@Twdrick بله امریکاییها هم میتونن وارد صنعت انیمه بشن ولی اینکه «راحت» از ژاپن جلو بزنن خیر! همونطور که نیکلودئون با استفاده از ساختار و المانهای انیمههایی مثل ناروتو و هانترهانتر و کیمیاگر تمام فلزی سریالهای موفق آواتار رو با شمایل نزدیک به انیمه ساخت ولی هیچ وقت به خاطر پیشینه و پتانسیل به سطح تولیدات اونها وارد نشد. درسته، لایو اکشنهای ژاپنی قرار نیست به جایگاه هالیوود وارد بشن، همونطور که لایو اکشنهایی که هالیوود بر اساس انیمهها ساخته افتضاح بوده (مثل دث نوت و روح در پوسته)؛ چون همه در بافتی که رشد کردن موفقتر هستن. ضمن اینکه قرار نیست هیچ اثری کوبیده بشه تا اثر دیگهای دیده بشه یا یک جمعیت بزرگ زیر سوال بره، بلکه هدف اینه که نباید دید رو محدود به سمت خاصی از هنر نگه داشت. ترازو در دست هر کسی ترازوست ولی وزنههای مقیاس میتونه واحدهایی متفاوت از سلایق و دیدگاهها و تعصبها داشته باشه و تنها بازی با اعداد باشه. آثار بد همیشه در هر عرصهای از هنر هست اما وجودشون برای قدرشناسی شاهکارها لازمه و تنها وقتی زمینه برای امتحان هر ایدهای فراهم باشه استعدادها و خلاقیتها امکان دیده شدن پیدا میکنن.
@Amirhossein Erfanifar همینطوره گرینچ 2018 با وجود اینکه سعی کرده پتانسیلهایی برای جذابیت بیشتر ایجاد کنه اما خلاقیتی برای استفاده از اونها نشون نمیده و ساختار منسجم اون اقتباس ۵۳ سال پیش رو هم نداره پس خیلی زود فراموش میشه در حالیکه اثر قدیمیتر همچنان در ایام کریسمس از شبکههای مختلف دنیا پخش میشه ممنون از حسن نظر شما دوست عزیز زومجی
لایکا استاپ موشن رو به خوبی با تکنولوژی تلفیق کرده و روح تازهای به این سبک دمیده... + یه مصاحبه هم از مدیر استودیو خوندم که با وجود این همه زحمت علاقهای به دنبالهسازی نداره
@Amir Najafi خیر اون Leica Camera AG است که یه کمپانی آلمانی قدیمی و فعال در ساخت دوربینهای عکاسیه، اما این Laika Entertainment یه استودیوی امریکایی ساخت انیمیشنهای استاپ-موشنه که از سال 2005 فعالیتش رو شروع کرده
نظر
@Twdrick
بله امریکاییها هم میتونن وارد صنعت انیمه بشن ولی اینکه «راحت» از ژاپن جلو بزنن خیر! همونطور که نیکلودئون با استفاده از ساختار و المانهای انیمههایی مثل ناروتو و هانترهانتر و کیمیاگر تمام فلزی سریالهای موفق آواتار رو با شمایل نزدیک به انیمه ساخت ولی هیچ وقت به خاطر پیشینه و پتانسیل به سطح تولیدات اونها وارد نشد. درسته، لایو اکشنهای ژاپنی قرار نیست به جایگاه هالیوود وارد بشن، همونطور که لایو اکشنهایی که هالیوود بر اساس انیمهها ساخته افتضاح بوده (مثل دث نوت و روح در پوسته)؛ چون همه در بافتی که رشد کردن موفقتر هستن.
ضمن اینکه قرار نیست هیچ اثری کوبیده بشه تا اثر دیگهای دیده بشه یا یک جمعیت بزرگ زیر سوال بره، بلکه هدف اینه که نباید دید رو محدود به سمت خاصی از هنر نگه داشت. ترازو در دست هر کسی ترازوست ولی وزنههای مقیاس میتونه واحدهایی متفاوت از سلایق و دیدگاهها و تعصبها داشته باشه و تنها بازی با اعداد باشه.
آثار بد همیشه در هر عرصهای از هنر هست اما وجودشون برای قدرشناسی شاهکارها لازمه و تنها وقتی زمینه برای امتحان هر ایدهای فراهم باشه استعدادها و خلاقیتها امکان دیده شدن پیدا میکنن.
پست
یکشنبه, ۲۸ بهمن ۹۷, ۱۶:۵۹نظر
هم تریلر و هم تم پاییزیش جذاب بودن (:
به نظر میرسه از اون قالب کلاسیک دیزنی هم فاصله گرفته و میتونه یه دنباله بهتر از نسخهی قبلش بشه
نظر
@Amirhossein Erfanifar
همینطوره گرینچ 2018 با وجود اینکه سعی کرده پتانسیلهایی برای جذابیت بیشتر ایجاد کنه اما خلاقیتی برای استفاده از اونها نشون نمیده و ساختار منسجم اون اقتباس ۵۳ سال پیش رو هم نداره پس خیلی زود فراموش میشه در حالیکه اثر قدیمیتر همچنان در ایام کریسمس از شبکههای مختلف دنیا پخش میشه
ممنون از حسن نظر شما دوست عزیز زومجی
پست
چهار شنبه, ۲۴ بهمن ۹۷, ۱۶:۵۹پست
دوشنبه, ۲۲ بهمن ۹۷, ۲۳:۰۷پست
جمعه, ۱۹ بهمن ۹۷, ۱۸:۲۸نظر
لایکا استاپ موشن رو به خوبی با تکنولوژی تلفیق کرده و روح تازهای به این سبک دمیده...
+ یه مصاحبه هم از مدیر استودیو خوندم که با وجود این همه زحمت علاقهای به دنبالهسازی نداره
نظر
@Amir Najafi
خیر اون Leica Camera AG است که یه کمپانی آلمانی قدیمی و فعال در ساخت دوربینهای عکاسیه،
اما این Laika Entertainment یه استودیوی امریکایی ساخت انیمیشنهای استاپ-موشنه که از سال 2005 فعالیتش رو شروع کرده
پست
چهار شنبه, ۱۷ بهمن ۹۷, ۱۶:۳۴