عضو تحریریه
مرتضی صوفی

مرتضی صوفی

،
درباره من:
The Dark Side of the Moon
عضویت: شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷
38

بهترین استودیوهای انیمه سازی | از سانرایز تا جیبلی

شناخت بهترین و معروف‌ترین استودیوهای انیمه سازی در دوران رونق آثار انیمه، معیاری مهم برای سنجش عیار مجموعه‌های اقتباسی و اورجینال به‌حساب می‌آید.

26

نقد انیمه Solo Leveling | نقش آفرینی تک نفره

انیمه سولو لولینگ با استفاده از قالب یک گیمیفیکیشن نقش‌آفرینی به تجربه‌ی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای چه برای طرفداران انیمه و چه برای طرفداران بازی‌های ویدئوییِ با تم مشابه تبدیل شده است.

5

نقد انیمه خاطرات یک داروساز | اکتشاف در قصر

انیمه خاطرات یک داروساز (The Apothecary Diaries)، با محوریت یک شخصیت جالب‌توجه به اسم مائومائو، از دل بهانه‌های ساده‌ی داستانش به روایت دل‌نشینی از وقایع تکان‌دهنده‌ی زیرمتنی تبدیل می‌شود.

25

نقد انیمه پلوتو (Pluto) | بلع نفرت، درک غم

انیمه پلوتو همچون مانستر، اقتباس قبلی از آثار نائوکی اوراساوا، با قدرت به کاوشی چالش‌برانگیز در دنیای تاریکی می‌پردازد که ذات آن منشأ شکل‌گیری هیولاهای تکرارشدنی در زمان‌های مختلف است.

8

نقد انیمیشن پانتئون | معبدی به‌سوی ابدیت

سریال پانتئون (Pantheon) یک برداشت درگیر‌کننده و واقع‌گرایانه از مسایل ژئوپلیتیک روز جهان در بازه‌ای است که آرزوی دیرینه و به‌نظر محال دستیابی به زندگی ابدی به‌کمک فناوری و ذخیره‌ی داده‌ها محقق شده است.

18

نقد انیمیشن سریالی Blue Eye Samurai | سامورایی چشم آبی

انیمیشن سریالی سامورایی چشم آبی نه‌تنها در بین مدعیان اصلی بهترین انیمیشن سال ۲۰۲۳ می‌درخشد بلکه شایستگی قرار گرفتن در رده‌ی بهترین آثار هنری سامورایی محور را هم دارد.

38

نقد انیمه Oshi no Ko | زهر دروغ‌های زیبا

انیمه Oshi no Ko قرار است به ابعاد پشت‌صحنه‌ی سرگرمی‌های نمایشی تجاری بپردازد، دنیایی که با دروغ‌های زیبا پوشیده شده است. اما این دقیقا همان اتفاقی است که خود انیمه هم مرتکب آن می‌شود.

62

۱۳ چالش که هنگام تماشای انیمه با آن‌ها مواجه می‌شوید!

کمی بعد از شروع کردن به دیدن انیمه، متوجه مشکلات و دردسرهای مختلفی خواهید شد که هر کدام روی رفتار طرفداران انیمه تأثیرگذار است. در یک ویدیو/مقاله، این چالش‌ها را به شما می‌گوییم.

48

نگاهی به فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen | چرا باید در دنیای تاریک آن غرق شویم؟

فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن در همان چند قسمت ابتدایی نشان می‌دهد که چرا قضاوت استودیو ماپا، نه بیرون دیوارهای متزلزل اتک آن تایتان بلکه در دنیای نفرین‌زده‌ی جوجوتسو رقم خواهد خورد.

57

نقد فصل دوم انیمه Vinland Saga | سیر و سلوک تورفین

انیمه حماسه وینلند با فصل دوم خود، ضمن ثبت روندی متفاوت از فصل قبل، نشان می‌دهد چرا باید در میان هیاهوی انیمه‌های دیگر همچنان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

صفحه ۱ از ۷