// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸

فروش بیشتر از ۱۳ میلیون PS5 و افزایش مشترک های پلی استیشن پلاس

آمار رسمی عملکرد پلی استیشن در سه‌ماهه‌ی مالی اخیر منتشر شدند. سونی تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ در مجموع موفق به عرضه‌ی ۱۳.۴ میلیون کنسول پلی استیشن 5 شده است.

از زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5 تا پایان ماه سپتامبر سال جاری، شرکت سونی ۱۳.۴ میلیون کنسول PS5 را فروخت. این دستگاه همچنان به سختی در بازار پیدا می‌شود و تقاضا برای آن به مراتب بیشتر از تعداد کنسول‌های عرضه‌شده است. آمار رسمی نشان می‌دهد که ۳.۳ میلیون پلی استیشن 5 در سه‌ماهه‌ی مالی اخیر (از ابتدای ژوئیه تا پایان سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی) عرضه شد. ما می‌دانستیم که تا آخر ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی، مجموع فروش کنسول PS5 به ۱۰.۱ میلیون رسید.

در سه‌ماهه‌ی مالی اخیر، ۷۶.۴ میلیون بازی روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به فروش رسیدند که ۷.۶ میلیون بازی از بین آن‌ها، آثار انحصاری استودیوهای اختصاصی سونی هستند. این شرکت در گزارش مالی جدید خود به این نکته اشاره کرد که بازی Gran Turismo 7، بازی Horizon Forbidden West و بازی God of War Ragnarok را برای عرضه در سال ۲۰۲۲ دارد. در نتیجه فروش آثار استودیوهای بازی‌سازی فرست-پارتی سونی طی سال آینده‌ی میلادی احتمالا به مراتب بیشتر از سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

۶۲ درصد بازی‌های فروخته‌شده دیجیتالی بودند و پلی استیشن نتورک مطابق جدیدترین آمار، حدودا ۱۰۴ میلیون کاربر فعال دارد. در همین حین تعداد مشترک‌های پلی استیشن پلاس به ۴۷.۲ میلیون اکانت رسید. این سرویس در پایان ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۶.۳ میلیون مشترک داشت. در نتیجه توانست طی این سه ماه با رشد تعداد مشترک‌ها مواجه شود.


منبع PSU (2) PSU (1)
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده