// چهار شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴

تعداد کاربران فعال بازی Roblox از Minecraft پیشی گرفت

به‌تازگی مشخص شده که تعداد کاربران فعال ماهیانه بازی Roblox با نزدیک‌به ۱۰۰ میلیون نفر، از بازی Minecraft سبقت گرفته است.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی مشخص شده که تعداد کاربران فعال ماهیانه بازی Roblox با رسیدن به عدد ۱۰۰ میلیون نفر، از تعداد کاربران فعال ماهیانه بازی Minecraft با حدود ۹۱ میلیون نفر، پیشی گرفته است. اگرچه بازی Roblox به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، اما در مورد آن در رسانه‌های گیمینگ صحبت آن‌چنانی نمی‌شود. این بازی که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، توانست به‌صورت منظم و پلکانی به تعداد کاربران بالایی دست پیدا کند که قشر جوان‌تر این کاربران روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و نسخه‌های موبایلی آن را تجربه کرده‌اند.

بازی Roblox را می‌توان یک تلفیق از سبک‌ MMO و سندباکس دانست که شباهت‌های بسیاری با بازی ماینکرفت دارد. در این اثر نیز بازیکنان می‌توانند بازی‌ها و حتی دنیاهای مدنظر خود را طراحی و در قالب دنیای فانتزی روبلوکس وارد کنند و حتی برای دیگران نیز به‌اشتراک بگذارند. اکنون بیش از ۵۰ میلیون نمونه ساخته شده توسط کاربران Roblox وجود دارد و جالب است بدانید که نزدیک‌به ۴۰ درصد بازیکنان آن را نیز بانوان تشکیل می‌دهند. بخش‌هایی از صحبت‌های دیوید باسوکی، مدیر ارشد اجرایی و موسس استودیو Roblox Corporation، در زیر قابل مطالعه است:

ما نزدیک‌به یک دهه‌ی پیش بازی Roblox را با این هدف آغاز کردیم که بتوانیم مردم را از سراسر جهان از طریق بازی گرد هم جمع کنیم. این بازی با تنها ۱۰۰ بازیکن و تعدادی طراح کار خود را آغاز کرد که هریک برای سایرین الهام‌بخش بود. ما با این بازی حس خلاقیت، همکاری و تخیل را در آن‌ها و کسانی که وارد بازی شده‌اند و می‌شوند، فعال می‌کنیم.

اگرچه در حال حاضر و طبق آمار منتشر شده بازی Roblox نسبت به Minecraft از کاربران فعال بیشتری برخوردار است، اما کمپانی مایکروسافت تقریبا نیازی به نگران شدن در این زمینه ندارد؛ چراکه بسیاری از یوتیوبرها و استریمرها در این بازی فعالیت دارند و این کمپانی از قدرت بازی‌های دیگری نیز مانند Minecraft Earth نیز بهره می‌برد که قرار است به‌زودی منتشر شود.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده