نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹

رشد چشمگیر تعداد کاربران فعال بازی Roblox

باتوجه به گزارش مالی منتشر شده، بازی آنلاین Roblox در حال حاضر بالغ بر ۴۲.۱ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

از زمان عرضه بازی آنلاین Roblox سالیان سال است که می‌گذرد. این بازی که درواقع تلفیق از سبک‌ MMO و سندباکس است به‌سرعت توانست محبوبیت زیادی در سراسر جهان برای خود کسب کند. 

حال در جدیدترین اخبار بازی، پس از گذشت حدود پانزده سال از زمان عرضه بازی Roblox، به‌نظر می‌رسد موفقیت این اثر همچنان ادامه دارد؛ چراکه شرکت Roblox Corporation در گزارش منتشر شده از سه‌ماهه نحست سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد که تعداد کاربران فعال روزانه این بازی به بیش‌ از ۴۲.۱ میلیون نفر رسیده است.

باتوجه به اطلاعات ارایه شده، در راستای این موفقیت درآمد شرکت نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده و اکنون به حدود ۳۸۷ میلین دلار رسیده است. نکته قابل پیش‌بینی رشد میزان درآمد و همچنین تعداد کاربران فعال روزانه بازی Roblox نسبت‌به سال گذشته بوده است؛ به‌طوریکه حدود ۱۴۰ درصد میزان درآمد و تقریبا ۳۷ درصد نیز تعداد کاربران در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ رشد کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید پس از همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه شدن مردم در اوایل سال ۲۰۲۰، محبوبیت بازی Roblox دوچندان شد و همین موضوع آن را به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود تبدیل کرد. البته نباید فراموش کرد که طی ماه فوریه و مارچ نمودار تعداد کاربران فعال ماهیانه بازی شیب نزولی به خود گرفت، اما در حال حاضر آمار و ارقام حاکی از آن هستند که Roblox در ماه بالغ‌بر ۲۰۲ میلیون کاربر فعال دارد.

حال باید منتظر ماند و دید شرکت Roblox با ارزشی معادل ۳۵ میلیارد دلار، چه برنامه‌هایی برای آینده در سر دارد. اگر شما هم از طرفداران بازی Roblox هستید، لطفا نظرات و تجربیات خود درخصوص آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده