفحه ۸ از ۵۰