نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

ارزش زیاد بازی‌های اضافه‌شده به گیم پس در سال ۲۰۲۱

براساس گزارش سایت The Loadout، مجموع ارزش بازی‌های اضافه‌شده به گیم پس در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰۰ دلار بوده است.

سرویس اشتراکی Xbox Game Pass شرکت مایکروسافت، در چند سال گذشته مورد استقبال مخاطب‌ها قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، عرضه‌ی بازی‌های جدیدی روی سرویس است؛ بازی‌هایی که از ابتدا یا با فاصله‌ی اندکی از زمان عرضه در اختیار مشترکین این سرویس قرار می‌گیرند. مایکروسافت در سالی که گذشت، چند بازی ارزشمند را به آرشیو گیم پس اضافه کرد که شامل آثار اختصاصی و آثار غیراختصاصی می‌شوند. گزارش جدید وبسایت The Loadout به محاسبه‌ی مجموع ارزش تمام بازی‌های اضافه‌شده به گیم پس در این سال میلادی پرداخته است.

براساس این گزارش اگر تک‌تک بازی‌های اضافه‌شده به گیم پس را با قیمت کامل و بدون هیچ‌گونه تخفیف از فروشگاه دیجیتالی ایکس باکس بخرید، حدودا باید ۶۳۰۰ دلار پول بدهید. البته که همه‌ی این بازی‌ها به‌صورت دائمی در گیم پس قرار نمی‌گیرند و بسیاری از آن‌ها این سرویس را ترک کرده‌اند یا در آینده ترک خواهند کرد. قیمت این بازی‌ها براساس فهرست فروشگاه رسمی مایکروسافت محاسبه شده است. در این گزارش ادعا شد که در ماه می ۲۰۲۱ شاهد اضافه شدن ارزشمندترین فهرست بازی‌های امسال به سرویس گیم پس بودیم که بیشتر در پی خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا اتفاق افتاد. در این بین، بازی‌های ماه آوریل گیم پس ظاهرا کمترین مجموع ارزش را داشتند.

بازی های گیم پس

حالا و باتوجه‌به اینکه بازی Starfield، بازی Redfall و بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 برای سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند، مایکروسافت همچنان در تلاش است تا ارزش خرید اشتراک گیم پس را حفظ کند و محبوبیت آن را افزایش دهد. بحث‌ها و نظرات مختلفی درباره اینکه آیا سرویس گیم پس اصلا یک برنامه پایدار و سودآور است، مطرح می‌شوند. بااین‌حال فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس باور دارد که کسب‌وکار گیم پس بسیار پایدار است. هرچند نرخ رشد مشترک‌های سرویس ایکس باکس گیم پس نشان می‌دهد که مایکروسافت در جدیدترین گزارش سال مالی خود به هدف از پیش تعیین شده‌ی این سرویس اشتراکی دست پیدا نکرد.

جالب اینجا است که گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی سونی برای معرفی رقیب ایکس باکس گیم پس در پلتفرم پلی استیشن به گوش می‌رسد که در صورت واقعیت داشتن، می‌تواند رقابت در حوزه‌ی سرویس‌های اشتراکی گیمینگ را بسیار داغ‌تر از گذشته کند.

آخرین بار ۹ بازی تازه در تاریخ ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) به گیم پس اضافه شدند که شامل Mortal Kombat 11 و The Gunk می‌شوند. در مقابل چند بازی مانند Pro Evolution Soccer 2021 نیز در تاریخ ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) گیم پس را ترک می‌کنند. در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده