نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴

رد پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری تنسنت توسط خالق God of War

سازنده بازی‌های God of War و Twisted Metal ادعا می‌کند پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری تنسنت را به‌دلیل دیدگاه منفی خود درباره دولت چین قبول نکرده است.

دیوید جفی، کارگردان اولین بازی God of War در مصاحبه با پادکست Sacred Symbols درباره پیشنهاد قابل‌توجه شرکت چینی تنسنت برای ساخت یک بازی با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری صحبت کرده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به رد این پیشنهاد اظهار داشت: «من با درخواست یک شرکت چینی مواجه شدم ولی به آن‌ها گفتم «نه متشکرم» چون شما تنسنت هستید و من هیچ کاری با شما ندارم.

برخورد بدی بود، چون طرفی که با من تماس گرفته بود یک شخص غربی بود و از طرف تنسنت با من مذاکره می‌کرد و من نمی‌خواستم آن مرد را شرمنده کنم. امیدوارم به اندازه‌ی کافی پوست‌کلفت بوده باشد و تجربه مدیریت اجرایی او بیشتر از من باشد. چون من خیلی رک به او گفتم ببین، من نمی‌خواهم با چنین شرکتی و با چنین دولتی تجارتی داشته باشم».

جفی در ادامه‌ی گفتگوی خود درباره افزایش سرمایه‌گذاری در استودیوهای سراسر صنعت جهانی بازی، به دلایل خود برای عدم همکاری با دولت و شرکت مورد بحث پرداخت:

«از کشتن مردم دست بردارید. درسته که مردم در مواجهه با چنین حرفی می‌گویند «دستان آمریکایی‌ها هم پاک نیست». این حرف کاملا درسته، اما مشکل از خود ما است؛ همه‌ی ما جز سیستمی هستیم که اگر واقعا به آن اهمیت بدهیم، می‌توانیم آن را تغییر دهیم. اما در چین اگر شما آنلاین شوید و چیز بدی درباره پلیس یا دولت بگویید، یک روز خیلی راحت شما را در خیابان با خودشان می‌برند و هیچ کس نمی‌داند آیا هرگز شما را خواهند دید یا نه. تازه اگر جز اویغورها باشید که حتی نیازی نیست چنین اتفاقی بیافتد».

David Jaffe خالق بازی های گاد آف وار و توییستید متال

جفی بعد از انتشار این مصاحبه، ضمن به اشتراک گذاشتن مکاتبات خود با مدیر اجرایی یادشده تنسنت، درباره رد این پیشنهاد توضیح داد. وی علاوه‌بر اظهار دیدگاه‌های خود درباره دولت چین، گفت که ترجیح می‌دهد در یوتیوب به صحبت کردن و استریم بازی‌ها بپردازد.

شرکت تنسنت علاوه‌بر مالکیت استودیو رایت گیمز، سازنده بازی League of Legends، چهل درصد سهام شرکت Epic Games را نیز در اختیار دارد. غول تکنولوژی چینی، در شرکت‌های یوبیسافت، کرافتون، پلاتینیوم گیمز، پلی تونیک گیمز، Marvelous Inc و چند شرکت بازی‌سازی دیگر نیز سهم دارد.

باوجود اینکه روابط این شرکت با دولت چین به‌صورت مستقیم نشان داده نمی‌شود، اما به‌دلیل موقعیتش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه بازی‌های ویدیویی در جهان، ارتباط نزدیکی با دولت این کشور دارد. تنسنت همچنین مالک WeChat، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های چینی نیز محسوب می‌شود.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی وسایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده