نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵

تیک-تو چند بازی معرفی‌نشده را لغو کرده است

تیک-تو اینتراکتیو اعلام کرد که توسعه چند بازی را لغو کرده است که از مجموعه بازی‌های اصلی این شرکت نبودند.

شرکت Take-Two Interactive در گزارش عملکرد سال مالی ۲۰۲۴ اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهند این ناشر در مجموع ۴۰ پروژه در حال توسعه دارد که تا پایان سال مالی ۲۰۲۷ روانه بازار خواهند شد.

این آمار که بدون احتساب بازی‌های گیرباکس اعلام شد، نشان می‌دهد که تیک-تو تغییراتی در برنامه عرضه برخی پروژه‌های خود اعمال کرده است؛ زیرا این شرکت در ماه فوریه ۲۰۲۴ تایید کرده بود که ۵۲ بازی در حال ساخت دارد. با اینکه خروج ۱۲ بازی از برنامه عرضه تا پایان سال مالی ۲۰۲۷ لزوما به معنای لغو توسعه آن‌ها نیست و می‌تواند به تأخیر انتشار آن‌ها تا سال‌های بعدی اشاره داشته باشد، تیک-تو حداقل لغو توسعه چند بازی را تایید کرده است.

کارل استالف، رئیس شرکت تیک-تو درباره این بازی‌های لغو شده گفت: «‌به‌روزرسانی برنامه‌های عرضه تا پایان سال مالی ۲۰۲۷ منعکس‌کننده اقدام‌های اخیر ما برای کاهش هزینه‌ها است. برای تحقق این برنامه، توسعه چند بازی را کنار گذاشتیم تا نیرو و منابع خود را روی مجموعه‌هایی متمرکز کنیم که اعتقاد داریم بهترین فرصت‌های ما برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در زمینه تجاری و جلب نظر منتقدها هستند. هیچ‌یک از پروژه‌های لغوشده مربوط‌به مجموعه‌ بازی‌های اصلی ما نمی‌شوند و انتظار نمی‌رفت که تاثیر بزرگی روی جهش رشد آتی ما داشته باشند.»

در ادامه لینی گلدستون، مدیر مالی شرکت تیک-تو اینتراکتیو، اظهارات مشابهی داشت و خاطرنشان کرد: «از نظر هزینه‌های عملیاتی، ما اخیرا برنامه کاهش هزینه‌ای را اجرا کردیم که انتظار می‌رود بیش‌از ۱۵۵ میلیون دلار صرفه‌جویی در هزینه سالانه تجارت کلی ما ایجاد کند. به‌عنوان بخشی از این اقدام، ساخت چند بازی در حال توسعه را کنار گذاشتیم؛ چراکه پیش‌بینی کردیم آن‌ها نمی‌توانند معیارهای سودآوری ما را برآورده کنند.»

شرکت تیک-تو در ماه آوریل ۲۰۲۴ اعلام کرد که حدود پنج درصد از نیروی کار خود معادل ۶۰۰ نفر را اخراج می‌کند. به‌‌نظر می‌رسد که همین‌ موضوع، دلیل لغو توسعه چند پروژه معرفی‌نشده باشد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده