نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸

شروع آزمایش قابلیت کراس-پلی بازی فیفا در آینده نزدیک

شرکت الکترونیک آرتز در نظر دارد تا در آینده‌ی نه‌چندان دور پشتیبانی از قابلیت کراس-پلی را به بازی FIFA 22 اضافه کند.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که قابلیت کراس-پلی «در آینده‌ی نزدیک» در اختیار کاربران پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و گوگل استیدیا بازی FIFA 22 قرار می‌گیرد. این قابلیت که امکان تجربه‌ی آنلاین فیفا 22 با کاربران سایر پلتفرم‌ها را فراهم می‌کند، در ابتدا به‌صورت آزمایشی به بازی اضافه می‌شود. پشتیبانی از این قابلیت تنها محدود به حالت‌های Online Seasons و Online Friendlies خواهد بود.

الکترونیک آرتز اعلام نکرد که آزمایش کراس-پلی از چه زمانی آغاز می‌شود و برای چه مدتی در دسترس خواهد بود. هنوز معلوم نیست که آیا پشتیبانی از این ویژگی به حالت‌ها و پلتفرم‌های دیگری نیز اضافه می‌شود یا خیر. شرکت EA در پست جدیدی گفت که «بازخوردهای دریافتی از این آزمایش به ما کمک می‌کند تا کراس-پلی را در بازی‌های بعدی پیاده‌سازی کنیم». در این پست اطلاعات بیشتری از برنامه‌های آتی شرکت برای فیفا 22 ارائه نشد.

کیلیان امباپه در بازی فیفا ۲۲

شرکت EA می‌گوید که «به‌منظور کاهش احتمال بروز مشکلات تازه در بازی» پشتیبانی از کراس-پلی به سخت‌افزارهای نسل ۹ و دو حالت Online Seasons و Online Friendlies محدود خواهد بود. منوی کراس-پلی هنگام شروع آزمایش در بازی FIFA 22 ظاهر می‌شود و به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا کاربران سایر پلتفرم‌ها را به فهرست دوستان اضافه کنند. گیمرها حتی قادر خواهند بود تا این ویژگی را به‌طور کامل غیرفعال کنند.

کراس-پلی روی گیم‌پلی یا سیستم حریف‌یابی تأثیری نخواهد گذاشت و تنها با هدف افزایش تعداد بازیکن‌های در دسترس نسبت‌به گذشته به بازی اضافه می‌شود. نظر به اینکه فیفا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های جهان به‌شمار می‌آید، نبود ویژگی کراس-پلی در آن طی سال‌های اخیر، بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسید. این قابلیت از مدت‌ها پیش به بازی‌های Fortnite و Call of Duty راه یافت و شرکت EA در حال برداشتن نخستین گام‌ها برای اعمال آن در آثار خود است.

بازی FIFA 22 در ماه جاری به سرویس پلی استیشن پلاس راه یافت تا کاربران این سرویس اشتراکی سونی بتوانند بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی به تجربه‌ی آن بپردازند. بازی فیفا 22 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ، گوگل استیدیا و کامپیوتر قابل تجربه است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده